Duitse Propaganda: De Invasie van Rusland 2 disc DVDBieden
Kenmerken
Beschrijving
Verkregen uit een nalatenschap. Ziet er als nieuw uit, maar kan niet garanderen dat hij het doet. Na enig speurwerk op internet lijkt het mij een wisselstroom model. Onderstaande tekst heb ik van internet:
Dit type stoomlocomotief was de krachtigste tenderlocomotief die ooit door de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft is aangeschaft. In totaal zijn er 45 van deze gigantische machine gebouwd. Ze kreeg haar bijnaam “Mountain Queen” omdat ze voornamelijk werd gebruikt op de spoorlijnen Sonneberg-Probstzella, de oprit van Spessart, de Frankische Woud-spoorlijn, de Geislinger Steige, de Schiefe Ebene en de Rübeland-spoorlijn. Na de Tweede Wereldoorlog kwamen 31 locomotieven van de serie naar de Deutsche Reichsbahn. In de jaren ’50 werden ketelinrichtingen, appendages, pompen, bestuurderscabine enz. tijdens het onderhoud aan de DR-conventies aangepast en daarmee grotendeels gestandaardiseerd. Tussen 1966 en 1972 werden 24 machines omgebouwd voor hoofdstookolie, 10 locomotieven kregen een nieuwe ketel zonder invoerkoepel. De spoorlijn Eisfeld-Sonneberg was het laatste operatiegebied. De laatste machines werden pas in 1981 buiten dienst gesteld.
Verzenden op kosten koper alsmede het risico. Ophalen kan natuurlijk ook. Als u het komt ophalen kunt u natuurlijk altijd zelf even een stukje rails meenemen om het te testen. Wij hebben daar geen mogelijkheid toe.
Dit type stoomlocomotief was de krachtigste tenderlocomotief die ooit door de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft is aangeschaft. In totaal zijn er 45 van deze gigantische machine gebouwd. Ze kreeg haar bijnaam “Mountain Queen” omdat ze voornamelijk werd gebruikt op de spoorlijnen Sonneberg-Probstzella, de oprit van Spessart, de Frankische Woud-spoorlijn, de Geislinger Steige, de Schiefe Ebene en de Rübeland-spoorlijn. Na de Tweede Wereldoorlog kwamen 31 locomotieven van de serie naar de Deutsche Reichsbahn. In de jaren ’50 werden ketelinrichtingen, appendages, pompen, bestuurderscabine enz. tijdens het onderhoud aan de DR-conventies aangepast en daarmee grotendeels gestandaardiseerd. Tussen 1966 en 1972 werden 24 machines omgebouwd voor hoofdstookolie, 10 locomotieven kregen een nieuwe ketel zonder invoerkoepel. De spoorlijn Eisfeld-Sonneberg was het laatste operatiegebied. De laatste machines werden pas in 1981 buiten dienst gesteld.
Verzenden op kosten koper alsmede het risico. Ophalen kan natuurlijk ook. Als u het komt ophalen kunt u natuurlijk altijd zelf even een stukje rails meenemen om het te testen. Wij hebben daar geen mogelijkheid toe.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Zwolle
67x bekeken
5x bewaard
Sinds 5 okt '25
Advertentienummer: m2318791260
Populaire zoektermen
Modeltreinen | H0marklin h0fleischmann h0modeltreinen horocotram h0fleischmann h0usa h0roco blokkendoosroco z21roco multimausroco ns 1200gebruikte modeltreinenroco hippelesther gemser in Kunst | Schilderijen | Abstractgoedkope vloer in Stoffering | Vloerbedekkingkinky leren kleding in Ondergoed en Lingeriefeyenoord - ajax in Sport | Voetballaadklep be in Bestelauto'slandmeter in Gereedschap | Handgereedschappiano tiel in Piano's996 ims in Porscheattack in Hengelsport | Karpervissend pony tinker in Pony's