Heemstede in oude ansichten / 1971 Bieden
Koninklijke Hollandsche Lloyd wel en wee van een Amsterdamse
Bieden
Ophalen of Verzenden
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 42,-
701sinds 2 mar. '25, 13:39
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
TypeBoek of Tijdschrift
OnderwerpMotorboot
Beschrijving
Koninklijke Hollandsche Lloyd
wel en wee van een Amsterdamse rederij
Koninklijke Hollandsche Lloyd de N.V. Zuid Amerika Lijn, de N.V. Koninklijke Hollandsche Lloyd en de N.V. tot voortzetting van den Koninklijken Hollandschen Lloyd wel en wee van een Amsterdamse rederij.
De Koninklijke Hollandsche Lloyd (KHL) was een Nederlandse rederij gevestigd in Amsterdam die, inclusief veranderingen in naam en structuur, heeft bestaan tussen 1899 en 1981 en hoofdzakelijk diensten onderhield op de oostkust van Zuid-Amerika. In 1981 werd de KHL overgenomen door Nedlloyd.
De KHL richtte zich vrijwel uitsluitend op lijndiensten voor vracht- en passagiersvervoer tussen West-Europa en Zuid-Amerika. Incidenteel werden schepen ingezet op West-Afrika. In de jaren 1930 werd nauw samengewerkt met Norddeutscher Lloyd en Hamburg Süd. De schepen waren herkenbaar aan de uitgang -land in de scheepsnaam. De schepen hadden in Amsterdam de Oostelijke Handelskade als thuisbasis, hier stonden de pakhuizen Argentinië, Uruguay en Brazilië en was de technische en civiele dienst van de rederij gevestigd. Loods Brazilië was gereserveerd voor de geïmporteerde huiden met veel stankoverlast. Aan de overkant van de Oostelijke Handelskade waren nog woningen die eigendom waren van de KHL. De KHL kende ook nog andere laad- en loshavens, waaronder Hamburg, Bremen en Las Palmas. Las Palmas werd aangedaan voor tomatenimport van een Rotterdamse importeur.
De KHL had niet alleen de HSDG als agentschap. Lloyd Brasileiro, Dodero Lines en United States Lines (USL) behoorden eveneens tot de agentschappen. Uit Argentinië werden grote hoeveelheden Exeter cornedbeef van de Londens firma International Packers Ltd. London (IPLL) geïmporteerd en opgeslagen in de loods voor verscheping met de Holland West Africalijn naar onder meer Lagos Accra en Takadori.
Titel: Koninklijke Hollandsche Lloyd
wel en wee van een Amsterdamse rederij
Auteur: L.l. Von Münching
Uitgeverij De Alk 1990
Omvang 160 pagina’s
Formaat 22 x 30 cm
Boek is in nieuwstaat
Bieden
Excl. verzendkosten (4,95 euro met track & trace)
Onderwerpen
koopvaardijschepen, Schepen, Batavia (schip), Batavia (Oost-Indiëvaarder), Geschiedenis, Levensbeschrijving, Scheepsrampen en schipbreukelingen
Koninklijke Hollandsche Lloyd de N.V. Zuid Amerika Lijn, de N.V. Koninklijke Hollandsche Lloyd en de N.V. tot voortzetting van den Koninklijken Hollandschen Lloyd wel en wee van een Amsterdamse rederij
wel en wee van een Amsterdamse rederij
Koninklijke Hollandsche Lloyd de N.V. Zuid Amerika Lijn, de N.V. Koninklijke Hollandsche Lloyd en de N.V. tot voortzetting van den Koninklijken Hollandschen Lloyd wel en wee van een Amsterdamse rederij.
De Koninklijke Hollandsche Lloyd (KHL) was een Nederlandse rederij gevestigd in Amsterdam die, inclusief veranderingen in naam en structuur, heeft bestaan tussen 1899 en 1981 en hoofdzakelijk diensten onderhield op de oostkust van Zuid-Amerika. In 1981 werd de KHL overgenomen door Nedlloyd.
De KHL richtte zich vrijwel uitsluitend op lijndiensten voor vracht- en passagiersvervoer tussen West-Europa en Zuid-Amerika. Incidenteel werden schepen ingezet op West-Afrika. In de jaren 1930 werd nauw samengewerkt met Norddeutscher Lloyd en Hamburg Süd. De schepen waren herkenbaar aan de uitgang -land in de scheepsnaam. De schepen hadden in Amsterdam de Oostelijke Handelskade als thuisbasis, hier stonden de pakhuizen Argentinië, Uruguay en Brazilië en was de technische en civiele dienst van de rederij gevestigd. Loods Brazilië was gereserveerd voor de geïmporteerde huiden met veel stankoverlast. Aan de overkant van de Oostelijke Handelskade waren nog woningen die eigendom waren van de KHL. De KHL kende ook nog andere laad- en loshavens, waaronder Hamburg, Bremen en Las Palmas. Las Palmas werd aangedaan voor tomatenimport van een Rotterdamse importeur.
De KHL had niet alleen de HSDG als agentschap. Lloyd Brasileiro, Dodero Lines en United States Lines (USL) behoorden eveneens tot de agentschappen. Uit Argentinië werden grote hoeveelheden Exeter cornedbeef van de Londens firma International Packers Ltd. London (IPLL) geïmporteerd en opgeslagen in de loods voor verscheping met de Holland West Africalijn naar onder meer Lagos Accra en Takadori.
Titel: Koninklijke Hollandsche Lloyd
wel en wee van een Amsterdamse rederij
Auteur: L.l. Von Münching
Uitgeverij De Alk 1990
Omvang 160 pagina’s
Formaat 22 x 30 cm
Boek is in nieuwstaat
Bieden
Excl. verzendkosten (4,95 euro met track & trace)
Onderwerpen
koopvaardijschepen, Schepen, Batavia (schip), Batavia (Oost-Indiëvaarder), Geschiedenis, Levensbeschrijving, Scheepsrampen en schipbreukelingen
Koninklijke Hollandsche Lloyd de N.V. Zuid Amerika Lijn, de N.V. Koninklijke Hollandsche Lloyd en de N.V. tot voortzetting van den Koninklijken Hollandschen Lloyd wel en wee van een Amsterdamse rederij
Advertentienummer: m2241107022
Populaire zoektermen
scheepvaartkoninklijke hollandsche lloydscheepskompas in Scheepvaartsmit lloydknsm in Scheepvaarthollandsche lloyd in Scheepvaartlloyd in Scheepvaartkoninklijke marine in Scheepvaartkpm in Scheepvaartscheepsmodel in Scheepvaartasbak scheepvaart in Scheepvaartshell tankers in Scheepvaartrotterdamse lloyd schepentitanic in Scheepvaartfietstassen xenosjowett javelinz4 velgen in Banden en Velgensonic happy mealsony cyber-shot dsc-hx200vpolystone bloempotjuwel aquarium monolux 60houten beeld kuifjeantiek ederiviera maison chocolate