Kenmerken

Conditie
Zo goed als nieuw
Type
Sociale wetenschap
Jaar (oorspr.)
2011
Auteur
Paul Ketelaar; Felix Hentenaar; Marloes Kooter

Beschrijving

Ondertitel: in vier stappen naar toegepast focusgroeponderzoek

Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 221

Het boek Groepen in focus biedt een systematisch en bruikbaar profiel van een zowel in wetenschap als in praktijk populaire kwalitatieve onderzoeksmethode: de focusgroepmethode ofwel groepsdiscussie. Wetenschappers, communicatieadviseurs, marktonderzoekers en mediabureaus zetten deze methode veelvuldig in om een diepgaand inzicht te krijgen in de mening over en gevolgen van plannen, producten, diensten of acties bij doelgroepen. In dit boek wordt uitgebreid aandacht besteed aan de vaardigheden en inzichten van de moderator om een focusgroeponderzoek efficiënt en betrouwbaar uit te voeren. Deel 1 van dit boek belicht de focusgroepmethode vanuit de theorie, deel 2 vanuit de praktijk. Het boek is bestemd voor zowel hbo- als wo-studenten en docenten in een reeks van opleidingen en vakgebieden (onder andere marketing, reclame, communicatie, pr, management, markt- en beleidsonderzoek)...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Zoetermeer
39x bekeken
0x bewaard
Sinds 24 aug '25
Advertentienummer: m2303279435