NASA Jack en Apollo Padges Bieden
Apollo Padges en NASA Jack
232sinds 1 aug. '25, 12:27
Bieden
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 4,95 of thuis voor € 5,95
Thuisbezorgd via PostNL voor € 6,95
Kenmerken
SoortOverige soorten
TypeEmbleem of Badge
GebiedAmerika
Beschrijving
De Apollo padges die ik aanbied zijn alle padges die door de desbetreffende bemanningen zijn ontworpen en door de NASA werden goedgekeurd.
Het betreffen de padges van de Apollo 1 en 7 tot 17.
De tragische afloop van Apollo 1, waarbij de bemanningsleden, Virgil I Grissom, Edward White en Roger Chaffee, om het leven kwamen was voor de NASA en de Amerikaanse regering aanleiding om geen bemande vluchten meer uit te voeren tot, aantoonbaar, de veiligheid van bemanningen was verbeterd. In de periode van januari 1967 tot oktober 1968 zijn geen bemande vluchten met de Apollo uitgevoerd. Een van de belangrijke maatregelen die men nam om de veiligheid te verbeteren was dat er in de CM, onder overdruk, geen pure zuurstof meer werd gebruikt maar een mix van stikstof en zuurstof. Bij alle projecten van Mercury en Gemini werd er pure zuurstof in overdruk in de CM gebracht, in die periode heeft niemand ooit gedacht aan de enorm brandgevaarlijk situatie. Tot de fatale brand van Apollo 1. Een vonk in de bedrading (15 kilometer lang) werd de bemanning fataal.
De vluchten 2 tot en met 6 werden uitgevoerd zonder bemanning en werden niet aangeduid als “Apollo” vluchten maar aangeduid met “CM” of “LM” en een volgnummer. De aanduiding CM staat voor Command Module en LM staat voor Lunar Module. De CM vluchten waren bedoeld om testen uit te voeren met de Command Module, de vluchtcapsule, en de LM vluchten waren vluchten waarbij de Lunar Module, het maanlanding vaartuig, werd meegenomen in de ruimte en onder andere de koppeling werd uitgevoerd en getest.
Apollo 11 was de eerste ruimtevlucht met als doel een landing op de maan en de eerste mens op de maan te brengen, 11 mei 1961. De bemanning bestond uit Neil Armstrong, Edwin “Buzz” Aldrin en Michael Collins. Neil Armstrong was de eerste mens op de maan, hij was ook degene die na de landing de historische woorden uitsprak; “Houston the Eagle has landed”
De vluchten 12 tot en met 17 waren allen bedoeld als “maanmissies” en met uitzondering van Apollo 13 zijn deze missies allen met succes uitgevoerd. Na Apollo 17 zijn er geen maanmissies meer uitgevoerd en eindigde het Apollo project.
Apoll 13 ( 11 april 1970) met de bemanning Jim Lovell, Jack Swigert en Fred Haise kreeg te maken met een zuurstof explosie aan de buitenzijde van de CM en moesten van de CM overstappen op de LM. De LM was eigenlijk niet geschikt om als “verblijf” voor de bemanning te dienen maar om energie in de CM te besparen voor een retourvlucht moest de bemanning daar verblijven tot er door Houston een oplossing was verzonnen voor de schade aan de CM. Uiteindelijk werd die oplossing gevonden en uitgevoerd door de bemanning waarna een retourvlucht naar de aarde kon worden aangevangen en landden zij veilig op aarde op 17 april 1970. Als bijzonderheid kan over deze vlucht gezegd worden dat Swigert de vervanger was van Ken Mattingley die in de oorspronkelijke bemanning was opgenomen maar uitviel op verdenking besmet te zijn met rode hond. Verder is bijzonder dat de explosie door Jim Lovellover de boordradio aan Houston werd gemeld met de woorden; “Houston we have a Problem”. Alle radiocommunicatie werd en wordt nog steeds opgenomen en als je naar Houston Space Center gaat kan je plaatsnemen op de publieke tribune boven het originele Commandcenter en hoor je Jim die woorden uitspreken.
Ik hoop dat de padges bij een liefhebber terecht komen!
Nasa Jack:
STS-92, voluit Space Transportation System-92, was een spaceshuttlemissie van de NASA naar het in opbouw zijnde internationale ruimtestation ISS. Voor deze missie werd het ruimteveer Discovery gebruikt, die gelanceerd werd op 11 oktober 2000. De lancering was oorspronkelijk gepland voor 5 oktober, maar werd enkele keren uitgesteld vanwege technische problemen en ongunstige weersomstandigheden.
Het was de honderdste vlucht van een spaceshuttle, de 28e vlucht van de Discovery en de tweede van de Discovery naar het ISS.
Bemanning
Brian Duffy (47 jaar) US Air Force, commandant. 4e missie: eerder lid van STS-45 (1992), STS-57 (1993) en STS-72 (1996)
Pamela Ann Melroy (39), US Air Force, piloot (1e missie)
Leroy Chiao (40), burger, missiespecialist, 3e missie (eerdere missies: STS-65 (1994) en STS-72 (1996))
William Surles McArthur Jr. (49), US Army, missiespecialist, 3e missie (eerdere missies: STS-58 (1993) en STS-74 (1995))
Peter Jeffrey Karl Wisoff (42), burger, missiespecialist, 4e missie (eerdere missies: STS-57 (1993), STS-68 (1994) en STS-81 (1997))
Michael Eladio Lopez-Alegria (42), US Navy, missiespecialist, 2e missie (na STS-73 (1995))
Koichi Wakata (37) (Japan), burger, missiespecialist, 2e missie (na STS-72 (1996))
Het betreffen de padges van de Apollo 1 en 7 tot 17.
De tragische afloop van Apollo 1, waarbij de bemanningsleden, Virgil I Grissom, Edward White en Roger Chaffee, om het leven kwamen was voor de NASA en de Amerikaanse regering aanleiding om geen bemande vluchten meer uit te voeren tot, aantoonbaar, de veiligheid van bemanningen was verbeterd. In de periode van januari 1967 tot oktober 1968 zijn geen bemande vluchten met de Apollo uitgevoerd. Een van de belangrijke maatregelen die men nam om de veiligheid te verbeteren was dat er in de CM, onder overdruk, geen pure zuurstof meer werd gebruikt maar een mix van stikstof en zuurstof. Bij alle projecten van Mercury en Gemini werd er pure zuurstof in overdruk in de CM gebracht, in die periode heeft niemand ooit gedacht aan de enorm brandgevaarlijk situatie. Tot de fatale brand van Apollo 1. Een vonk in de bedrading (15 kilometer lang) werd de bemanning fataal.
De vluchten 2 tot en met 6 werden uitgevoerd zonder bemanning en werden niet aangeduid als “Apollo” vluchten maar aangeduid met “CM” of “LM” en een volgnummer. De aanduiding CM staat voor Command Module en LM staat voor Lunar Module. De CM vluchten waren bedoeld om testen uit te voeren met de Command Module, de vluchtcapsule, en de LM vluchten waren vluchten waarbij de Lunar Module, het maanlanding vaartuig, werd meegenomen in de ruimte en onder andere de koppeling werd uitgevoerd en getest.
Apollo 11 was de eerste ruimtevlucht met als doel een landing op de maan en de eerste mens op de maan te brengen, 11 mei 1961. De bemanning bestond uit Neil Armstrong, Edwin “Buzz” Aldrin en Michael Collins. Neil Armstrong was de eerste mens op de maan, hij was ook degene die na de landing de historische woorden uitsprak; “Houston the Eagle has landed”
De vluchten 12 tot en met 17 waren allen bedoeld als “maanmissies” en met uitzondering van Apollo 13 zijn deze missies allen met succes uitgevoerd. Na Apollo 17 zijn er geen maanmissies meer uitgevoerd en eindigde het Apollo project.
Apoll 13 ( 11 april 1970) met de bemanning Jim Lovell, Jack Swigert en Fred Haise kreeg te maken met een zuurstof explosie aan de buitenzijde van de CM en moesten van de CM overstappen op de LM. De LM was eigenlijk niet geschikt om als “verblijf” voor de bemanning te dienen maar om energie in de CM te besparen voor een retourvlucht moest de bemanning daar verblijven tot er door Houston een oplossing was verzonnen voor de schade aan de CM. Uiteindelijk werd die oplossing gevonden en uitgevoerd door de bemanning waarna een retourvlucht naar de aarde kon worden aangevangen en landden zij veilig op aarde op 17 april 1970. Als bijzonderheid kan over deze vlucht gezegd worden dat Swigert de vervanger was van Ken Mattingley die in de oorspronkelijke bemanning was opgenomen maar uitviel op verdenking besmet te zijn met rode hond. Verder is bijzonder dat de explosie door Jim Lovellover de boordradio aan Houston werd gemeld met de woorden; “Houston we have a Problem”. Alle radiocommunicatie werd en wordt nog steeds opgenomen en als je naar Houston Space Center gaat kan je plaatsnemen op de publieke tribune boven het originele Commandcenter en hoor je Jim die woorden uitspreken.
Ik hoop dat de padges bij een liefhebber terecht komen!
Nasa Jack:
STS-92, voluit Space Transportation System-92, was een spaceshuttlemissie van de NASA naar het in opbouw zijnde internationale ruimtestation ISS. Voor deze missie werd het ruimteveer Discovery gebruikt, die gelanceerd werd op 11 oktober 2000. De lancering was oorspronkelijk gepland voor 5 oktober, maar werd enkele keren uitgesteld vanwege technische problemen en ongunstige weersomstandigheden.
Het was de honderdste vlucht van een spaceshuttle, de 28e vlucht van de Discovery en de tweede van de Discovery naar het ISS.
Bemanning
Brian Duffy (47 jaar) US Air Force, commandant. 4e missie: eerder lid van STS-45 (1992), STS-57 (1993) en STS-72 (1996)
Pamela Ann Melroy (39), US Air Force, piloot (1e missie)
Leroy Chiao (40), burger, missiespecialist, 3e missie (eerdere missies: STS-65 (1994) en STS-72 (1996))
William Surles McArthur Jr. (49), US Army, missiespecialist, 3e missie (eerdere missies: STS-58 (1993) en STS-74 (1995))
Peter Jeffrey Karl Wisoff (42), burger, missiespecialist, 4e missie (eerdere missies: STS-57 (1993), STS-68 (1994) en STS-81 (1997))
Michael Eladio Lopez-Alegria (42), US Navy, missiespecialist, 2e missie (na STS-73 (1995))
Koichi Wakata (37) (Japan), burger, missiespecialist, 2e missie (na STS-72 (1996))
Advertentienummer: m2294931532
Populaire zoektermen
Militaria | Algemeenddr militariaalgemeenmilitaria algemeenmilitaria kevlar helmmilitariamilitariafal militariaklewang militariamilitaria gele rijdershulzen militariabelgische militariabelgische militariamilitaria falhalkast met spiegel in Antiek | Meubels | KastenLuidsprekers sony in Luidsprekersfang masker in Kunst | Niet-Westerse kunstantenne in Wetenschapanni rolfi in Truien en Vestentrekbiljart in Antiek | Speelgoedvelours sofa in Banken | Sofa's en Chaises Longueslego 7990 betonwagen in Speelgoed | Duplo en Legoikea stuva plank in Hout en Plankenledenpop in Tekenen