2 x Husqvarna Grand Towner 4 Bosch NIEUWZie omschrijving
Kenmerken
Type motorNaked bike
Motorvermogen (kW)meer dan 35 kW
Aantal cilinders4 cilinders
Motorinhoud1250
MotorrijbewijsMotorrijbewijs A
Bouwjaar1984
Beschrijving
Suzuki GSX 1100 EF Turbo van 1984.
Deze motor is opgebouwd als dragracer mét kenteken, inmiddels 41 jaar oud en dus wegenbelastingvrij en als oldtimer te verzekeren.
De motor heeft door de jaren heen in diverse tijdschriften gestaan en is voor het laatst in 2015 getaxeerd op € 20.500,- hoewel je ‘m daar zeker niet voor kunt bouwen.
Aan de motor is vrijwel niets meer origineel:
Het motorblok is van een GSX 1100F en volledig aangepast met o.a. gesmede zuigers, stalen meerlaags koppakking, heavy duty studs en moeren, verstelbare nokkenastandwielen, hybride T3/4 turbonetics turbo.
Regelbare Dyna ontsteking met Dynacoils.
De koppeling is een Hays convertible lockup/slider clutch met een custom gemaakte en nog sterkere dan standaard Hays billet korf en een custom gemaakte billet koppelingsdeksel, airshifter aanwezig.
De achterbrug is een verlengde brug van een Suzuki Bandit, de wielen zijn van een Hayabusa en gelakt (niet gecoat) en de randen gepolijst.
De voorvork en remmen zijn van een Hayabusa, remblokken zijn zo goed als nieuw.
Frame is gecoat, stickers onder de lak gespoten en de lak is metallic. Het zadel is bekleed met alcantara en heeft diamond stitching.
De turbo wordt gestuurd door een AMS-1000 computer in combinatie met een airinjector en een externe wastegate.
De turbo is een Turbonetics T4 hybride die speciaal aangepast is om als draw through te worden gebruikt, waarbij de carburateur en mengsel door de turbo aanzuigt.
De turbo is voorzien van een carbonseal.
Uitlaat, inlaat e.d. is allemaal custommade.
De motor rijdt zoals ‘ie eruit ziet: BRUUT.
Start en loopt goed maar het betreft een dragracer, dus het maakt veel (!) herrie, stinkt naar benzine, en gedraagt zich ongeciviliseerd.
Dat gezegd hebbende heb ik er ook gewoon mee op straat gereden en dan gaat op zich prima.
Het vermogen is instelbaar middels de AMS, low boost is nu tegen de 190 pk, op deze set up 250+ mogelijk. Dyno uitdraaien aanwezig met 285+ pk…
Het blok kan makkelijk meer aan, dat is gebouwd met een max van 400 in het achterhoofd, maar dan heb je meer brandstof nodig.
Geen beginnersmotor, en enkel geschikt voor mensen die zelf ook willen en kunnen sleutelen, ik heb zojuist de carb schoongemaakt en er nieuwe iridium bougies en verse benzine in gedaan dus startklaar.
Zitten drie ordners met technische tekeningen en handleidingen bij, vele foto’s door de jaren heen, oude taxatie, tijdschriften waar de motor in heeft gestaan e.d.
Tevens diverse nieuwe delen zoals turbo revisiekit, koppelingsplaten, verschillende maten dogbones, achterlicht en van alles en nog wat meer.
De motor heeft door de jaren heen een vermogen gekost om te bouwen.
Inruil motor eventueel bespreekbaar.
Deze motor is opgebouwd als dragracer mét kenteken, inmiddels 41 jaar oud en dus wegenbelastingvrij en als oldtimer te verzekeren.
De motor heeft door de jaren heen in diverse tijdschriften gestaan en is voor het laatst in 2015 getaxeerd op € 20.500,- hoewel je ‘m daar zeker niet voor kunt bouwen.
Aan de motor is vrijwel niets meer origineel:
Het motorblok is van een GSX 1100F en volledig aangepast met o.a. gesmede zuigers, stalen meerlaags koppakking, heavy duty studs en moeren, verstelbare nokkenastandwielen, hybride T3/4 turbonetics turbo.
Regelbare Dyna ontsteking met Dynacoils.
De koppeling is een Hays convertible lockup/slider clutch met een custom gemaakte en nog sterkere dan standaard Hays billet korf en een custom gemaakte billet koppelingsdeksel, airshifter aanwezig.
De achterbrug is een verlengde brug van een Suzuki Bandit, de wielen zijn van een Hayabusa en gelakt (niet gecoat) en de randen gepolijst.
De voorvork en remmen zijn van een Hayabusa, remblokken zijn zo goed als nieuw.
Frame is gecoat, stickers onder de lak gespoten en de lak is metallic. Het zadel is bekleed met alcantara en heeft diamond stitching.
De turbo wordt gestuurd door een AMS-1000 computer in combinatie met een airinjector en een externe wastegate.
De turbo is een Turbonetics T4 hybride die speciaal aangepast is om als draw through te worden gebruikt, waarbij de carburateur en mengsel door de turbo aanzuigt.
De turbo is voorzien van een carbonseal.
Uitlaat, inlaat e.d. is allemaal custommade.
De motor rijdt zoals ‘ie eruit ziet: BRUUT.
Start en loopt goed maar het betreft een dragracer, dus het maakt veel (!) herrie, stinkt naar benzine, en gedraagt zich ongeciviliseerd.
Dat gezegd hebbende heb ik er ook gewoon mee op straat gereden en dan gaat op zich prima.
Het vermogen is instelbaar middels de AMS, low boost is nu tegen de 190 pk, op deze set up 250+ mogelijk. Dyno uitdraaien aanwezig met 285+ pk…
Het blok kan makkelijk meer aan, dat is gebouwd met een max van 400 in het achterhoofd, maar dan heb je meer brandstof nodig.
Geen beginnersmotor, en enkel geschikt voor mensen die zelf ook willen en kunnen sleutelen, ik heb zojuist de carb schoongemaakt en er nieuwe iridium bougies en verse benzine in gedaan dus startklaar.
Zitten drie ordners met technische tekeningen en handleidingen bij, vele foto’s door de jaren heen, oude taxatie, tijdschriften waar de motor in heeft gestaan e.d.
Tevens diverse nieuwe delen zoals turbo revisiekit, koppelingsplaten, verschillende maten dogbones, achterlicht en van alles en nog wat meer.
De motor heeft door de jaren heen een vermogen gekost om te bouwen.
Inruil motor eventueel bespreekbaar.
Advertentienummer: m230244835174528sinds 22 aug. '25, 13:14
Populaire zoektermen
Motoren | Oldtimersoldtimer motorensuzuki gt 750triumph oldtimer motorengoedkope motoren2 takt motorenjawa motorenhonda oldtimer motorensuzuki gt 550suzuki gt 750oldtimer motorenyamaha xs 1100oldtimerssuzuki oldtimer motorenbtc lamp in Lampen | Hanglampenbeatles - a hard day's night in Vinyl Singlesaanhanger budel in Aanhangers en Bagagewagensstella m in Elektrische fietsenporsche panamera turbo in Porschematchbox 46 in Modelauto's | Overige schalenzwembadchloor in Zwembad-toebehorenzundapp 515 in Brommers | Zundappartipoppe zeitgeist oat in Babydragers en Draagdoekenkipper aanhangers in Vrachtwagens