Te koop omdat het simpelweg zo goed als niet gebruikt wordt. Komt uit een fietsleasing en nieuw aangekocht en onderhouden bij fietsen Breuls te Maasmechelen.
Nieuwprijs 6695€.
Is nu 3 jaar oud en heb er slechts 467km mee gereden.
Overal facturen van.
Maat: 48cm
Is echt een beest.
Polini EP3+ MX
100 Nm koppel
49 kmh
Is gechipped, maar in tegenstelling tot bijv een Bosch motor blijft deze wel zijn garantie. behouden omdat ze zo ook in Italië verkocht worden.
Nog een groot voordeel van deze motor is dat je alles kan vervangen of repareren.
Vorig jaar 19/7 nog een nieuwe batterij in gezet onder garantie dus die is ook top. 711kWh
Nieuwe en sterkere cassette en ketting op laten plaatsen, sindsdien mss 50km gereden.
Ketting: KMC E12 Black Tech 130s 70€
Casette: Cues LG700 150€
Dropper kabel vervangen 55€
Polini tuning dongel 150€
Batterij: 900€
Voor specificaties: YouTube staat er vol van.
Beschrijving:
Voor een algehele betere integratie van het frame met de aandrijfeenheid, werd het ophangingssysteem geïntegreerd met één van de motorsteunen.
De motorunit wordt een structureel onderdeel van de achterwielophanging, waardoor er niet alleen meer ruimte is voor de achterbrug, maar ook een lichter en aanzienlijk stijver frame. Dit maakt een betere positionering van het instant-rotatiecentrum (I.C.) mogelijk, waarbij het gedrag van de ophanging wordt gekalibreerd, ook rekening houdend met de extra stuwkracht van de motor. Het startpunt van de anti-squatcurve garandeert een uitstekend trapgedrag. De andere scharnierpunten zijn voorzien van 15 mm assen en Enduro Lagers.
Het systeem heeft een progressieve compressiecurve met een bereik van 2,9 tot 2,3, waardoor een perfecte montage van zowel lucht- als spiraalveerschokken mogelijk is. De anti-stijgingscurve blijft onder de 100% van de doorzakpositie tot de volledige slag, voor een neutraal effect op de remkrachten. De achterschokbreker is parallel direct onder de bovenbuis gemonteerd en ondersteunt zowel de compactheid van het frame als de standover-quote, waardoor er ook ruimte ontstaat voor de montage van de bidonhouder.
Kabels en draden die in de balhoofdset komen en door het frame gaan, geven E-Kolt een nogal nette en slimme uitstraling.
E.Kolt trapondersteuning wordt aangedreven door een Polini Ep3+MX motor, met 90Nm en een 711Wh/19,6Ah (LG cellen 21700) batterij om angstvrij lange afstanden af te leggen. De krachtige en compacte Polini-motor heeft een van de meest beperkte laterale volumes in zijn categorie.
Het is ook mogelijk om te kiezen voor een 835wh batterij om nog langere afstanden te kunnen afleggen. De E.kolt wordt in dit geval ook voorzien van de Polini EP3+ MX Evo . Een ware kampioen! Laat de de 3 gouden medailles op het WK Enduro in Cervinia daar het bewijs van zijn.
De lithium-ion-accu is in het frame geïntegreerd, wat de fiets een boeiende uitstraling geeft. De getrokken onderbuis van aluminium is speciaal ontworpen om de visuele impact te verminderen; het is perfect geïntegreerd in de motorbehuizing en heeft ook een beveiligingssysteem voor de bevestiging van de batterij.