Kenmerken

ConditieGelezen
TypeSociale wetenschap
Jaar (oorspr.)2009
AuteurConnie de Boer; S. Brennecke

Beschrijving

Het boek bevat pagina's waarop delen van de tekst zijn gemarkeerd.

Ondertitel: theorieën over media-impact

Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 268

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media?
Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.
In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van deze theorieën zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en het mediagebruik proberen te verklaren.
Deze 6e herziene druk bevat een grondige revisie en uitbreidingen waarmee de snelle ontwikkelingen in de wereld van de communicatie op de voet worden gevolgd...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Advertentienummer: m2299672846110sinds 14 aug. '25, 16:39