Kenmerken

ConditieGebruikt
ModelMT
Cilinderinhoud78
Bouwjaar1980
Aantal versnellingen5
Kilometerstand2

Beschrijving

Een zeer net exemplaar van 1 juli 1980, deze Honda MT8 is niet gerestaureerd, op deze Honda zul je weinig tot geen roest vinden, ook niet in de tank, de enige roest zit op de achter brug. Er is niets aan het frame, tank voorvork achterkantje gespoten, gewoon origineel. Het blok is de originele HD02E met 5-bak, en het rammelde nogal, dus dat blok is volledig gereviseerd. De krukas is de originele Honda krukas, big-end had geen speling, en ook geen keering schade. Alle lagers, keerringen, pakkingen, koppelingsplaten, olie en blokboutjes alles nieuw. Blok is geheel uit elkaar geweest, met de hand geschuurd en weer netjes zwart gespoten. De oliepomp zit aangesloten via gaskabel, maar wel met slang en olie erin door gelust, zodat hij niet kapot loopt en dus gesmeerd wordt. Er zit mix in de tank, gemengd met 2-stroke Castrol Power RS olie 1:45. Originele 18mm keihin, 80cc cilinder was zonder krassen of andere schade net als de 80cc kop. Uitlaat bocht is nog de originele, die is wel opnieuw gespoten in de hitte vaste verf. De buitenbanden zijn ooit door de vorige eigenaar vervangen, wel liepen de binnenbanden steeds leeg, ik heb deze binnenbanden door nieuwe exemplaren vervangen. De originele zadelhoes was helaas gescheurd, die heb ik vervangen door een imitatie hoes, vandaar dat er MT5 op staat. De originele koplamp met teller en teller huis en het stuur is bij de vorige Duitse eigenaar gesneuveld, er is bij hem een zwaar voorwerp uit de stelling op de voorkant gevallen, dus dit zijn imitatie delen. De kilometer teller staat op 2km, dat heeft dit blok gedraaid na de revisie. De zwarte velgranden en spaken horen bij deze MT8 Black Edition uitvoering. De stroomvoorziening is een nieuwe zonder vloeistof, is 6v en 7ah. Alle elektra wat erop zit werkt, parkeerlicht, gewoon en grootlicht, remlicht met remhandel en rempedaal, en de claxon doet het ook. Ook een nieuw filter element zit in de luchtfilter box. Rijdt prima, en remt voor zoals achter zoals je mag verwachten. Er is één contactsleutel die ook op het helmslot past. Stuurslot en tankslot alle bij met 2 sleutels. Geen kenteken, maar wel de originele Duitse papieren met een volledig TUV rapport van 27-03-2013 uit Lunenburg, en van 12-04-2013 uit Hamburg. In de TUV van 27-03-2013 staat een kilometer stand van 26.952.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Advertentienummer: m230477395192628sinds 28 aug. '25, 18:13