Kenmerken
Beschrijving
Nieuw in de dozen.
Amerikaanse stijl, instructies in het Nederlands en in het Engels.
Alle onderdelen zijn van styreen plastic, dus gebruik compatibele lijm en verf om uw model in elkaar te zetten. LET OP: Onderdelen zijn inbegrepen om een structuur met drie stallen te bouwen met een stalafstand van 10°; er zijn ook onderdelen inbegrepen om een enkele stal met 20 schaalvoeten (6m) te verlengen. Deze kit kan worden uitgebreid tot een volledige cirkel met behulp van de Modern Roundhouse Add-on Stalls (#933-2901, elk afzonderlijk verkocht), met bijpassende onderdelen voor drie extra stallen. Voor eenvoudigere montage kunt u ervoor kiezen om extra kits bij de hand te hebben voordat u begint.
Een van de belangrijkste vragen voor spoorwegen die vanaf de jaren 1920 grotere stoomlocomotieven overwegen, was of bestaande ronde huizen en draaischijven nog steeds gebruikt konden worden of vervangen moesten worden. Waar nieuwe faciliteiten werden gebouwd, was baksteen het favoriete materiaal voor de bouw omdat het de kans op brand verminderde en gemakkelijke verbouwingen mogelijk maakte als er ooit nog grotere locomotieven werden aangeschaft. Om de elektrische verlichting van die tijd aan te vullen, waren grote ramen nog steeds standaard, vooral aan de achterwand (het meeste werk werd aan de voorkant van de locomotieven gedaan, dus ze werden met de neus naar binnen gereden, en als er een te ver naar voren rolde, waren ramen goedkoop te vervangen!) en werden de interieurs geschilderd of gewit om licht te reflecteren. Daken van ronde huizen waren meestal verdeeld en in verschillende richtingen hellend voor eenvoudigere reparatie en efficiëntere waterafvoer. Veel hadden ook een lichtstraat met ramen of lamellen om meer licht en lucht in het gebouw te krijgen. Aan de achterkant van het dak was elke stal uitgerust met een rookafvoer, verbonden met een grote kap van ongeveer 8-12' (2,4-3,6m) lang, zodat locomotieven niet op een exacte locatie hoefden te worden geplaatst. Wanneer een locomotief binnen was, werd de kap neergelaten en werd de uitlaat naar boven en buiten het gebouw afgevoerd. Hoewel de onderhoudsbehoeften veranderden met de komst van diesels, konden individuele eenheden comfortabel binnen passen en werden ronde huizen nog steeds gebruikt om ze op te slaan en te onderhouden. Hoewel het aantal ronde huizen is afgenomen, zijn sommige nog steeds in gebruik. Typisch voor Noord-Amerikaanse ontwerpen die te vinden zijn op belangrijke divisiepunten, zal uw nieuwe model elke stoomlocomotief tot 125 schaalvoeten lang (38,1m) bevatten en onderdelen voor een enkele stal van 145' lang (44,1m) zijn ook inbegrepen.
Verzendkosten voor de koper.
Amerikaanse stijl, instructies in het Nederlands en in het Engels.
Alle onderdelen zijn van styreen plastic, dus gebruik compatibele lijm en verf om uw model in elkaar te zetten. LET OP: Onderdelen zijn inbegrepen om een structuur met drie stallen te bouwen met een stalafstand van 10°; er zijn ook onderdelen inbegrepen om een enkele stal met 20 schaalvoeten (6m) te verlengen. Deze kit kan worden uitgebreid tot een volledige cirkel met behulp van de Modern Roundhouse Add-on Stalls (#933-2901, elk afzonderlijk verkocht), met bijpassende onderdelen voor drie extra stallen. Voor eenvoudigere montage kunt u ervoor kiezen om extra kits bij de hand te hebben voordat u begint.
Een van de belangrijkste vragen voor spoorwegen die vanaf de jaren 1920 grotere stoomlocomotieven overwegen, was of bestaande ronde huizen en draaischijven nog steeds gebruikt konden worden of vervangen moesten worden. Waar nieuwe faciliteiten werden gebouwd, was baksteen het favoriete materiaal voor de bouw omdat het de kans op brand verminderde en gemakkelijke verbouwingen mogelijk maakte als er ooit nog grotere locomotieven werden aangeschaft. Om de elektrische verlichting van die tijd aan te vullen, waren grote ramen nog steeds standaard, vooral aan de achterwand (het meeste werk werd aan de voorkant van de locomotieven gedaan, dus ze werden met de neus naar binnen gereden, en als er een te ver naar voren rolde, waren ramen goedkoop te vervangen!) en werden de interieurs geschilderd of gewit om licht te reflecteren. Daken van ronde huizen waren meestal verdeeld en in verschillende richtingen hellend voor eenvoudigere reparatie en efficiëntere waterafvoer. Veel hadden ook een lichtstraat met ramen of lamellen om meer licht en lucht in het gebouw te krijgen. Aan de achterkant van het dak was elke stal uitgerust met een rookafvoer, verbonden met een grote kap van ongeveer 8-12' (2,4-3,6m) lang, zodat locomotieven niet op een exacte locatie hoefden te worden geplaatst. Wanneer een locomotief binnen was, werd de kap neergelaten en werd de uitlaat naar boven en buiten het gebouw afgevoerd. Hoewel de onderhoudsbehoeften veranderden met de komst van diesels, konden individuele eenheden comfortabel binnen passen en werden ronde huizen nog steeds gebruikt om ze op te slaan en te onderhouden. Hoewel het aantal ronde huizen is afgenomen, zijn sommige nog steeds in gebruik. Typisch voor Noord-Amerikaanse ontwerpen die te vinden zijn op belangrijke divisiepunten, zal uw nieuwe model elke stoomlocomotief tot 125 schaalvoeten lang (38,1m) bevatten en onderdelen voor een enkele stal van 145' lang (44,1m) zijn ook inbegrepen.
Verzendkosten voor de koper.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Made
100x bekeken
1x bewaard
Sinds 12 okt '25
Advertentienummer: m2321291117
Populaire zoektermen
Modeltreinen | H0marklin h0fleischmann h0modeltreinen hotram h0fleischmann h0usa h0gebruikte modeltreinenvitrinekast modeltreinenmodeltreinen h0trix express modeltreinenh0 treintafelfleischmann h0 nstriang modeltreinenscooters groningen in Snorfietsen en Snorscootersstream magic 6 in Cd's | Dance en Housenaaimandje in Naaien en Fourniturenbankstel zevenaar in Banken | Bankstellenkrukje peuter in Krukjesrode gordijnen ikea in Stoffering | Gordijnen en Lamellenyamaha 550 in Motoren | Yamahaleonardo vaas in Woonaccessoires | Vazenkarpervissen hengelsport bart bakker in Hengelsport | Karpervissen136 r36 in Agrarisch | Onderdelen | Banden, Velgen en Assen