Marklin - Stoomloc BR 03.10, DB - Mhi - Mfx Geluid Certific

Zie omschrijving
Ophalen
1542sinds 3 mar. '25, 14:11
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
TypeLocomotief
SoortWisselstroom

Beschrijving

Sneltreinstoomlocomotief serie 03.10 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Onbeklede ombouwversie met nieuwbouw-hoogvermogenketel, Witte-windleibladen, DB-reflexglaslampen en omgebouwde getrokken tender met kolenakkleppen en bevoorradinginstallatie. Voorloopdraaistel realistisch met schijfwielen. Bedrijfsnummer 03 1001. Bedrijfstoestand rond 1963. Met Digital-decoder mfx en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met klokanker en vliegwiel in de ketel. 3 assen aangedreven. Antislipbanden. Locomotief en tender voornamelijk van metaal. Ingericht voor rookgarnituur 7226. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting en naderhand in te bouwen rookgarnituur traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme warmwitte LED's. Kortkoppeling met mechaniek tussen loc en tender. Op de tender door mechaniek geleide kortkoppeling met NEM-schacht. Afdekkleppen kolenbak kunnen mechanisch geopend en gesloten worden. Berijdbare minimumboogstraal 360 mm. Zuigerstangbeschermhulzen meegeleverd.
Lengte over buffers 27,5 cm.
.
De sneltreinstoomlocomotief werd in een eenmalige serie alleen voor Insider-leden geproduceerd.
.
De loc is onbespeeld/vitrinestaat en wordt geleverd met boekje en certificaat van echtheid in de originele verpakking en kan weg voor € 299,-.Bij interesse even een bericht sturen. Kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
.
FUNCTIES:
Frontsein
Contact rookgarnituur
Rijgeluid stoomloc
Locfluit
Directe regeling
Piepen van remmen uit
Luchtpomp
Rangeerfluit
Stoom afblazen
Kolen scheppen
Schudrooster
.
Van de 45 exemplaren van de voormalige stroomlijnlocomotief BR 03.10, die na 1945 nog aanwezig waren, bevonden er zich 26 in het bestand van de Deutsche Bundesbahn. Midden jaren '50 was de toestand van de ketel al zo slecht, dat de DB tot uitgebreide maatregelen wat betreft de reconstructie met nieuwe ketels besloot. Het uiterlijk van de locomotief veranderde daardoor aanzienlijk en leek sterk op de eveneens opnieuw beketelde BR 01.10. De ombouwmaatregelen waren bij de BR 03.10 technisch niet zo goed geslaagd als bij de BR 01.10, zodat de machine al spoedig naar de sneltreindienst verdween. Alle waren in Hagen gestationeerd en werden tot en met 1966 buiten dienst gesteld.
Advertentienummer: m2241478552