Kenmerken
Beschrijving
Wegens beëindiging van mijn 67 jarige hobby/verzamelwoede.
ZIE AL MIJN 550 ADVERTENTIES o.a. NIEUWE LOCS EN RIJTUIGEN, N-SPOOR, DIGITAAL, MFX, MFX+, SOUND, VINTAGE EN BUITENGEWONE ITEMS EN COLLECTORS ITEMS o.a. UIT DE 50er en 60er JAREN !
De locomotief is uitgerust met een mfx-decoder en een nieuwe compacte C-Sinus hoogvermogenaandrijving. 2 assen aangedreven. Antislipbanden. Cabines en machinekamer met interieurdetails. De locomotiefbak heeft veel gemonteerde elementen. Lakwerk en opschriften uit tijdperk III met grote koplampen en stroomafnemers uit het oude model. Onderstel en loopwerk zijn zeer gedetailleerd met een realistische weergave van de aandrijfwielen met pen-en-gatverbinding. De koplampen zijn in conventioneel bedrijf en digitaal schakelbaar.
Lengte over de buffers: 19,5 cm
Serie E 18 van de Deutsche Bundesbahn (DB) in de blauwe kleurstelling van tijdperk III.
Sneltreinster met opvallende elegantie. De Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) gaf AEG al in 1933 de opdracht een krachtige locomotief te ontwikkelen voor het zware sneltreinverkeer. Het ontwerp van deze locomotieven, die vanaf 1935 als E 18 in dienst werden genomen, was sterk gebaseerd op de techniek van de voorgangers E 04 en E 17, aangezien hiermee goede resultaten waren behaald. Met de techniek van het onderstel en het loopwerk werden echter nieuwe wegen ingeslagen, waarbij beproefde elementen werden gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe ontwikkelingen. Dit resulteerde in merkbare verbeteringen in de rijeigenschappen. Bovendien kregen deze locomotieven een bijzonder elegante vormgeving met typisch afgeronde cabines. De E 18 maakte indruk zowel qua vorm als qua vermogen. Ze behoren ongetwijfeld nog steeds tot de sterren van het Duitse locomotiefontwerp. De E 18 was de krachtigste enkelframelocomotief ter wereld toen hij in 1937 tijdens de Wereldtentoonstelling van Parijs de hoogste onderscheiding kreeg tijdens de Grand Prix. Ook qua duurzaamheid en betrouwbaarheid konden deze elegante "renpaarden" uitblinken: de laatste exemplaren (destijds aangeduid als serie 118) werden pas in 1984 door de DB uit dienst genomen.
Koplamp(en)
Directe bediening
€ 229,50
J. de Bruin Veenendaal
0650 207507
ZIE AL MIJN 550 ADVERTENTIES o.a. NIEUWE LOCS EN RIJTUIGEN, N-SPOOR, DIGITAAL, MFX, MFX+, SOUND, VINTAGE EN BUITENGEWONE ITEMS EN COLLECTORS ITEMS o.a. UIT DE 50er en 60er JAREN !
De locomotief is uitgerust met een mfx-decoder en een nieuwe compacte C-Sinus hoogvermogenaandrijving. 2 assen aangedreven. Antislipbanden. Cabines en machinekamer met interieurdetails. De locomotiefbak heeft veel gemonteerde elementen. Lakwerk en opschriften uit tijdperk III met grote koplampen en stroomafnemers uit het oude model. Onderstel en loopwerk zijn zeer gedetailleerd met een realistische weergave van de aandrijfwielen met pen-en-gatverbinding. De koplampen zijn in conventioneel bedrijf en digitaal schakelbaar.
Lengte over de buffers: 19,5 cm
Serie E 18 van de Deutsche Bundesbahn (DB) in de blauwe kleurstelling van tijdperk III.
Sneltreinster met opvallende elegantie. De Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) gaf AEG al in 1933 de opdracht een krachtige locomotief te ontwikkelen voor het zware sneltreinverkeer. Het ontwerp van deze locomotieven, die vanaf 1935 als E 18 in dienst werden genomen, was sterk gebaseerd op de techniek van de voorgangers E 04 en E 17, aangezien hiermee goede resultaten waren behaald. Met de techniek van het onderstel en het loopwerk werden echter nieuwe wegen ingeslagen, waarbij beproefde elementen werden gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe ontwikkelingen. Dit resulteerde in merkbare verbeteringen in de rijeigenschappen. Bovendien kregen deze locomotieven een bijzonder elegante vormgeving met typisch afgeronde cabines. De E 18 maakte indruk zowel qua vorm als qua vermogen. Ze behoren ongetwijfeld nog steeds tot de sterren van het Duitse locomotiefontwerp. De E 18 was de krachtigste enkelframelocomotief ter wereld toen hij in 1937 tijdens de Wereldtentoonstelling van Parijs de hoogste onderscheiding kreeg tijdens de Grand Prix. Ook qua duurzaamheid en betrouwbaarheid konden deze elegante "renpaarden" uitblinken: de laatste exemplaren (destijds aangeduid als serie 118) werden pas in 1984 door de DB uit dienst genomen.
Koplamp(en)
Directe bediening
€ 229,50
J. de Bruin Veenendaal
0650 207507
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Veenendaal
30x bekeken
0x bewaard
Sinds 3 dec '25
Advertentienummer: m2341132285
Populaire zoektermen
Modeltreinen | H0marklinmarklin h0fleischmann h0marklinmodeltreinen hooude marklinmarklin startsetmarklin jaren 50marklin locomotiefmarklin locomotiefmarklin draaischijfmarklin treinbaanmarklin nswereldradio in Radio'sschumann in Antiek | Servies losvoortent luifels gerjak in Voortenten en Luifelsversterker reparatie in Versterkers en Receiversrockford fosgate p2 in Autospeakerstom waits rain dogs in Vinyl | Rockgeneva sound in Luidsprekersmaxomorra vest in Kinderkleding | Kinder-kledingpakkettenzibro hevelpomp in Kachelsgarage motor in Motor en Toebehoren