Moto Guzzi 1000 Special SP3

€ 8.950,00
3576sinds 14 apr. '25, 13:12
Deel via
of

Kenmerken

Type motorSuper Sport
Motorvermogen (kW)meer dan 35 kW
Motorinhoud949
Bouwjaar1989

Beschrijving

Moto Guzzi 1000 Special SP3

  • Kenteken: MX-56-TL
  • Merk: Moto Guzzi
  • Model: Supersport
  • Carrosserievorm: Overig
  • Brandstofsoort: Benzine
  • Bouwjaar: 1989
  • Kleur: zwart
  • Motorinhoud: 949 cc
  • Aantal cilinders: 2
  • Vermogen: 52 kW / 71pk
  • Ledig gewicht: 230 kg
  • BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar




Deze Moto Guzzi is niet een 13 in een dozijn motor.
Ooit begon de motor het leven als een SP3 en zo'n vijf jaar geleden startte Winan Broer het project.
De in prima staat verkerende SP3 werd omgetoverd tot een compromisloze caféracer.
De aanpak was ook compromisloos.

U moet weten dat Winan monteur is bij Tjibbe van Houten in Marum.
Tjibbe was ooit BMW motorraddealer in Drachten en is nu restaurateur van vooral BMW motoren.
Kortom, de Guzzi werd aangepakt op de juiste plek door de juiste mensen.
Het hele project is gruwelijk uit de hand gelopen, want de Moto Guzzi heeft aan aanschaf en onderdelen ongeveer € 9500,= gekost.
Werkloon is niet berekend.

De motor is nu af en te koop.
Winan is meer sleutelaar dan verkoper en zodoende werd mij de vraag gesteld; wil je motor voor mij verkopen.
U moet weten dat er in zijn garage nog een Moto Guzzi staat en nog een splinternieuwe Triumph en nog een.....
Het wordt een beetje vol.

Bij ons staat de Guzzi te 'shinen' en het brengt mij ook weer terug in de tijd, toen het ombouwen van een standaardmotor naar sportmotor nog geen naam had.
Misschien was de naam Caféracer in Londen al ingeburgerd, maar bij ons toen nog niet.

De basis waarmee werd gestart was al goed, namelijk een SP1000 met slechts 48000 kilometer.
De teller is vervangen, maar wel bewaard gebleven.
Een fotoboek geeft ook exact aan hoe de motor is aangepakt.
Ook is er nog een andere tank/zit combinatie bij, ook gespoten in 2K lak. (zie foto's)
Die krijgt u erbij.
Heeft u in een handomdraai zó weer aan andere motor.

De motor rijdt als op rails en is toch heel wendbaar, wat ook komt door het lage gewicht.
Opvallend is ook de zeer soepel schakelende en trefzekere versnellingsbak.
Zo soepel en geluidloos als deze schakelt, tref je niet vaak bij zo'n dikke Guzzi.
De carburateur afstelling met de gemonteerde KenN filters is opvallend goed gelukt.
De motor nukt niet en pakt zeer soepel op.

Ik geef even kort weer de in het oog springende zaken die zijn vervangen.
* Spaakwielen met RVS spaken
* Nieuwe kabelboom
* Motogadget control unit
* nwe knipperlichten
* Nwe remschijven
* Nwe rempomp vóór
* Rechte aanzuigkelken
* Uitaten op maat (London)
* Staalomwonden remleidingen
* Agostini voetsteunset
* Aluminium tank
* Cilinder beschermers
* Zitjes op maat
* Nwe keerringen in motorblok versnellingsbak en cardan
* Nwe balhoofd, wiel en swingarm lagers
* Li-ion accu (onder de versnellingsbak)
* Gespoten in zwarte 2K lak
* Alle bouten en moeren verzinkt
Uitgebreide lijst met vervangen delen is beschikbaar.

U bent welkom te komen kijken en luisteren.
Graag vooraf wel even overleg.





 

Jaap Middel / Jamoto
Zuiderdiep 78
9523TH Drouwenermond
0622928565
jaap@jaapmiddel.nl

www.jaapmiddel.nl/
Advertentienummer: m2257280306