Marklin - Spoorwegwagen ROBEL DB - MfxPLUS+Geluid+int.verlic

Zie omschrijving
Ophalen
290sinds 18 mei. '25, 16:57
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
TypeLocomotief
SoortWisselstroom

Beschrijving

Met 22 functies deze spoorwegwagen ROBEL 54.22 als bouwplaatsvoertuig van de DB Netzinstandhaltung. Met beweegbare laadkraan. Gebruikt voor onderhoud en controle. Zoals op vandaag in gebruik. Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving. Onderhoudsvrije motor in compact model. 2 aangedreven assen. Driepuntsfrontsein en twee rode sluitseinen met de rijrichting wisselend, digitaal schakelbaar. Functie dubbele A-verlichting. Verlichting met onderhoudsvrije, warmwitte en rode ledlampjes. Machinistencabine met interieur en schakelbare binnenverlichting. Laadkraan kan via een motor zwenken, digitaal stuurbaar. Lengte over de buffers 13,4
.
Het gele voertuig van de "Heinzelmännchen", die de DB-spoorweginfrastructuur onderhouden, hoort eigenlijk bij elke installatie thuis. Hiermee wordt natuurlijk de spoorwegwagen ROBEL 54.22 bedoeld, die als tractie- en werkvoertuig met hoge trekkracht ook best voor overgaveverkeer geschikt is. En met maximaal 100 km/u komen de arbeiders snel bij de volgende bouwplaats aan. Met een druk op de knop draait de kraan van dit model één keer om z'n as en gaat daarbij omhoog en omlaag.
.
Eenmalige serie.
.
Deze is onbespeeld/nieuw en wordt geleverd met boekje in de originele verpakking en kan weg voor € 379,-. Bij interesse even en bericht sturen. Kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
.
FUNCTIES:
Frontsein
Schakelfunctie F1
Rijgeluid dieselloc
Schakelfunctie F3
Directe regeling
Piepen van remmen uit
Frontsein loczijde2
Waarschuwingsknipperlicht
Frontsein loczijde 1
Cabineverlichting
Tyfoon
Locfluit
Compressor
Omgevingsgeluid
Omgevingsgeluid
Omgevingsgeluid
Omgevingsgeluid
Cabineradio
Gesprek
Gesprek
Gesprek
Omgevingsgeluid
.
Rond de millenniumovergang had de Deutsche Bahn andere spoorwegwagens nodig, maar wegens de gestegen werkeisen en gewijzigde inzetvereisten moest het een gewijzigd voertuig zijn. Bij de tot dan toe aangekochte exemplaren werden de lastversnellingsbakken bij zwaardere inzet meestal overbelast. Het snel bereiken van een topsnelheid van 100 km/u en meer vermogen waren noodzakelijk. Deze vereisten konden door de Robel-spoorwegwagen "BAMOWAG 54.22" met hydrodynamische aandrijving en een 440 kW sterke, watergekoelde KHD-dieselmotor van het type BF 8 M 1015 C al zeer goed worden vervuld. Er was een tractie- en werkvoertuig ontstaan met grotere trekkracht en ook voor het overgaveverkeer best geschikt, die de DB in de jaren 1999 tot 2006 dan aankocht. Een hoogwaardige aandrijflijn en een moderne, technisch doordachte voertuigbesturing maakten hoge treinbelasting mogelijk. De aanzetkracht bedraagt 90 kN en het aangegeven maximale aanhanggewicht is 2.000 ton. Daarnaast worden de klassieke vereiste taken zoals laden, vervoeren, hijsen en lossen probleemloos vervuld. De BAMOWAG 54.22 onderscheidt zich door een ruime, geklimatiseerde machinistencabine en een groot laadvlak met lage vloer. Daar bevindt zich de hydraulische PALFINGER-laadkraan van het type PK 19000 met 10 ton hefvermogen en 5 ton laadvermogen, die ook als graafmachine kan worden gebruikt. Zowel het voertuig als de kraan kunnen op afstand worden bediend en gebruik van meerdere eenheden in tandem is mogelijk. Alle voertuigen hebben een indirecte rem en een veerrem. In 2011/12 werden 11 Bamowag 54.22 omgebouwd naar lichte sneeuwruimvoertuigen met een opvanginrichting voor de aanbouwonderdelen sneeuwborstels en sneeuwblazers. Ook de Oostenrijkse Bundesbahnen (ÖBB) kochten gelijkaardige voertuigen als X630 en de Zwitserse BLS Lötschbergbahn AG als Tm 235.
Advertentienummer: m2269522961