Venturino Venturi (1918-2002) - Senza titolo€ 3,00
Beschrijving
Gebruikte fullsize vliegtuigttrolley.
Deze airline cart is geproduceerd door Korita en is gebruikt door Transavia.
Levering inclusief 4 lades.
De deuren hebben een scharnier en de sluitingen werken prima.
De wieltjes en voetremmen werken zoals het hoort.
Transavia:
(formele benaming: Transavia Airlines CV) is een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. De maatschappij voert charter- en lijnvluchten uit, maakt onderdeel uit van de Air France-KLM-groep en gebruikt Schiphol, Eindhoven en Rotterdam als thuishavens.[1] Ook voert het vluchten uit vanaf Brussels Airport. Het bedrijf vliegt binnen Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Transavia
Transavia Boeing 737 (oude huisstijl)
Building Triport III - Voormalig kantoor van Transavia
Transavia Holland B.V. werd opgericht op 21 oktober 1965, volgens de Kamer van Koophandel en fabrieken voor Haarlem en omstreken. Op 21 juni 1966 werd John Block benoemd tot algemeen Directeur van Transavia Holland. Een bestaande vliegvergunning van Transavia Limburg, werd gebruikt en omgezet naar vliegen vanaf Amsterdam, met 3 Douglas DC-6 toestellen.
Op maandag 14 november 1966 verleende het Ministerie van Verkeer en Waterstaat een vliegvergunning aan Transavia voor het uitvoeren van chartervluchten vanaf Amsterdam Schiphol Airport met 3 Douglas DC-6 toestellen.
Op donderdag 17 november vertrok de PH-TRC voor haar eerste commerciële vlucht van Amsterdam naar Napels, met aan boord het Nederlands Danstheater en Balletorkest. Het toestel kwam op zaterdag 19 november met een tussenlanding op Rotterdam Airport weer terug in Amsterdam.
Eind 1966 had Transavia Holland de beschikking over drie DC-6 toestellen met een kleurenschema dat was ontworpen door Thijs Postma.In de jaren daarna groeide het bedrijf uit tot een grote speler in de Nederlandse markt met een aandeel van 45% in het vakantieverkeer. In de vloot kwamen ook de eerste jets, de Caravelles en later de Boeing 707 en 737. Er werden intercontinentale bestemmingen aangedaan zoals Iran, New York, Boston, Sydney, Biafra, India, Kenia, Brazilië. Tot 1977 vloog de maatschappij met haar Boeing 707-vloot trans-Atlantische routes in opdracht van derden en vond vrachtvervoer plaats. Transavia had al sinds 1968 landingsrechten op New York voor zowel personen- als vrachtvervoer. In 1974 werd overwogen om drie stuks DC-10 30CF aan te schaffen. Als gevolg van de oliecrisis van 1973 is dit niet doorgegaan.
Sinds de jaren tachtig is de maatschappij vooral actief als chartermaatschappij in Europa en omstreken. Tot 1986 heette het bedrijf N.V. Transavia Holland. Daarna werd de naam Transavia Airlines, omdat het zich meer ging toeleggen op lijndiensten, met als eerste een dienst London Gatwick. Ook steeds meer vakantiebestemmingen werden volgens een vaste dienstregeling aangevlogen waarmee de basis voor het huidige netwerk werd gelegd. De vloot werd gestandaardiseerd op de Boeing 737, waarvan in 1986 ook de eerste Boeing 737-300 in gebruik werd genomen.
Ook de eigenaren veranderen door de jaren heen. In 1972 nam de KNSM (voorloper van Nedlloyd) een aantal aandelen van de Boreas Corporation over. KNSM zag Transavia Airlines als alternatief voor de stop te zetten passagierslijndiensten per schip. Successievelijk breidde de KNSM het belang in Transavia uit, tot het in 1977 100% eigendom was van de KNSM. In 1988 verkocht Nedlloyd 40% van haar aandelen aan KLM en 20% aan de Heeswijkgroep, bestaande uit AMEV, NORO en Kempen & Co. In 1991, het jaar waarin Transavia 25 jaar bestond, besloot de Nedlloyd groep haar restaandeel van 40% aan KLM te verkopen. Transavia werd daardoor een dochteronderneming van KLM. Tot 2003 bezat de Nationale Investeringsbank (NIB) nog 20%, maar sinds dat jaar is Transavia voor 100% een dochter van Air France-KLM.
In december 2004 werd de naam veranderd in transavia.com. De maatschappij ging zich steeds meer toeleggen op het zelf verkopen van tickets via internet, waardoor de website transavia.com een belangrijk gezicht is geworden voor het bedrijf. Hiermee schoof het bedrijf verder richting het lowcostmodel, na de eerste experimenten onder de Basiq Air-noemer. In 2007 werd dit model ook geïntroduceerd in Frankrijk, als transavia.com France, in samenwerking met Air France. In 2008 volgde een Deense versie, maar die was minder succesvol en werd in april 2011 opgeheven.
In 2006 kreeg transavia.com een nieuwe huisstijl. Het cabinepersoneel kreeg nieuwe uniformen, ontworpen door Broeckmans, het cockpitpersoneel nieuwe uniformen ontworpen door Oger. De vliegtuigen kregen een nieuw uiterlijk en interieur, beide ontworpen door ontwerpbureau Landor.
Een Transavia 737-800 in een speciaal kleurenschema voor de Peter Pan Stichting, 2018
In januari 2015 werd opnieuw een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. De veranderingen bestaan onder andere uit een nieuw uiterlijk voor de vliegtuigen, een naamswijziging (van transavia.com naar 'gewoon' Transavia) en een nieuw logo. Het eerste vliegtuig dat de nieuwe beschildering draagt is de PH-HZE. Verder werd bekendgemaakt dat Transavia[(sinds) wanneer?] wil groeien in Europa. De vloot moet geleidelijk groter worden en over vijf jaar wil Transavia 10 miljoen passagiers per jaar vervoeren. Tevens willen ze dan 1 miljard euro omzet behalen.
Integratie transavia.com - KLM - Martinair
In februari 2009 werd bekendgemaakt dat moedermaatschappij KLM onderzoek deed naar mogelijke schaalvoordelen van samenwerking tussen transavia.com en Martinair. De studie ging uit van onafhankelijke AOC, CAO en bedrijfsvoeringen. Het onderzoek heeft onder andere geresulteerd in een gezamenlijk nieuw hoofdkantoor op Schiphol-Oost.
Meer lades zijn eventueel wel bij te bestellen, maar kunnen in verband met het gewicht van de trolley niet in hetzelfde pakket worden verstuurd.
De cateringcart verkeerd in een gebruikte conditie en hier en daar zit een buts, hobbel, kras en bobbel.
Bekijk de foto’s goed!
Verzending met tracking.
Zoeken: Bord trolley Catering cart galley equipment vliegtuigtrolly flugzeugtrolley
Hét online veilinghuis voor jou!
Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.
Waarom Catawiki?
Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
Website
klik hier om mee te biedenAdvertentienummer: a1517017967111sinds 22 aug. '25, 16:07
Populaire zoektermen
antieke tegelstegels 17e eeuwmakkum tegelsporceleyne fles cloisonne tegelswestraven tegelstichelaar makkum tegels17e eeuwse tegelsoude mosa tegelsoud hollandse tegelsart deco tegelsart nouveau tegelswandbordenwandbordengazelle tegelstapwagen in Partijgoederen en Retail | Verkoopwagensjugendstil hanglamp in Antiek | Lampenvintage toilet in Woonaccessoires | Spiegelsfrederique constant horloges in Horloges | Herenmst4 in Carkitsbijzettafel graniet in Tafels | Bijzettafelsretro helm in Kleding | Motorhelmenkroonluchter 12 armen in Lampen | Kroonluchtersjunghans design klok in Woonaccessoires | Klokkeniittala gezocht in Keuken | Servies