Bulls Aminga 2. 29er Dames model.
Splinternieuw. Garantie BuBieden
Kenmerken
Conditie
Zo goed als nieuw
Merk
Aantal versnellingen
Meer dan 20 versnellingen
Materiaal
Framehoogte
53 tot 57 cm
Beschrijving
Van Nicholas Astraeus hydroformed
Titanium. Twv €5200 (zie laatste foto)
SRAM Red ETAP draadloos schakelen.
Tijdloze racer in hele mooie staat.
Info 0648025188
Los frame kost €1999. Bij Van Nicholas zelfs €2699. Frame nr S1305117
De afmontage SRAM Red ETAP is alleen al €800 waard!!!! (Draadloos schakelen)
Frame maat 54. Tot 180 cm geschikt
Ik heb hem nog niet helemaal kunnen poetsen, zit met hand in gips.
- Afmontage Sram RED Etap 2x11 draadloos schakelen.
Twv van €3000 toendertijd.
- Crankstel Sram Red Carbon 172,5 50/34
- Wielen Handgespaakt Campagnolo Record naven.
- Spd klikpedalen
-Twee bidon houders plus twee nieuwe bidons.
- Sram Red velgremmen.
De fiets is volledig nagekeken bij een specialist .Aandrijflijn verkeerd in bijna nieuwstaat. Wordt geleverd incl. Oplader.
ADVERTENTIE Road CC/content/review/10194
Alles in de fietswereld is tegenwoordig van carbon. Frames, vorken, sturen, zadelpennen, wielen, zelfs je minipomp en de dop van je balhoofd. Carbon is absoluut een Goed Ding. En als het geen carbon is, is het zó vorige eeuw. Het probleem is dat we het feit over het hoofd kunnen zien dat veel dingen die geen carbon zijn, ook goed zijn... zoals titanium frames bijvoorbeeld, die heel licht en sterk kunnen zijn en eeuwen meegaan. En de Astraeus van Van Nicholas is een absolute schoonheid
Het double-butted frame van de Astraeus is zonder twijfel een van de mooiste die we ooit hebben gezien – en geloof ons, we hebben er heel wat gezien. De bovenbuis is een ruitvormig frame met veel bodem en loopt richting de verbinding met de zitbuis smaller toe. De biaxiale onderbuis heeft een vrijwel vergelijkbare vorm, die van lang en dun aan de balhoofdbuis overgaat in kort en breed aan de kant van de trapas.
Rechte liggende en staande achtervorken leiden naar complex vormgegeven dropouts aan de achterkant, terwijl je aan de voorkant een slanke, traditionele balhoofdbuis met een externe headset krijgt – zoals de meeste ti-fabrikanten nu weer gebruiken. De afwerking is uitstekend, de lasnaden zijn onopvallend en de geborstelde afwerking en het ontbreken van opzichtige graphics geven de Astraeus een chique, stijlvolle uitstraling.
Het frame alleen kost € 1.999, maar je kunt het zelf samenstellen uit het uitgebreide assortiment onderdelen dat Van Nicholas aanbiedt. De onze was uitgerust met Shimano Dura-Ace aandrijving en remmen, plus een Chris King headset, Fizik Arione zadel en Van Nicholas' eigen vork, zadelpen, stuur en stuurpen.
Maar allereerst, waarom zou je überhaupt titanium overwegen als carbonfietsen zo'n indrukwekkende stijfheid-gewichtsverhouding bieden? Nou, wij hebben helemaal niets tegen carbon – verre van zelfs – en we vinden dat de 'geweldige rijeigenschappen' die titaniumfabrikanten graag suggereren inherent aan het materiaal, overdreven zijn. Voor ons is de belangrijkste reden om te kiezen voor titanium de sterkte en duurzaamheid. Het heeft een hoge vermoeiingsweerstand en de botsbestendigheid is ook hoog. Bovendien corrodeert het niet en zijn kleine krasjes gemakkelijk weg te poetsen. Aan de andere kant is titanium goed bestand tegen rijden in de praktijk – wat, naar onze mening, de reden is waarom Van Nicholas een levenslange garantie op het frame kan bieden.
Genoeg achtergrondinformatie, hoe presteert de Astraeus op de weg? Met een gewicht van 7,44 kg (56 cm, zonder pedalen) is hij licht, maar niet echt superlicht, en dat zie je terug in zijn scherpe, snelle acceleratie. Er zit iets meer zijwaartse beweging in de trapas dan bij de meest stijve fietsen, maar dat merk je alleen als je uit het zadel rijdt en er echt naar op zoek gaat – dit is een efficiënte snelheidsmachine.
De hoge velgen van de Van Nicholas bieden een aerodynamisch voordeel op vlakke wegen en zijn behoorlijk licht voor dit soort wielen. Ze zijn ook uitgerust met Schwalbes vederlichte Ultremo R-banden, waardoor de Astraeus de beklimmingen snel aankan. Of je nu zit of staat op de pedalen, de veert naar voren om je het gevoel te geven dat je omhoog geholpen wordt, in plaats van dat je de fiets met horten en stoten omhoog trekt.
De volledig carbon VNT-vork van Van Nicholas is nieuw voor ons en levert zeer professionele prestaties aan de voorkant. Glijd de fiets zo snel als je wilt door de bochten en hij houdt alles stabiel met slechts een minimale hoeveelheid zijwaartse flex en net genoeg voor- en achterwaartse beweging om trillingen van de weg te dempen. Het is een solide keuze.
De Sram Red ETAP draadloos schakelen, componenten werken zoals altijd. Snelle, betrouwbare schakelovergangen, comfortabele hendels, eenvoudige afstelling – wij zijn er helemaal fan van.
Het altijd populaire Arione-zadel van Fizik biedt meer comfort, net als de titanium zadelpen van Van Nicholas, die dankzij het aflopende bovenbuisontwerp grotendeels uit het frame steekt. Maar Van Nicholas heeft ook voldoende speling in het frame ingebouwd om de rit soepel en soepel te houden. Dit betekent dat je je fris voelt op de fiets, zelfs tegen het einde van je langste ritten in het zadel. Je zult ongetwijfeld genieten van het rijden op deze fiets.
Uitspraak
Mooie lichte en zeer comfortabele racefiets met een cool uiterlijk en enorm veel duurzaamheid
Titanium. Twv €5200 (zie laatste foto)
SRAM Red ETAP draadloos schakelen.
Tijdloze racer in hele mooie staat.
Info 0648025188
Los frame kost €1999. Bij Van Nicholas zelfs €2699. Frame nr S1305117
De afmontage SRAM Red ETAP is alleen al €800 waard!!!! (Draadloos schakelen)
Frame maat 54. Tot 180 cm geschikt
Ik heb hem nog niet helemaal kunnen poetsen, zit met hand in gips.
- Afmontage Sram RED Etap 2x11 draadloos schakelen.
Twv van €3000 toendertijd.
- Crankstel Sram Red Carbon 172,5 50/34
- Wielen Handgespaakt Campagnolo Record naven.
- Spd klikpedalen
-Twee bidon houders plus twee nieuwe bidons.
- Sram Red velgremmen.
De fiets is volledig nagekeken bij een specialist .Aandrijflijn verkeerd in bijna nieuwstaat. Wordt geleverd incl. Oplader.
ADVERTENTIE Road CC/content/review/10194
Alles in de fietswereld is tegenwoordig van carbon. Frames, vorken, sturen, zadelpennen, wielen, zelfs je minipomp en de dop van je balhoofd. Carbon is absoluut een Goed Ding. En als het geen carbon is, is het zó vorige eeuw. Het probleem is dat we het feit over het hoofd kunnen zien dat veel dingen die geen carbon zijn, ook goed zijn... zoals titanium frames bijvoorbeeld, die heel licht en sterk kunnen zijn en eeuwen meegaan. En de Astraeus van Van Nicholas is een absolute schoonheid
Het double-butted frame van de Astraeus is zonder twijfel een van de mooiste die we ooit hebben gezien – en geloof ons, we hebben er heel wat gezien. De bovenbuis is een ruitvormig frame met veel bodem en loopt richting de verbinding met de zitbuis smaller toe. De biaxiale onderbuis heeft een vrijwel vergelijkbare vorm, die van lang en dun aan de balhoofdbuis overgaat in kort en breed aan de kant van de trapas.
Rechte liggende en staande achtervorken leiden naar complex vormgegeven dropouts aan de achterkant, terwijl je aan de voorkant een slanke, traditionele balhoofdbuis met een externe headset krijgt – zoals de meeste ti-fabrikanten nu weer gebruiken. De afwerking is uitstekend, de lasnaden zijn onopvallend en de geborstelde afwerking en het ontbreken van opzichtige graphics geven de Astraeus een chique, stijlvolle uitstraling.
Het frame alleen kost € 1.999, maar je kunt het zelf samenstellen uit het uitgebreide assortiment onderdelen dat Van Nicholas aanbiedt. De onze was uitgerust met Shimano Dura-Ace aandrijving en remmen, plus een Chris King headset, Fizik Arione zadel en Van Nicholas' eigen vork, zadelpen, stuur en stuurpen.
Maar allereerst, waarom zou je überhaupt titanium overwegen als carbonfietsen zo'n indrukwekkende stijfheid-gewichtsverhouding bieden? Nou, wij hebben helemaal niets tegen carbon – verre van zelfs – en we vinden dat de 'geweldige rijeigenschappen' die titaniumfabrikanten graag suggereren inherent aan het materiaal, overdreven zijn. Voor ons is de belangrijkste reden om te kiezen voor titanium de sterkte en duurzaamheid. Het heeft een hoge vermoeiingsweerstand en de botsbestendigheid is ook hoog. Bovendien corrodeert het niet en zijn kleine krasjes gemakkelijk weg te poetsen. Aan de andere kant is titanium goed bestand tegen rijden in de praktijk – wat, naar onze mening, de reden is waarom Van Nicholas een levenslange garantie op het frame kan bieden.
Genoeg achtergrondinformatie, hoe presteert de Astraeus op de weg? Met een gewicht van 7,44 kg (56 cm, zonder pedalen) is hij licht, maar niet echt superlicht, en dat zie je terug in zijn scherpe, snelle acceleratie. Er zit iets meer zijwaartse beweging in de trapas dan bij de meest stijve fietsen, maar dat merk je alleen als je uit het zadel rijdt en er echt naar op zoek gaat – dit is een efficiënte snelheidsmachine.
De hoge velgen van de Van Nicholas bieden een aerodynamisch voordeel op vlakke wegen en zijn behoorlijk licht voor dit soort wielen. Ze zijn ook uitgerust met Schwalbes vederlichte Ultremo R-banden, waardoor de Astraeus de beklimmingen snel aankan. Of je nu zit of staat op de pedalen, de veert naar voren om je het gevoel te geven dat je omhoog geholpen wordt, in plaats van dat je de fiets met horten en stoten omhoog trekt.
De volledig carbon VNT-vork van Van Nicholas is nieuw voor ons en levert zeer professionele prestaties aan de voorkant. Glijd de fiets zo snel als je wilt door de bochten en hij houdt alles stabiel met slechts een minimale hoeveelheid zijwaartse flex en net genoeg voor- en achterwaartse beweging om trillingen van de weg te dempen. Het is een solide keuze.
De Sram Red ETAP draadloos schakelen, componenten werken zoals altijd. Snelle, betrouwbare schakelovergangen, comfortabele hendels, eenvoudige afstelling – wij zijn er helemaal fan van.
Het altijd populaire Arione-zadel van Fizik biedt meer comfort, net als de titanium zadelpen van Van Nicholas, die dankzij het aflopende bovenbuisontwerp grotendeels uit het frame steekt. Maar Van Nicholas heeft ook voldoende speling in het frame ingebouwd om de rit soepel en soepel te houden. Dit betekent dat je je fris voelt op de fiets, zelfs tegen het einde van je langste ritten in het zadel. Je zult ongetwijfeld genieten van het rijden op deze fiets.
Uitspraak
Mooie lichte en zeer comfortabele racefiets met een cool uiterlijk en enorm veel duurzaamheid
Overige advertenties van Leon
Meer van Leon
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Nieuw-Roden
60x bekeken
3x bewaard
Sinds 26 okt '25
Advertentienummer: m2326625243
Populaire zoektermen
Fietsen | Racefietsengebruikte racefietsenred bull rosewim de vos fietsenwim de vos fietsenvan nicholasgebruikte racefietsenred bull racefietsfietsen leendegebruikte fietsen roosendaalsteenbergen fietsenmantel fietsenfietsen antwerpenfietsen wassenaarplaystation tv in Spelcomputers | Sony PlayStation Vitarunner achtervelg in Brommeronderdelen | Scooterschalet bosrand in Stacaravanswynand fockink in Merken en Reclamevoorwerpennachtwacht in Rookartikelen, Aanstekers en Luciferdoosjesijmuiden in Vogels | Parkieten en Papegaaienharley davidson deksel in Onderdelen | Harley-Davidsonwondermolen in Stacaravanspied pipers in Luidsprekersmcgregor leren jas in Jassen | Zomer