Honda Africa Twin specialist "Desert Motors" biedt aan, LOSSE printplaat voor de Tripmaster van een Honda XRV 750 Africa Twin, type RD04, RD07 en RD07A bj` 1992 t/m 2003. Deze losse printplaat met kabelboom is geheel professioneel door derden gereviseerd met nieuwe componenten waarbij standaard de "SPEED" functie (zie foto`s) ook is geïnstalleerd zodat nu tijdens het rijden de snelheid ook digitaal op het LED scherm wordt weergegeven.
De defecte losse printplaat van ieder z`n eigen Tripmaster moet nadien weer worden terug gestuurd in de zelfde doos voor t.z.t. revisie zodat je dus NIET je eigen printplaat weer (terug) krijgt want reparatie (indien nog mogelijk) kan zomaar maanden duren. Dus een ruilsysteem van ALLEEN de losse printplaat..!!
Eigen zwart kunststof omhulsel met plexiglas display graag zelf weer gebruiken want heb alleen diverse oude exemplaren die veel craquelé hebben of verweerd zijn..!! Kan men zelf met 6 kleine ster-schroefjes omruilen waarbij alleen de inwendige elektronica op de printplaat) is gereviseerd met nieuwe componenten maar de basis printplaat blijft natuurlijk even oud als het bouwjaar van de motor..!!
De tripmaster werk NIET met een interne batterij want één van de 6 elektra draden in de 6 polige stekker op de kabelboom geeft altijd continue stroom (zonder contactsleutel) om zo het klokje en het geheugen te voeden. Met een spanningsmeter (Multimeter) kan je hier ook makkelijk testen of de tripmaster nog stroom krijgt..!!
Tripmaster (printplaat) van zo`n XRV 750 Africa Twin die nieuw bij Honda circa € 900,= kost, gaat jammerlijk na verloop van jaren ook veelvuldig stuk of verliezen n.v.v. tijd het geheugen. (Ook na resetten) Elke printplaat is ouder dan 22 jaar (tot zelf 33 jaar) en ieder consumenten elektronica heeft een houdbaarheid.
De componenten op zo`n printplaat kunnen al na 6 a 7 jaar gewoon stuk gaan of verliezen hun functie. Dan is het gewoon op..!!
Uiteraard is de Tripmaster in het zekeringkastje als “clock” beveiligd, die dus ook stuk kan gaan (wel even GOED controleren of domweg een nieuwe zekering plaatsen...!!!)
maar toch is de grootse oorzaak van een defecte Tripmaster een TE HOGE laadspanning wat merendeel is te wijten aan een NIET goed werkende Spanning Regelaar (S.R.) Ook de S.R. is een elektronische component (bestaat uit transistors, diodes en weerstanden) en worden ook “minder” naarmate ze ouder worden.
AANDACHTPUNT..!! Als de spanning wordt opgedraaid richting 15 Volt of hoger, dan komen vaak de 888 888 op het display tevoorschijn. De tripmaster printplaat wordt opgeblazen als de spanning nog hoger wordt.
Dringend advies..!! Plaats een GOED werkende Voltmeter op het dashboard om continu tijdens het rijden in alle toerentallen, met of zonder lichten (accessoires) aan, de laadspanning tussen ca.13 en MAX 14,95 Volt in de gaten te houden om zo MEER problemen (S.R. CDI, toerenteller, lampen en meer elektronische componenten) te voorkomen. DOEN..!!!
Mede door bovenstaande verhaal is het NIET mogelijk garantie te geven..!!
Deze gereviseerde losse printplaat wordt voor euro 145,90 aan u verstuurd INCLUSIEF verzending ( via Post N.L. € 5,95) en voor serieuze reacties, mail naar info desertmotors nl of Berry bellen op 06.54.971644.
Voor meer nette Honda All-road occasions en accessoires, klik rechts onder; “Bekijk alle advertenties”
P.s. Heb GEEN losse zwarte kunststof behuizingen voorzien van "glazen" display in de verkoop..!! Dus eigen behuizing met plexiglas display weer zelf gebruiken..!!