Fleischmann Diverse treinstellen in goede staat en OVPZie omschrijving
Kenmerken
Beschrijving
OcCre BR 18 stoomlocomotief 1:32 (deels gebouwd)
Mijn vader heeft deze OcCre BR 18 stoomlocomotief 1:32 gekocht als bouw project, maar helaas heeft hij hem niet af kunnen maken.
Hij is deels gebouwd en alle delen (gebouwd + nieuw) heb ik bij elkaar gezocht. Ik weet voor 99% zeker dat alles wat er origneel bij hoort ook bij zit.
Buiten de originele delen zitten er ook extra onderdelen bij waarmee hij verder op schaal gemaakt kan worden indien gewenst.
Hij wilde dit graag, dus ik doe het erbij zodat je zelf kunt kiezen wat je wilt.
Ook heeft hij een schat van informatie verzameld over het origineel. Inclusief foto's van het (volgens mij enige) echte exemplaar in Duitsland.
Dit krijg je er uiteraard ook bij.
Wat zit er allemaal bij:
OcCre BR 18 stoomlocomotief 1:32 (OC54002) 399.00
Dynamic Engine (OC55003) 59.95 (nieuw in doos)
Verlichtingsset voor BR18 (2x OC55008) 40.00 (nieuw in verpakking)
Statische motorset (OC55014) 49.95 (nieuw in doos)
Display Bouwset (OC55103) 74.95 (nieuw in doos)
Preiser 63102 29.95 (nieuw in doos)
Totaal winkelwaarde met extra's: ca 799 euro
Over deze trein:
De Br 18.4 werd ontworpen en gebouwd in de J. A. Maffei werkplaats in München, waar de eerste werd geleverd op 16 Juli 1908. De BR18.4 behoort tot de zogenaamde "Pacific" locomotieven met een asindeling 2'C1' en de typische grote wielen.
In het begin van de 19e eeuw was de BR18 de grootste machine ooit die gebouwd werd bij deze fabrikant en wordt nog steeds beschouwd als "de mooiste locomotief van de Duitse spoorwegen".
The S 3/6 presteerde uitstekend op lange afstandsroutes, door in 1951 een trein van 150 ton te trekken over een afstand van 180 km, van Hamburg naar München, slechts stoppend om water aan te vullen. De "S" staat voor "Sneltreinlocomotief" (lange-afstandstrein) en 3/6 staat voor de verhouding van het aantal drijfassen tot het totaal aantal assen. Deze locomotieven werden hoofdzakelijk gebruikt op lange-afstandslijnen in Bavaria, hoewel ze ook sommige beroemde treinen trok, zoals de Oriënt Express en Rheingold, de Ostende-Venetië Express of de Parijs-Carlsbad-Praag Express.
Schaal 1:32
Lengte: 720 mm
Breedte: 100 mm
Hoogte: 153 mm
Prachtig bouwpakket met natuurlijk weer uitsluitend kwaliteitsmaterialen en veel metalen onderdelen, die de gedetailleerdheid zeer tot uitdrukking brengen. Zo zijn o.a. alle wielen en de aandrijfstangen volledig van metaal.
De bouwdoos bestaat uit laservoorgesneden en uit metaal gegoten onderdelen, die op gemakkelijke wijze in elkaar te bouwen zijn met behulp van een stap-voor-stap fotohandleiding en de bijbehorende bouwbeschrijving.
De loc wordt gebouwd als een houten chassis en bekleed met messing plaatwerk, waarbij GEEN soldeerwerk nodig is.
Mijn vader heeft deze OcCre BR 18 stoomlocomotief 1:32 gekocht als bouw project, maar helaas heeft hij hem niet af kunnen maken.
Hij is deels gebouwd en alle delen (gebouwd + nieuw) heb ik bij elkaar gezocht. Ik weet voor 99% zeker dat alles wat er origneel bij hoort ook bij zit.
Buiten de originele delen zitten er ook extra onderdelen bij waarmee hij verder op schaal gemaakt kan worden indien gewenst.
Hij wilde dit graag, dus ik doe het erbij zodat je zelf kunt kiezen wat je wilt.
Ook heeft hij een schat van informatie verzameld over het origineel. Inclusief foto's van het (volgens mij enige) echte exemplaar in Duitsland.
Dit krijg je er uiteraard ook bij.
Wat zit er allemaal bij:
OcCre BR 18 stoomlocomotief 1:32 (OC54002) 399.00
Dynamic Engine (OC55003) 59.95 (nieuw in doos)
Verlichtingsset voor BR18 (2x OC55008) 40.00 (nieuw in verpakking)
Statische motorset (OC55014) 49.95 (nieuw in doos)
Display Bouwset (OC55103) 74.95 (nieuw in doos)
Preiser 63102 29.95 (nieuw in doos)
Totaal winkelwaarde met extra's: ca 799 euro
Over deze trein:
De Br 18.4 werd ontworpen en gebouwd in de J. A. Maffei werkplaats in München, waar de eerste werd geleverd op 16 Juli 1908. De BR18.4 behoort tot de zogenaamde "Pacific" locomotieven met een asindeling 2'C1' en de typische grote wielen.
In het begin van de 19e eeuw was de BR18 de grootste machine ooit die gebouwd werd bij deze fabrikant en wordt nog steeds beschouwd als "de mooiste locomotief van de Duitse spoorwegen".
The S 3/6 presteerde uitstekend op lange afstandsroutes, door in 1951 een trein van 150 ton te trekken over een afstand van 180 km, van Hamburg naar München, slechts stoppend om water aan te vullen. De "S" staat voor "Sneltreinlocomotief" (lange-afstandstrein) en 3/6 staat voor de verhouding van het aantal drijfassen tot het totaal aantal assen. Deze locomotieven werden hoofdzakelijk gebruikt op lange-afstandslijnen in Bavaria, hoewel ze ook sommige beroemde treinen trok, zoals de Oriënt Express en Rheingold, de Ostende-Venetië Express of de Parijs-Carlsbad-Praag Express.
Schaal 1:32
Lengte: 720 mm
Breedte: 100 mm
Hoogte: 153 mm
Prachtig bouwpakket met natuurlijk weer uitsluitend kwaliteitsmaterialen en veel metalen onderdelen, die de gedetailleerdheid zeer tot uitdrukking brengen. Zo zijn o.a. alle wielen en de aandrijfstangen volledig van metaal.
De bouwdoos bestaat uit laservoorgesneden en uit metaal gegoten onderdelen, die op gemakkelijke wijze in elkaar te bouwen zijn met behulp van een stap-voor-stap fotohandleiding en de bijbehorende bouwbeschrijving.
De loc wordt gebouwd als een houten chassis en bekleed met messing plaatwerk, waarbij GEEN soldeerwerk nodig is.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Advertentienummer: m2304425703331sinds 27 aug. '25, 17:56
Populaire zoektermen
marklin spoor 1Modeltreinen | Overige schalenspoor 1atlas minitrains 1/220marklin spoor 1 krokodilmarklin spoor 1atlas minitrains 1/220marklin spoor 1 krokodilminitrains 1/220locomotief spoor 1praktisch handboek modeltreinenantieke modeltreinenmarklin spoor 1 lokomotiefmarklin spoor 1dorema octavia in Voortenten en Luifelsshelby gt500 in Modelauto's | 1:18zonder kussens in Banken | Bankstellenrvs onderstel vaatwasser in Horeca | Keukenapparatuursparta villiers in Onderdelen | Oldtimersfiat ducato 230 in Carrosserie en Plaatwerkbilthoven in Tafels | Salontafelshasselblad analoog in Fotocamera's Analoogbladcactus in Kamerplantenleuke bijzettafel in Tafels | Bijzettafels