Marklin - Treinset kraan Ardelt 57t DB - MfxPLUS+Geluid+RookZie omschrijving
Marklin - Tenderlocomotief. BR 064, DB - Mfx+Geluid+Sinus
Zie omschrijving
Ophalen
1842sinds 9 feb. '25, 16:56
Kenmerken
Beschrijving
Stoomlocomotief serie 064 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Bedrijfstoestand ca. 1972. Uitvoering met gelaste waterbak.Model: Met Digital-decoder mfx, geregelde hoogvermogenaandrijving Softdrive Sinus en uitgebreide geluidsfuncties. Onderhoudsarme motor in compacte constructie. 3 assen aangedreven, antislipbanden. Ingericht voor rookgarnituur 72270. Driepuntsfronstein wisselt met de rijrichting en rookgarnituurcontact traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme, warmwitte LED's. Remslangimitaties en zuigerstangbeschermhulzen meegeleverd.
Lengte over buffers 14,3 cm.
.
Eenmalige serie.
.
De loc is onbespeeld/nieuw en wordt geleverd met boekje in de originele verpakking en kan weg voor € 299,-. Bij interesse even een bericht sturen. Kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
.
FUNCTIES:
Frontsein
Contact rookgarnituur
Rijgeluid stoomloc
Locfluit
Directe regeling
Bel
Piepen van remmen uit
Kolen scheppen
Stoom afblazen
Schudrooster
Luchtpomp
.
Tussen 1928 en 1940 waren talloze gerenommeerde locbouwers in Duitsland betrokken bij de realisatie van de serie 64. In het kader van het eenheidsbouwprogramma van de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft laat ook de BR 64 een sterke verwantschap met andere locomotiefseries zien, en wel in het bijzonder met de BR 24, van wie het drijfwerk en de ketel werden overgenomen. Van de 12,4 m lange eenheids-reizigerstreintenderlocomotief met asindeling 1´C1´ werden in totaal 520 exemplaren gebouwd. Op grond van zijn lage belasting per as en hoge maximumsnelheid van 90 km per uur was de loc op vrijwel alle trajecten inzetbaar en zijn geslaagde constructie bood verreikende toepassingsmogelijkheden. Zijn hoofdtaak lag bij de reizigerstreindienst, maar hij trok ook menige lichte sneltrein en goederentrein met bravoure. De Tweede Wereldoorlog en de tweedeling van Duitsland lieten diepe sporen achter bij de serie 64. 278 machines kwamen bij de Deutsche Bundesbahn terecht, 115 bij de Deutsche Reichsbahn en een locomotief ging naar Oostenrijk. Net als veel andere series kreeg ook de BR 64 een bijnaam. De forse, gedrongen locomotief werd vernoemd naar een dameskapsel dat indertijd erg in was, het "jongenskopje". In hoeverre dat nu complimenteus was voor de dames of voor het gilde der haarkunstenaars is nog maar de vraag, maar feit is, dat de serie 64 tot zijn inzeteinde in 1974 een betrouwbare partner voor het personeel en de reizigers bij de Deutsche Bahn was en dat de behouden gebleven museumlocs zich mogen verheugen over een ongekende populariteit.
Lengte over buffers 14,3 cm.
.
Eenmalige serie.
.
De loc is onbespeeld/nieuw en wordt geleverd met boekje in de originele verpakking en kan weg voor € 299,-. Bij interesse even een bericht sturen. Kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
.
FUNCTIES:
Frontsein
Contact rookgarnituur
Rijgeluid stoomloc
Locfluit
Directe regeling
Bel
Piepen van remmen uit
Kolen scheppen
Stoom afblazen
Schudrooster
Luchtpomp
.
Tussen 1928 en 1940 waren talloze gerenommeerde locbouwers in Duitsland betrokken bij de realisatie van de serie 64. In het kader van het eenheidsbouwprogramma van de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft laat ook de BR 64 een sterke verwantschap met andere locomotiefseries zien, en wel in het bijzonder met de BR 24, van wie het drijfwerk en de ketel werden overgenomen. Van de 12,4 m lange eenheids-reizigerstreintenderlocomotief met asindeling 1´C1´ werden in totaal 520 exemplaren gebouwd. Op grond van zijn lage belasting per as en hoge maximumsnelheid van 90 km per uur was de loc op vrijwel alle trajecten inzetbaar en zijn geslaagde constructie bood verreikende toepassingsmogelijkheden. Zijn hoofdtaak lag bij de reizigerstreindienst, maar hij trok ook menige lichte sneltrein en goederentrein met bravoure. De Tweede Wereldoorlog en de tweedeling van Duitsland lieten diepe sporen achter bij de serie 64. 278 machines kwamen bij de Deutsche Bundesbahn terecht, 115 bij de Deutsche Reichsbahn en een locomotief ging naar Oostenrijk. Net als veel andere series kreeg ook de BR 64 een bijnaam. De forse, gedrongen locomotief werd vernoemd naar een dameskapsel dat indertijd erg in was, het "jongenskopje". In hoeverre dat nu complimenteus was voor de dames of voor het gilde der haarkunstenaars is nog maar de vraag, maar feit is, dat de serie 64 tot zijn inzeteinde in 1974 een betrouwbare partner voor het personeel en de reizigers bij de Deutsche Bahn was en dat de behouden gebleven museumlocs zich mogen verheugen over een ongekende populariteit.
Advertentienummer: m2233413507
Populaire zoektermen
marklin br 53 in Modeltreinen | H0marklin 5112 in Modeltreinen | H0marklin 37990 in Modeltreinen | H0marklin 4313 in Modeltreinen | H0marklin 74491 in Modeltreinen | H0marklin 3099 in Modeltreinen | H0mannesmann in Modeltreinen | H0wolvega in Modeltreinen | H0fleischmann br 65kerstboom in Modeltreinen | H0herpa in Modeltreinen | H0marklin v100esu ecos in Modeltreinen | H0wegens overlijden in Modeltreinen | H0nissan primastar dubbele cabine in Bestelauto'smarquant radiocomplete kitchen in Complete keukenshalogen ovenlioessens in Huis en Inrichtingtv stand in Televisiebeugelscosmoem 25th anniversarygrohe douchekop aanbiedingitaliaanse accordeon in Muziek en Instrumentenwinterbanden bmw f11 in Auto-onderdelen