Nederlandse 515-006 Super Combinette de Luxe Verzameling

1878sinds 6 aug. '25, 20:54
€ 1.500,00
Ophalen
Verzenden voor € 4,95
Deel via
of

Kenmerken

ConditieGebruikt

Beschrijving

Originele onderdelen voor een authentieke Nederlandse 515-006 Super Combinette de Luxe. Deze in Nederland geproduceerde Zundapps (tussen 1962-1966) werden door de firma Stokvis gemaakt in de jaren zestig. Zitten ook veel onderdelen van de populaire 517 bij, zoals het spatbord. 

Komt met twee motorblokjes in verschillende staten van compleetheid.

- Een deels gereviseerd 266-010 blok, dat nauw verwant is aan het 266-50 blok, ook een 3-versnellingen handgeschakeld tweetaktmotorblok (50cc).
- Een oud 266-50 blok - een 3-versnellingen handgeschakeld tweetaktmotorblok (50cc), dat onder meer werd gebruikt in de 515-006. Schijnt ook gebruikt te zijn in de populaire 517.

Het merendeel van de onderdelen verkeert in zeer goede staat, waaronder de verzegelde tank. Het is een bijna complete Zundapp die in de jaren negentig was ontmanteld als een restauratieproject door mijn broer. Vervolgens kreeg mijn vader ze in zijn bezit, die enige voortgang boekte in de restauratie, tot zijn hersenbloeding. Is goed bewaard gebleven in een vochtvrije ruimte.

Het witte grondverf was toentertijd aangebracht ter bescherming tegen roest, waardoor de onderdelen in goede staat zijn gebleven. Frame heeft een ingeslagen framenummer en typeplaatje, maar geen kenteken of documentatie. Door middel van een DOVI van de FEHAC en een RDW-vooronderzoek kan de RDW je vertellen of je een kenteken kan verkrijgen voor jouw restauratie-project. De spullen zijn zeker meer dan twintig jaar in bezit geweest (eerder dertig).

1. FRAME

- Frame (bouwjaar 1966, met framenummer en typeplaatje)
- Rechterrooster (breukje)
- Linkerrooster (breukje)
- hevel compleet
- veer
- drukhevel

- Luchttrechter
- Geruisdemper

- Linkerframedeksel
- Linkerframebeplating

- Gereedschapsdeksel
- Rechterframebeplaating
- Slot voor gereedschapskist


2. SPATBORDEN
- voorspatbord
- achterspatbord
- zekeringsbeugels

- Compleet achterzitje

3. STUUR + KOPLAMPHUIS

- koplamphuis
- stuurslot
- stuur
- afgebroken stuurbeugel
- stuurbeugel 3x
(De twee blauwe beugels hebben breukjes en zijn voor de 517. Je zou ze eventueel aan de muur van je werkplek kunnen hangen. De groen/grijze is wel intact.)

4. VOORVORK

- bovenste vorkhouder
- onderste vorkhouder

- voorvork poten met bovenste en onderste vorkhouder (lijken compleet te zijn en zijn nog geolied van binnen)

5. ACHTERVORK & SCHOKBREKERS

- Achtervork
- kettingkastkap
- kettingkastrubber
- tweemaal veerelement/schokbrekers(ontbrekend nog 2x)
- As (grote bout, hoogstwaarschijnlijk) (gevonden)

- geen voetrusten
- wel een voetrust rubber
- afdekkapjes 2x (nieuw)


6. VOOR- & ACHTERWIEL

Twee Weinmann velgen met afmetingen: 23 x 2.5
- voorwiel
- achterwiel
- voornaaf
- naafdeksel voornaaf
- remankerplaat voornaaf
- twee remsegmenten voornaaf

- achternaaf
- remankerplaat groot, beschadigd
- remankerplaat met twee remsegmenten j 1064
- remankerplaat met twee remsegmenten 1088 of 1068 of 1066. Waarschijnlijk 1088

- achterkettingtandwiel
- achter naafflens (zit erop)
- achter naafflens (los)

- a steekas voor
- b steekas achter
- c steekas corrosie


7. TANK

- tank (verzegeld, geen deuken)
- tankdop
- rubber - 10 euro
- brandstofleiding
- merkplaatje


8. MOTOR

- Twee motorblokken: (bouwjaar 1965, 1973, met typeplaatjes)

- linkerbehuizing helft - 4034748
- geen cylinderschroef?
- luchtkap
- ventilatorbehuizing (koelkapcompleet)

- motorophanging
- ophangrubber (rubbermof)

- aanzuigflens
- cylindervoetpakking
- cylinderkoppakking
Advertentienummer: m2296929172