Hallo! (Nieuwe ad per 22/4/25)
Je wilt je accu laten repareren? Dat kan heel vaak!!
Ik doe dit nu 2 jaar en met groot succes.
Tot nu toe ongeveer 85-90% van de accu’s die ik binnenkrijg kunnen repareren. Hierin is met name de hoeveelheid waterschade bepalend. Eigenlijk alle droge accu’s zijn te repareren.
Of het kan, ligt dus aan het probleem. Accu moet fysiek wel in goede staat zijn. En mét sleutels!
Kosten? Maximaal 140€ (hoor je achteraf. Ga uit van 140€ dan valt het vaak mee)
Wat doe ik dan? Ik repareer de printplaat (of andere oorzaak) in de batterij. Ik vervang niet alle cellen (Dit kan ook echt niet voor 140€). In bijna alle gevallen is de oorzaak van het probleem ook niet de cellen.
Waar? Langsbrengen in Amsterdam oud west. Opsturen kan ook op eigen risico. Terugzending +10.35 NL. +17.50 BE & +21.50 DE
Hoe lang duurt het? Ga uit van 2 weken, echter vaak ook sneller.
Bericht mij met uitleg over de symptomen en hoe die zijn ontstaan en dan kom ik asap bij je terug.
Test ook altijd met een andere fiets! Ik vraag hier altijd naar tenzij het probleem herhaaldelijk uitvallen tijdens het fietsen is.
De deal is: / algemene voorwaarden
Als ik t niet kan fixen (10-15% van de accu’s) dan heb je twee opties
- je betaalt de diagnose kosten a 50€ en haalt je accu op. Ik ben er dan vaak al >2 uur mee bezig geweest.
- ik houd de accu, dit kost je dan niks, deze kan ik weer voor onderdelen gebruiken zodat ik andere accu’s kan blijven repareren. Als je hiervan gebruik wilt maken moet je de accu met beide sleutels brengen!
> Vaak hebben accu’s een barst ergens in het plastic rondom het achterlicht waardoor water naar binnen komt. Ik zorg altijd dat het zo goed mogelijk dicht gelijmd is als hij klaar is.
LET OP: accu’s die reeds open zijn gemaakt (of gepoogd open te maken) zijn vaak fysiek beschadigd en accepteer ik daarom niet.
In het bijzonder accu’s die door bedrijven zijn geopend. Deze zijn vrijwel altijd van binnen tot moes geslagen en daarom veel extra werk om weer op te lappen. Op het nalatenschap van zulke prutsers kan ik ook geen garanties geven.. (Ik ben zeer teleurgesteld over de kwaliteit van werk van dat soort bedrijven, erg ontmoedigend in de strijd tegen ewaste)
Disclaimer:
Gebruik en bezit van gereviseerde of gerepareerde accu’s is volledig jouw eigen risico. Ik heb geen enkele redenen om aan te nemen dat deze ‘gevaarlijker’ zijn - maar elke lithium accu brengt een zeker gevaar met zich mee. Opladen en gebruik van accu’s moet altijd onder toezicht en bewaren op een brandveilige plek. Ik doe het bewust ‘als hobby’ en dus ook niet zakelijk. Ik heb hier geen diploma voor.
Mocht ik een reparatie (kunnen) uitvoeren waar ik niet 100% zeker kan zijn van de veiligheid of duurzaamheid doe ik dit altijd in overleg. Dat gaat vaak over cellen die te ver ontladen zijn geweest opnieuw laden (waar de Samsung accu cellen tot nu toe probleemloos mee omgaan). Deze gaan ook pas de deur uit als de cellen de belangrijke tests hebben doorlopen.
Accu’s die al open zijn gemaakt weiger ik vaak; ik kan niet overzien dat er niks geks mee is gebeurd. Als deze door een bedrijf open zijn gemaakt al helemaal; niet omdat ik het dan ook niet kan repareren - daar krijg ik accu’s van die van een 10 minuten reparatie een werk van 2 uur maken door alle verbindingen kapot te knippen.
Op gerepareerde accu’s krijg je een maand garantie. Tenzij ik ze terug krijg met water erin.
Direct mijn tip voor jouw accu? Haal m uit je fiets als je er niet op zit. Leg m binnen, niet continu aan de oplader.
Ik repareer alleen Cowboy accu’s.
Mocht je een defecte accu of fiets hebben staan / liggen, bericht me ook vooral! Ik kom deze in omg. Amsterdam graag ophalen.
Ik ben zelf hiernaast bezig met m’n master Geneeskunde - ben dus geen fietsenmaker en ook geen klaar terwijl u wacht! Accu’s langsbrengen en ophalen gewoon bij mij thuis op afspraak