DE DRIE MUSKETIERS door GERONIMO STILTON€ 3,80
E-BIKE model GIANT PRIME E+ 1 - MET LAGE INSTAP - UNISEX
€ 680,00
Ophalen
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 42,-
480sinds 20 mei. '25, 11:46
Kenmerken
Beschrijving
Elektrische fiets van het merk GIANT
Model: Prime E+ 1
Van eerste eigenaar, aankoopfactuur aanwezig
Kenmerken:
· Kleur: Zwart N.8
· Framemaat: M (lengte 172 tot 180 cm) / gemeten 51 cm tot 59 cm ivm verende zadelpen
· Schadevrij: Ja
· Gewicht: 25,5 kg inclusief accu
· Ondersteuning: eco, normal, sport
· Motor: Middenmotor SyncDrive Yamaha
· Vering: zadelpen en voorvork (monoshock)
· Versnellingen: 8 van Shimano Nexus N8
· Remmen: Rollerbrake voor en achter
· Wielen: 28”
· Banden: Anti lek
· Kettingkast: Gesloten
· Slot: Abus slot
· Sleutels: 2 originele sleutels
· Accu: Capaciteit 400Wh tot 80 km
· Plaats accu: Onder bagagedrager en afneembaar
· Oplader: Goed functionerend
· Snelbinders: drievoudig
Inclusief:
· Giant handleiding voor eigenaar versie 10.0
· Technische handleiding versie 4.0
· Los kettingslot van Abus met 2 sleutels
Allebei Nederlandstalig.
Giant zal trots zijn geweest toen de consumentenbond in 2014 deze Giant Prime E+ 1 als "beste uit de test" uitriep. Deze fiets is voorzien van een "Syncdrive" middenmotor van Yamaha. De middenmotor, is in 2014 helemaal doorgebroken. De motor is vlak bij de trapas geplaatst en het biedt een hele natuurlijke trapondersteuning, immers de motor zet net als jezelf kracht op de trapas / ketting.
De middenmotor heeft tevens een voordeel dat niet het voorwiel een stuk zwaarder wordt bij gebruik van een motor in het voorwiel of dat de elektrische fiets aan de achterzijde wel heel zwaar wordt bij gebruik van een elektromotor in het achterwiel. Want aan de achterzijde zit onder de bagagedrager reeds de accu die zo'n 3 kg weegt en daarmee de achterzijde van de fiets al zwaarder maakt dan een normale fiets. Deze Yamaha Syncdrive elektromotor geeft een enorme kracht van wel 60 Nm dus heuveltje op zal deze fiets fluitend doen.
De nieuwe SyncDrive middenmotor die op deze beste e-bike gebruikt wordt is er één die indruk maakt. Deze elektrische fietsmotor is licht van gewicht (3.2 kilo) maar zwaar qua power (60 Nm). Er wordt gebruik gemaakt van een hoogwaardig detectiesysteem wat gebruik maakt van vier sensoren. Deze meten alle dynamische factoren zoals snelheid, koppel en cadans. Ook is deze nieuwe Yamaha middenmotor dusdanig klein dat hij nauwelijks opvalt in het frame.
Met uitzondering van de accu, bedieningspaneel / display en snelheidsensor is het gehele elektrische gedeelte in het "motorblok" verwerkt. Dit heeft het voordeel dat de fietsenfabrikant een goede fiets kan bouwen en de motorfabrikant, Yamaha in dit geval, het beste van de elektrische besturing in het motorblok kan stoppen. Zo komt het beste van de twee werelden samen. De Syncdrive elektromotor van Yamaha maakt een zacht maar wel hoorbaar geluid.
De Lithium-Ion accu is weggewerkt in de bagagedrager en heeft een capaciteit van 400 Wh (36 Volt - 11 Ah). Uiteraard is de accu verwijderbaar, dat is wel zo fijn wanneer je de fiets op een fietsendrager wil plaatsen. Maar een uitneembare accu is ook heel fijn om je accu op een andere plaats op te laden dan waar de fiets staat. Zo kan je onderweg, als je een acculader meeneemt, hem nog even wat bijladen bij een restaurantje. Maar het laden van de accu in de winter doe je beter in huis bij kamertemperatuur.
De acculader doet het rustig aan, hij laadt de accu dus niet heel snel op. Sommige zien dit als een nadeel maar wij vinden dat je daar eigenlijk heel blij mee moet zijn. Met een snelle acculader zal je accu minder lang meegaan dan met een acculader die het lekker rustig aan doet, daarnaast is zo'n kleine acculader ook nog eens lichter en is wel zo fijn onderweg.
De Giant Prime E+ 1 heeft een vrijwel gesloten kettingkast waardoor het onderhoud van de ketting vrijwel niet aan de orde is ten opzichte van modellen met een open of halfopen kettingkast. De fiets is uitgevoerd met een onderhoudsarme naafversnelling Shimano Nexus 8 met acht versnellingen. De Prime E+ 1 weegt 25,5 kg inclusief accu; als je de accu verwijdert scheelt dat nog eens zo'n 3,1 kg. Daarmee is deze Prime E+ 1 best een licht fietsje. De adviesprijs van deze Giant elektrisch fiets is 2499 euro en daar krijg je een fiets voor met een verende voorvork en verende zadelpen. Voor de remmen heeft Giant gekozen voor rollerbrakes in voor- en achterwiel. Het stuur kan je zonder gereedschap instellen op de juiste hoogte en afstand tot het zadel.
De mate van trapondersteuning bepaal je zelf met een knopje aan het stuur. De trapondersteuning kan je instellen in drie standen plus een uit-stand. Deze elektrische fiets is voorzien van een trapkracht- en rotatiesensor wat het fietsen de prettigste en meest natuurlijke ondersteuning geeft. De sensoren meten namelijk niet alleen hoe snel je de trappers ronddraait maar ook hoeveel kracht je uitoefent op je pedalen. Deze informatie wordt door het motormanagement gebruikt om de trapondersteuning van de motor te bepalen. De combinatie van rotatie- en trapkrachtsensor is een ideale combinatie van sensors die je alleen in de duurdere elektrische fiets modellen aantreft.
Onder ideale omstandigheden zou volgens Giant een actieradius van 120 km bereikt kunnen worden. Dat is dan wel met de lichtste trapondersteuningsstand. Rekening houdend met de bij deze fiets geleverde accu van 400 Wh, is een gemiddelde actieradius van 73 km meer realistisch voor deze Giant Prime E+ 1. In de praktijk is de werkelijke actieradius nooit met zekerheid te bepalen, omdat dit van vele factoren afhankelijk is.
Bezichtigen en proefrit mogelijk in Helmond (wijk Brandevoort).
====================================
Bijzonderheden: Deze elektrische fiets oogt als nieuw
Nieuwprijs was € 2.499,00. MIJN PRIJS € 680,00 (in prijs verlaagd)
Model: Prime E+ 1
Van eerste eigenaar, aankoopfactuur aanwezig
Kenmerken:
· Kleur: Zwart N.8
· Framemaat: M (lengte 172 tot 180 cm) / gemeten 51 cm tot 59 cm ivm verende zadelpen
· Schadevrij: Ja
· Gewicht: 25,5 kg inclusief accu
· Ondersteuning: eco, normal, sport
· Motor: Middenmotor SyncDrive Yamaha
· Vering: zadelpen en voorvork (monoshock)
· Versnellingen: 8 van Shimano Nexus N8
· Remmen: Rollerbrake voor en achter
· Wielen: 28”
· Banden: Anti lek
· Kettingkast: Gesloten
· Slot: Abus slot
· Sleutels: 2 originele sleutels
· Accu: Capaciteit 400Wh tot 80 km
· Plaats accu: Onder bagagedrager en afneembaar
· Oplader: Goed functionerend
· Snelbinders: drievoudig
Inclusief:
· Giant handleiding voor eigenaar versie 10.0
· Technische handleiding versie 4.0
· Los kettingslot van Abus met 2 sleutels
Allebei Nederlandstalig.
Giant zal trots zijn geweest toen de consumentenbond in 2014 deze Giant Prime E+ 1 als "beste uit de test" uitriep. Deze fiets is voorzien van een "Syncdrive" middenmotor van Yamaha. De middenmotor, is in 2014 helemaal doorgebroken. De motor is vlak bij de trapas geplaatst en het biedt een hele natuurlijke trapondersteuning, immers de motor zet net als jezelf kracht op de trapas / ketting.
De middenmotor heeft tevens een voordeel dat niet het voorwiel een stuk zwaarder wordt bij gebruik van een motor in het voorwiel of dat de elektrische fiets aan de achterzijde wel heel zwaar wordt bij gebruik van een elektromotor in het achterwiel. Want aan de achterzijde zit onder de bagagedrager reeds de accu die zo'n 3 kg weegt en daarmee de achterzijde van de fiets al zwaarder maakt dan een normale fiets. Deze Yamaha Syncdrive elektromotor geeft een enorme kracht van wel 60 Nm dus heuveltje op zal deze fiets fluitend doen.
De nieuwe SyncDrive middenmotor die op deze beste e-bike gebruikt wordt is er één die indruk maakt. Deze elektrische fietsmotor is licht van gewicht (3.2 kilo) maar zwaar qua power (60 Nm). Er wordt gebruik gemaakt van een hoogwaardig detectiesysteem wat gebruik maakt van vier sensoren. Deze meten alle dynamische factoren zoals snelheid, koppel en cadans. Ook is deze nieuwe Yamaha middenmotor dusdanig klein dat hij nauwelijks opvalt in het frame.
Met uitzondering van de accu, bedieningspaneel / display en snelheidsensor is het gehele elektrische gedeelte in het "motorblok" verwerkt. Dit heeft het voordeel dat de fietsenfabrikant een goede fiets kan bouwen en de motorfabrikant, Yamaha in dit geval, het beste van de elektrische besturing in het motorblok kan stoppen. Zo komt het beste van de twee werelden samen. De Syncdrive elektromotor van Yamaha maakt een zacht maar wel hoorbaar geluid.
De Lithium-Ion accu is weggewerkt in de bagagedrager en heeft een capaciteit van 400 Wh (36 Volt - 11 Ah). Uiteraard is de accu verwijderbaar, dat is wel zo fijn wanneer je de fiets op een fietsendrager wil plaatsen. Maar een uitneembare accu is ook heel fijn om je accu op een andere plaats op te laden dan waar de fiets staat. Zo kan je onderweg, als je een acculader meeneemt, hem nog even wat bijladen bij een restaurantje. Maar het laden van de accu in de winter doe je beter in huis bij kamertemperatuur.
De acculader doet het rustig aan, hij laadt de accu dus niet heel snel op. Sommige zien dit als een nadeel maar wij vinden dat je daar eigenlijk heel blij mee moet zijn. Met een snelle acculader zal je accu minder lang meegaan dan met een acculader die het lekker rustig aan doet, daarnaast is zo'n kleine acculader ook nog eens lichter en is wel zo fijn onderweg.
De Giant Prime E+ 1 heeft een vrijwel gesloten kettingkast waardoor het onderhoud van de ketting vrijwel niet aan de orde is ten opzichte van modellen met een open of halfopen kettingkast. De fiets is uitgevoerd met een onderhoudsarme naafversnelling Shimano Nexus 8 met acht versnellingen. De Prime E+ 1 weegt 25,5 kg inclusief accu; als je de accu verwijdert scheelt dat nog eens zo'n 3,1 kg. Daarmee is deze Prime E+ 1 best een licht fietsje. De adviesprijs van deze Giant elektrisch fiets is 2499 euro en daar krijg je een fiets voor met een verende voorvork en verende zadelpen. Voor de remmen heeft Giant gekozen voor rollerbrakes in voor- en achterwiel. Het stuur kan je zonder gereedschap instellen op de juiste hoogte en afstand tot het zadel.
De mate van trapondersteuning bepaal je zelf met een knopje aan het stuur. De trapondersteuning kan je instellen in drie standen plus een uit-stand. Deze elektrische fiets is voorzien van een trapkracht- en rotatiesensor wat het fietsen de prettigste en meest natuurlijke ondersteuning geeft. De sensoren meten namelijk niet alleen hoe snel je de trappers ronddraait maar ook hoeveel kracht je uitoefent op je pedalen. Deze informatie wordt door het motormanagement gebruikt om de trapondersteuning van de motor te bepalen. De combinatie van rotatie- en trapkrachtsensor is een ideale combinatie van sensors die je alleen in de duurdere elektrische fiets modellen aantreft.
Onder ideale omstandigheden zou volgens Giant een actieradius van 120 km bereikt kunnen worden. Dat is dan wel met de lichtste trapondersteuningsstand. Rekening houdend met de bij deze fiets geleverde accu van 400 Wh, is een gemiddelde actieradius van 73 km meer realistisch voor deze Giant Prime E+ 1. In de praktijk is de werkelijke actieradius nooit met zekerheid te bepalen, omdat dit van vele factoren afhankelijk is.
Bezichtigen en proefrit mogelijk in Helmond (wijk Brandevoort).
====================================
Bijzonderheden: Deze elektrische fiets oogt als nieuw
Nieuwprijs was € 2.499,00. MIJN PRIJS € 680,00 (in prijs verlaagd)
Advertentienummer: m2270114562
Populaire zoektermen
e bike in Elektrische fietsengiant primegiant twist in Elektrische fietsenelectrische fiets lage instap in Elektrische fietsenElektrische fietsen in Fietsen en Brommersgiant elektrische fietselectrische fietsen gebruikt in Elektrische fietsengiant e bike in Elektrische fietsene-bike in Elektrische fietsengiant double twist in Elektrische fietsene-bike gebruikt in Elektrische fietsenelektrische fiets lage instap in Elektrische fietsengazelle in Elektrische fietsenkoga in Elektrische fietsenrcom broedmachinestenen gootsteenroland v drumsbar caropblaas zwembadrail passsigmalifewandelschoen lowa3 gulden willem i in Nederlandisaac hayes in R&B en Soul