Super gave deken van Imperial riding maat 195 waterdicht€ 60,00
Kenmerken
Beschrijving
Nog super mooie en zeer goed onderhouden (altijd in een garage gestaan) Micro car van 2005. Loopt netjes en is van binnen en buiten in zeer goede staat.
Microcar MC1, december 2005, heel weinig gebruikt, km 8846 (loopt ook omdat er nog mee gereden wordt)
Bij interesse graag bellen: 06-53344991
Informatie over de MC1 via Autoreview:
Opmerkelijke test: Microcar MC1
Een auto kun je het eigenlijk niet noemen. Meer een vervoersmiddel voor mensen die niet meer kunnen of mogen autorijden. Maar we namen de proef op de som en werden verbaasd!
Het worden vaak minderwaardig ‘invalidenwagentjes’ genoemd wat ook geheel terecht was voor modellen van een aantal jaren geleden. De vaak vreemd gevormde brommobielen deden niet erg modern aan. Maar tijden veranderen en dus ook de brommobiel. Voor ons staat de Microcar MC1, een hele moderne en bovendien leuk uitziende brommobiel. En wie denkt dat de auto karig is uitgevoerd heeft het mis. De MC1 is voorzien van elektrische ramen, een automaat, centrale vergrendeling op afstandsbediening, lichtmetalen velgen en zelfs een glazen panoramadak!
Regels voor een brommobiel
De Microcar MC1 is zoals gezegd een brommobiel, wat betekent dat er geen rijbewijs voor nodig is om erin te mogen rijden, een bromfietscertificaat voldoet. Ook is er geen wegenbelasting te verschuldigd wat meteen al weer een (financieel) voordeel meebrengt. Aan de andere kant zijn er wel voorwaarden gesteld aan de brommobiel. Zo mag het voertuig niet harder kunnen rijden dan 45 km/h en een leeggewicht hebben van maximaal 350 kg.
Nog best snel!
Onder de kap vinden we een 505 cc metende Lombardini dieselmotor. Het dieseltje levert een vermogen van 5,4 pk en een koppel 19.6 Nm (bij 1600 tpm). Met deze motor presteert de MC1 boven verwachting in combinatie met de variomatic. Na een beetje langzaam op gang komen gaat de Microcar best snel (voor een 45km auto) naar een top van 53 km/h. We hebben zelf 56 km/h op de digitale kilometerteller gezien. Het verbruik is met 3,5 liter op 100 km bijzonder zuinig. Het enige nadeel van de motor is dat hij behoorlijk lawaaierig is. In het bijzonder bij optrekken is het geluid overheersend en kun je merken dat het een klein motortje is en een weinig geïsoleerde auto. Bij het rijden van een constante snelheid is het geluidsniveau een stuk minder maar ook dan moet je niet met je raampje op gaan rijden anders lijkt het wel alsof er een tractor achter je rijdt!
Rijdt verbazend goed
Voor zijn piepkleine bandjes heeft de auto verbazend veel grip (145/60R). Daarmee is het mogelijk om niet al te scherpe knikken in de weg met volgas te nemen. De auto is veilig onderstuurd zodat je gelijk wel dat je te ver ben gegaan. Na een beetje gas terug te hebben genomen komt de auto snel weer in het goede spoor. Sturen gaat best direct maar helaas erg zwaar wanneer je moet in- en uitparkeren of minder dan 15 km/h rijdt. De vering van de MC1 voelt te hard aan om comfortabel te zijn voor zijn doelgroep. Want wees nu eens eerlijk, 90% van de kopers van een voertuig als deze zijn ouder dan 65 jaar. Een hard onderstel is leuk voor een beter weggedrag maar daar zitten de kopers van de MC1 niet op te wachten. Het onderstel moet dus een stuk comfortabeler. Snel tot stilstand komen is met de MC1 geen probleem. Voor én achter zijn schijfremmen gemonteerd en die grijpen prima aan. Het remmen is goed te doseren en mede dankzij z’n lage gewicht staat de auto snel stil.
Ruimte
Ja, dat is een goeie! Maar met een lengte van 1,85 m is het prima zitten in de MC1. Er is voldoende hoofd- en beenruimte beschikbaar, Alleen in de breedte zou je weleens met je passagier in de knel kunnen komen omdat de stoelen erg dicht bij elkaar staan, maar wat wil je ook met een breedte van 1,40 meter. Helaas is de zit laag wat niet bevorderlijk is voor het in- en uitstappen. Ook hier kun je weer concluderen dat dit voor de doelgroep niet geweldig is. Wel is de deur groot genoeg voor een ruime instap. Een leuk detail is dat het raam een stukje open gaat zodra je het portier opent. Met een gesloten raam is het niet mogelijk de deur dicht te gooien, dit in verband met de luchtdruk. De bagageruimte ruim voldoende voor de bagage of boodschappen van twee personen. De importeur geeft zelfs op dat er 800 liter bagageruimte beschikbaar is.
.
Microcar MC1, december 2005, heel weinig gebruikt, km 8846 (loopt ook omdat er nog mee gereden wordt)
Bij interesse graag bellen: 06-53344991
Informatie over de MC1 via Autoreview:
Opmerkelijke test: Microcar MC1
Een auto kun je het eigenlijk niet noemen. Meer een vervoersmiddel voor mensen die niet meer kunnen of mogen autorijden. Maar we namen de proef op de som en werden verbaasd!
Het worden vaak minderwaardig ‘invalidenwagentjes’ genoemd wat ook geheel terecht was voor modellen van een aantal jaren geleden. De vaak vreemd gevormde brommobielen deden niet erg modern aan. Maar tijden veranderen en dus ook de brommobiel. Voor ons staat de Microcar MC1, een hele moderne en bovendien leuk uitziende brommobiel. En wie denkt dat de auto karig is uitgevoerd heeft het mis. De MC1 is voorzien van elektrische ramen, een automaat, centrale vergrendeling op afstandsbediening, lichtmetalen velgen en zelfs een glazen panoramadak!
Regels voor een brommobiel
De Microcar MC1 is zoals gezegd een brommobiel, wat betekent dat er geen rijbewijs voor nodig is om erin te mogen rijden, een bromfietscertificaat voldoet. Ook is er geen wegenbelasting te verschuldigd wat meteen al weer een (financieel) voordeel meebrengt. Aan de andere kant zijn er wel voorwaarden gesteld aan de brommobiel. Zo mag het voertuig niet harder kunnen rijden dan 45 km/h en een leeggewicht hebben van maximaal 350 kg.
Nog best snel!
Onder de kap vinden we een 505 cc metende Lombardini dieselmotor. Het dieseltje levert een vermogen van 5,4 pk en een koppel 19.6 Nm (bij 1600 tpm). Met deze motor presteert de MC1 boven verwachting in combinatie met de variomatic. Na een beetje langzaam op gang komen gaat de Microcar best snel (voor een 45km auto) naar een top van 53 km/h. We hebben zelf 56 km/h op de digitale kilometerteller gezien. Het verbruik is met 3,5 liter op 100 km bijzonder zuinig. Het enige nadeel van de motor is dat hij behoorlijk lawaaierig is. In het bijzonder bij optrekken is het geluid overheersend en kun je merken dat het een klein motortje is en een weinig geïsoleerde auto. Bij het rijden van een constante snelheid is het geluidsniveau een stuk minder maar ook dan moet je niet met je raampje op gaan rijden anders lijkt het wel alsof er een tractor achter je rijdt!
Rijdt verbazend goed
Voor zijn piepkleine bandjes heeft de auto verbazend veel grip (145/60R). Daarmee is het mogelijk om niet al te scherpe knikken in de weg met volgas te nemen. De auto is veilig onderstuurd zodat je gelijk wel dat je te ver ben gegaan. Na een beetje gas terug te hebben genomen komt de auto snel weer in het goede spoor. Sturen gaat best direct maar helaas erg zwaar wanneer je moet in- en uitparkeren of minder dan 15 km/h rijdt. De vering van de MC1 voelt te hard aan om comfortabel te zijn voor zijn doelgroep. Want wees nu eens eerlijk, 90% van de kopers van een voertuig als deze zijn ouder dan 65 jaar. Een hard onderstel is leuk voor een beter weggedrag maar daar zitten de kopers van de MC1 niet op te wachten. Het onderstel moet dus een stuk comfortabeler. Snel tot stilstand komen is met de MC1 geen probleem. Voor én achter zijn schijfremmen gemonteerd en die grijpen prima aan. Het remmen is goed te doseren en mede dankzij z’n lage gewicht staat de auto snel stil.
Ruimte
Ja, dat is een goeie! Maar met een lengte van 1,85 m is het prima zitten in de MC1. Er is voldoende hoofd- en beenruimte beschikbaar, Alleen in de breedte zou je weleens met je passagier in de knel kunnen komen omdat de stoelen erg dicht bij elkaar staan, maar wat wil je ook met een breedte van 1,40 meter. Helaas is de zit laag wat niet bevorderlijk is voor het in- en uitstappen. Ook hier kun je weer concluderen dat dit voor de doelgroep niet geweldig is. Wel is de deur groot genoeg voor een ruime instap. Een leuk detail is dat het raam een stukje open gaat zodra je het portier opent. Met een gesloten raam is het niet mogelijk de deur dicht te gooien, dit in verband met de luchtdruk. De bagageruimte ruim voldoende voor de bagage of boodschappen van twee personen. De importeur geeft zelfs op dat er 800 liter bagageruimte beschikbaar is.
.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Oldenzaal
592x bekeken
20x bewaard
Sinds 5 sep '25
Advertentienummer: m2307597368
Populaire zoektermen
45 km autobrommobielauto zonder rijbewijsmicrocarrange rover 45 km25 km autobrommobiel 4 personenelektrische auto 45 kmbrommobiel huren45 km autobrommobiel elektrisch45 km auto 4 persoonsbrommobielbrommobiel laadbaklego star wars brickheadz in Speelgoed | Duplo en Legosamac trilplaat in Hand-tuingereedschaptuckerpole in Bestelauto'sauping hoeslaken in Slaapkamer | Beddengoedbatavus bromfiets in Brommers | Oldtimersvogue phantom in Fietsen | Vouwfietsenchalet te huur amsterdam in Vakantiehuizen | Nederlanddainese motorpak in Kleding | Motorkledingalutruss in Licht en Lasersiemens stofzuiger in Stofzuigers