Velomobiel carbon Quest #501

1968sinds 25 jun. '25, 14:05
€ 3.950,00
Ophalen
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 42,-
Deel via
of

Kenmerken

ConditieGebruikt
BesturingBovenstuur
EigenschappenCabine

Beschrijving

Omdat ik onverwacht tegen een Milan SL aanliep die ik niet kon laten staan, komt mijn carbon Quest die ik vorig jaar compleet heb opgeknapt nu alweer te koop. Het gaat om nummer 501, bouwjaar 2011.

Ik kocht hem begin 2024 van de vorige eigenaar die er een ongeluk mee had gekregen en helaas fysiek niet meer in of uit kon stappen. Het herstel had hij structureel al gedaan, barsten verstevigd met matjes carbon, veerpoot vervangen voor etc. Alleen optisch was er nog veel te doen. (kaalgeschuurde body met nog bij te werken plekken).

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en niet alleen de body netjes gemaakt en opnieuw in de lak gezet (De IJssel DD 2 componenten). Ik heb ook het oude, originele 6v circuit vervangen voor een 12v circuit met LifePO4 accu’s, alle verlichting rondom vernieuwd, de shifters op het stuur vervangen (geen zweterige gripshifters maar triggershifters). Verder is er dit najaar een compleet nieuwe wielset voor en achter op gekomen omdat er verschillende velgen op zaten, nu dus niet meer.

Een opsomming van alle eigenschappen:
  • Carbon Quest #501
  • Kilometerstand: 58.106km (op de Cateye computer staat een andere waarde, de wielmaat was niet goed ingesteld, ik keek er ook niet op voor de snelheid en hij heeft het ook een tijdje niet gedaan. Deze waarde komt uit mijn Garmin gegevens en is betrouwbaarder in mijn optiek)
  • Kleur: wit/groen, toerkap geel
  • Incl. de Intercitybike toerkap (geel) met motorvizier, ruitenwisser (laatste versie van Velomobil SH) en pinlock. Geweldige kap, die ga ik nog missen.
  • 90mm remmen
  • 54 tands ovaal Rotor voorblad,9 speed SRAM achter.
  • Cranks 155mm, SPD pedalen
  • Risse Astro instelbare schokdemper achter
  • Aero spiegelkapjes. De originele carbon kapjes heb ik ook nog, zijn wel wat beschadigd. Momenteel zitten er op maat gemaakte 3D geprinte kapjes op waar de dagrijlampen in zijn geïntegreerd. En mijn naam staat erop. Ik kan, mits de koper een niet te lange naam heeft ;-), eigen kapjes voor je printen. Anders zonder naam ook mogelijk
  • Voltmeter en USB lader in het dashboard.
  • Telefoonhouder op de wielkast
  • Vizier voor als je zonder kap wilt rijden
  • Ventisit matje op de stoel (dubbellaags)
  • Schuimkap en deksel zijn er ook gewoon bij
  • Banden: voor Continental Contact Urban 40-406, achter Continental GP 28-559. Je krijgt er ook een set van 3 GoCycles bij (2 gebruikt, 1 nieuw) omdat die niet op mijn nieuwe fiets passen (te breed). Snelle banden, maar wat grotere draaicirkel door de breedte dus ik reed er niet standaard op. Ik heb ook nog een CCU bij voor achter in de maat 50-559 maar die liep aan tegen de wielkast. Kun je er bij krijgen.

Vernieuwd zomer 2024
  • Accu’s (4 stuks, 12v LifePO4 inc. lader). Er staan er 2 aangesloten in een op maat gemaakt bakje onder de stoel, ze zijn schakelbaar op het dashboard. Dus bij een lege accu wissel je met een druk op de knop, geen gedoe met stekkertjes, uitstappen in de regen o.i.d. En thuis altijd een volle accu op de werkbank.
  • Verlichting rondom: Dubbele koplamp Lunivo. Beide met grootlicht schakelbaar op stuur, apart aan te zetten. 120/170 lux. Echt een bak licht.
  • Dagrijverlichting voor icm knipperlichten (Highsider), bij de spiegels. Duidelijk zichtbaar, ook in schemer. Geven de breedte van de fiets mooi aan in het donker. Ik reed nooit meer zonder licht.
  • 3-in-1 achterlichten (LSL, Deutsche Gründlichkeit, goedgekeurd voor de weg op een motor). Rem-, achter- en knipperlichten in één. Lekker felle, duidelijke lampen. Krijg ik veel complimenten op.
  • Shifters en binnen-buitenkabels.

Najaar 2024 vernieuwd:
  • 3 nieuwe wielen, zwarte velgen, spaken. Voor met platte spaken, achter ‘normale’ (Gespaakt en gemonteerd door Harry Lieben, Twilwiel, Rolde),

Zijn er dan geen minpunten aan deze fiets? Jawel, het zijn de volgende:
  • Lichte krassen op de flank (omgekiept stapvoets rijdend, door een stoeprand).
  • De boven- en onderschaal sluiten net niet lekker aan. Dit is een gevolg van de crash bij de vorige eigenaar. Ze rammelen of lekken overigens niet: heb ze op elkaar gemaakt met een dikke tochtstrip ertussen.
  • Voorderailleur schakelt niet lekker. (ik schakel alleen nooit voor, rijd alles op het 54 tands ovale buitenblad)
  • Barstje in de wielkast linksvoor
  • Lak laat los bij de voetgaten.

Vragen of interesse? Stuur me vooral een berichtje. Proefrijden kan in Noordwest Groningen. De fiets is nu ingesteld op mijn lengte van 1.83m.
Advertentienummer: m2282646820
Overige advertenties van Tim
Meer van Tim