Engine Lab V8
Bieden
Ophalen
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 42,-
623sinds 5 apr. '25, 13:14
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Wielgrootte24 inch of meer
MateriaalAluminium
EigenschappenV-brakes
Beschrijving
Technisch blad
Frame: 7005 aluminium
Framegewicht: 2.300 kg
Schokdemper: ENGINE LAB Prev./Det.
Lengte: 190 mm
Slag: 50 mm
Veerweg achter. : 140 mm
Vork: ROCK SHOX Revelation RL Prec./Det./Comp./Threshold Veerweg
: 140 mm
Gewicht fabrikant: 1.620 kg
Stuurpen: ENGINE LAB Stuur: ENGINE LAB
Zadel: ENGINE LAB
Zadelpen: ENGINE LAB
Remmen
: FORMULA RX 185/185
Naven: MAVIC
Velgen: MAVIC CrossRide
Cassette: SRAM 11-36
Standaardbanden: HUTCHINSON Toro 26x2.15 / Python 26x2.00
Voorderailleur. : SRAM X-9
Achterderailleur. : SRAM X-9
Bediening: SRAM X-9
Crankstel: SRAM X-9
Beschikbare maten. : S/M/LGeometrieMaat: 46
Wielbasis: 1110 mm
Lengte liggende achtervork: 440 mm
Trapashoogte : 338 mm
Balhoofdhoek: 68°
Zitbuishoek: 71°
Bovenbuis: 585 mm
Balhoofdbuislengte: 140 mm
DE REDACTIONELE TEST 2012
De Engine Lab is een fiets met uitstekende prestaties en perfecte grip. Jammer dat de positie vooraan nog wat hoog is, zodat je zowel bergop als bergaf niet 100% expressief kunt zijn. Door dit detail te corrigeren, wordt de fiets perfect. Bergaf is de NGN super constant, behoorlijk stabiel maar vooral ook heel comfortabel en heeft een geweldige grip in de bochten en bij het remmen is het een genot. Ook hier zullen de meest agressieve piloten proberen de cockpit iets te verlagen. Hoe dan ook, dit is een hele goede all-mountainbike.OP DE GRONDOMHOOG/OMLAAG-POSITIE: CORRECT
De stuurpen is kort, maar het stuur staat iets te hoog. Zoals elk jaar klagen we over de hoogte van de voorkant van de Engine. Met een heel laag stuur, zoals we dat nu in DH gebruiken, zou het geweldig zijn, maar met ons stuur hadden we de stuurpen om moeten draaien en dat konden we niet over onze kant halen. Het is echt niet mooi!
>> GEDRAG BIJ AFVAL, SCHERPE
BOCHTEN: TOP
De Engine Lab is echt super wendbaar in krappe bochten. Hij past heel gemakkelijk in de bocht en is een geweldig hulpmiddel bij gesloten haarspeldbochten.
SNELLE BOCHTEN + GRIP IN DE BOCHTEN: HEEL GOED
In het begin moet je wennen aan de superhoge positie van de voorkant en jezelf toeleggen op het goed belasten van de voorkant, maar je merkt al snel dat deze Engine een zeer goede grip biedt in de bochten. Het is niet zo indrukwekkend als de beste games, maar de snelheid is nog steeds hetzelfde.
SNELLE PASSAGES EN HARDE PASSAGES: HEEL GOED
Hoewel het geen echte rail is, is de stabiliteit van de Engine voldoende om veilig en snel te kunnen rijden. Houd er rekening mee dat de Engine Lab zich vooral onderscheidt op het gebied van comfort. De fiets is supercomfortabel, ongeacht het terrein, en ontziet de fietser fysiek.
REMGEDRAG: ZEER GOED
De motor biedt zeer goede grip aan de achterkant bij het remmen met een uitstekende stabiliteit. Genoeg om een paar goede, grote late remmanoeuvres te planten.
>> KLIMGEDRAG
PURE PRESTATIES: ZEER GOED
De prestaties van de Engine Lab zijn nog steeds erg spannend, vooral gezien het feit dat de voorgestelde opstelling ver verwijderd is van sommige F1's in de categorie. De achtervering functioneert nog steeds goed zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties en de fiets rijdt nog steeds met gemak. Erg prettig.
MOTORIEK EN OVERSTROOMINGSVERMOGEN: GOED
We hebben wel wat last van een wat onvaste voorkant als de beklimmingen echt steil zijn, maar dit zou makkelijk verholpen kunnen worden met een passend stuur. Voor motoriek is de NGN echter top! We moesten de steile hellingen in het zadel nemen om de iets "dikke" versnelling van deze Engine aan de praat te krijgen, en dat lukte zonder slippen!
Frame: 7005 aluminium
Framegewicht: 2.300 kg
Schokdemper: ENGINE LAB Prev./Det.
Lengte: 190 mm
Slag: 50 mm
Veerweg achter. : 140 mm
Vork: ROCK SHOX Revelation RL Prec./Det./Comp./Threshold Veerweg
: 140 mm
Gewicht fabrikant: 1.620 kg
Stuurpen: ENGINE LAB Stuur: ENGINE LAB
Zadel: ENGINE LAB
Zadelpen: ENGINE LAB
Remmen
: FORMULA RX 185/185
Naven: MAVIC
Velgen: MAVIC CrossRide
Cassette: SRAM 11-36
Standaardbanden: HUTCHINSON Toro 26x2.15 / Python 26x2.00
Voorderailleur. : SRAM X-9
Achterderailleur. : SRAM X-9
Bediening: SRAM X-9
Crankstel: SRAM X-9
Beschikbare maten. : S/M/LGeometrieMaat: 46
Wielbasis: 1110 mm
Lengte liggende achtervork: 440 mm
Trapashoogte : 338 mm
Balhoofdhoek: 68°
Zitbuishoek: 71°
Bovenbuis: 585 mm
Balhoofdbuislengte: 140 mm
DE REDACTIONELE TEST 2012
De Engine Lab is een fiets met uitstekende prestaties en perfecte grip. Jammer dat de positie vooraan nog wat hoog is, zodat je zowel bergop als bergaf niet 100% expressief kunt zijn. Door dit detail te corrigeren, wordt de fiets perfect. Bergaf is de NGN super constant, behoorlijk stabiel maar vooral ook heel comfortabel en heeft een geweldige grip in de bochten en bij het remmen is het een genot. Ook hier zullen de meest agressieve piloten proberen de cockpit iets te verlagen. Hoe dan ook, dit is een hele goede all-mountainbike.OP DE GRONDOMHOOG/OMLAAG-POSITIE: CORRECT
De stuurpen is kort, maar het stuur staat iets te hoog. Zoals elk jaar klagen we over de hoogte van de voorkant van de Engine. Met een heel laag stuur, zoals we dat nu in DH gebruiken, zou het geweldig zijn, maar met ons stuur hadden we de stuurpen om moeten draaien en dat konden we niet over onze kant halen. Het is echt niet mooi!
>> GEDRAG BIJ AFVAL, SCHERPE
BOCHTEN: TOP
De Engine Lab is echt super wendbaar in krappe bochten. Hij past heel gemakkelijk in de bocht en is een geweldig hulpmiddel bij gesloten haarspeldbochten.
SNELLE BOCHTEN + GRIP IN DE BOCHTEN: HEEL GOED
In het begin moet je wennen aan de superhoge positie van de voorkant en jezelf toeleggen op het goed belasten van de voorkant, maar je merkt al snel dat deze Engine een zeer goede grip biedt in de bochten. Het is niet zo indrukwekkend als de beste games, maar de snelheid is nog steeds hetzelfde.
SNELLE PASSAGES EN HARDE PASSAGES: HEEL GOED
Hoewel het geen echte rail is, is de stabiliteit van de Engine voldoende om veilig en snel te kunnen rijden. Houd er rekening mee dat de Engine Lab zich vooral onderscheidt op het gebied van comfort. De fiets is supercomfortabel, ongeacht het terrein, en ontziet de fietser fysiek.
REMGEDRAG: ZEER GOED
De motor biedt zeer goede grip aan de achterkant bij het remmen met een uitstekende stabiliteit. Genoeg om een paar goede, grote late remmanoeuvres te planten.
>> KLIMGEDRAG
PURE PRESTATIES: ZEER GOED
De prestaties van de Engine Lab zijn nog steeds erg spannend, vooral gezien het feit dat de voorgestelde opstelling ver verwijderd is van sommige F1's in de categorie. De achtervering functioneert nog steeds goed zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties en de fiets rijdt nog steeds met gemak. Erg prettig.
MOTORIEK EN OVERSTROOMINGSVERMOGEN: GOED
We hebben wel wat last van een wat onvaste voorkant als de beklimmingen echt steil zijn, maar dit zou makkelijk verholpen kunnen worden met een passend stuur. Voor motoriek is de NGN echter top! We moesten de steile hellingen in het zadel nemen om de iets "dikke" versnelling van deze Engine aan de praat te krijgen, en dat lukte zonder slippen!
Advertentienummer: m2253830344
Populaire zoektermen
fat ripper in Fietsen | Crossfietsen en BMXCrossfietsen en BMX in Fietsen en Brommersbmx 24 inch in Crossfietsen en BMXmafia bikes in Crossfietsen en BMXmeybo in Crossfietsen en BMXstuntfiets in Crossfietsen en BMXse bikes in Crossfietsen en BMXbmx18 inch in Crossfietsen en BMXdirt in Crossfietsen en BMXkinder crossfiets in Crossfietsen en BMXredline in Crossfietsen en BMXbmx expert in Crossfietsen en BMXharo in Crossfietsen en BMXobi wan kenobi funko pop 214steigerhout groningenoude kastvalencia gitaar in Gitaren & Akoestischradio s60 in Auto diversennative instruments in Midi-apparatuuragaatslakken kopenscherm in Spelcomputers, Gamesporselein clowndouglas balken 20 x 20 in Palen, Balken en Planken