Kristian Immanuel Anderberg {1881-1955) fruit kreeft wijn€ 90,00
Olieverf op hout Amaryllis Wim Tielemans 1998
€ 55,00
Ophalen
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 42,-
460sinds 20 feb. '25, 20:41
Beschrijving
Olieverf op hout Amaryllis Wim Tielemans 1998
Gesigneerd met zijn monogram.
In lijst
Exclusief verzendkosten
Verzenden voor risico van de koper
Wim Tielemans, geboren in 1945 in Amsterdam en sinds 1965 wonend in Landsmeer. Er is een grote variatie in zijn werk, en hij houdt van krachtige kleuren en hij mengt de kleuren niet. Hij schildert glacerend laag over laag, met transparante, half dekkende en dekkende kleuren.
Krachtige kleuren hoofdzakelijk met acryl. Hij werkt het liefst met acryl, omdat je daar lekker mee door kunt werken, olieverf moet je te lang laten drogen om verder te kunnen vindt hij.
Sinds een aantal jaren schildert hij bij het Centrum voor Beeldende Kunst "de Zondagsschilders" aan de Gelderse kade te Amsterdam, waar kunstenaars les geven aan ongeveer 450 leden van deze vereniging.
Wim heeft o.a. les gehad van Maria Heideveld, Joop Rooyers en Baska Hempel en werkt nu zelfstandig op het atelier. Hij is tevens lid van het kunstenaarscollectief "Kunst&Crea" te Purmerend.
Echt realistisch schilderen ligt niet zo in zijn aard, surrealistische, magisch realistische, kubistische en abstracte vormen vindt hij interessant, je kunt steeds weer nieuwe vormen in zijn schilderijen ontdekken, zijn werk moet mensen aan het denken zetten. Soms maakt hij een uitstapje naar een andere techniek van schilderen.
Zijn beelden zijn gemaakt uit serpentijn, speksteen, albast en aluminiumcement en er zijn vaak verschillende afbeeldingen in één beeld. De steen geeft de vorm aan, van waaruit hij gaat werken.
Op zijn website schrijft hij over zichzelf:
Als geboren Amsterdammer, uit de Jordaan, kwam ik na mijn trouwen in de jaren 60 in Landsmeer wonen. Als 18 jarige heb ik een cursus gevolgd bij 'The Famous Artist School'. Dat was een schriftelijke cursus met begeleiding van diverse kunstenaars.
Helaas werd ik toen dienstplichtig en heb na mijn diensttijd deze cursus niet meer opgepakt. In die tijd was het normaal dat je ging werken, als kunstschilder kon je geen gezin onderhouden. Door de drukte met werken en het gezin heeft het schilderen jaren zo goed als stilgelegen.
Er brak een tijd aan dat er veel in het gezin gebeurde en om enige afstand te kunnen nemen ben ik mij weer op het schilderen toe gaan leggen. Nu fanatieker dan voorheen.
Ik ben begonnen een cursus te gaan volgen in een kleine groep bij een professioneel kunstschilder en daarna ben ik terechtgekomen bij een amateur schildersvereniging in Amsterdam Noord.
Ook heb ik nog een aantal workshops gevolgd, o.a. in Frankrijk bij Leo Musch. De cursussen in een aantal buurthuizen was niet wat ik zocht en zo kwam ik niet lang daarna in contact met het Centrum voor Beeldende Kunst 'de Amsterdamse Zondagsschilders' aan de Geldersekade in Amsterdam, hier geven professionele kunstenaars les aan de leden.
Daar heb ik les gehad van Maria Heideveld, Joop Roojens en van Baska Hempels.
Nu werk ik op het vrije atelier, daar werk ik aan mijn eigen stijl, om deze verder te ontwikkelen. Zowel olieverf, aquarel als acryl vind ik interessant om mee te werken, evenals de verschillende technieken en ook het verwerken van materialen. Meestal werk ik met acryl omdat je dan lekker door kunt werken, ik wil toch ook weer met olieverf gaan werken, persoonlijk vind ik de kleuren van olieverf intensiever, je kunt kleuren meer in elkaar over laten gaan.
Magisch realistische, surrealistische, realistische en abstracte vormen wisselen elkaar af, naar gelang mijn stemming of idee over een bepaald onderwerp.
Nadat ik een ontwerp heb gemaakt, onstaan terwijl ik schilder beelden in mijn hoofd, die dan het schilderij verder bepalen, dus bepalen mijn gevoelens uiteindelijk het eindresultaat.
Mijn werk is divers en ik werk niet volgens één bepaalde techniek. De laatste jaren heb ik geprobeerd een eigen stijl te ontwikkelen. Het over elkaar werken, glacerend met verschillende kleuren en figuren, soms abstract maar merendeels surrealistisch, magisch realistisch.
Dit ontwikkel ik op dit moment nog steeds.
Sinds enige jaren ben ik ook bezig met beeldhouwen o.a. met speksteen, serpentijn en mergelsteen. Vooral beelden maken met een verloren mal techniek boeit mij.
Ik heb meerdere keren een expositie gehouden, met 'de Zondagsschilders' en individueel, dan vind ik het geweldig om met mensen over mijn werk te discussiëren. Omdat je toch graag je werk aan anderen wilt laten zien en reacties op je werk wilt krijgen heb ik mij aangemeld op de site van Exto.
Sinds enige jaren ben ik ingescheven bij de K.v.K als beeldend kunstenaar van Kunst VAM
Tijdens mijn expositie in Atelier9en40 in Alkmaar heeft de dichter Harrie Frijters het volgende gedicht over mijn werk geschreven
De Hertog
Het vacht van de penselen
Licht gestreken in donkerte geraakt
het blijft een herbelevenvan het kwelen van het licht
De gelaagdheid van het ontstaan
ontstaan vanuit die gelaagdheid
Laat de mantel de liefde dekken of strekt het haar de vacht zachtgeworden in doordekkendekleuren uit bruin ontstaan
Het verdergaan voegt het oog dat bewoog in veren dichtbij de staf geheven over waterniet is dat wij zien
De ontstaanheid van de lagen
laagt vanuit die ontstaanheid
Het woord schildert zichongedwongen door de vacht hard geworden in beeld trekkend
lagen uit kleur ontstaan
Gesigneerd met zijn monogram.
In lijst
Exclusief verzendkosten
Verzenden voor risico van de koper
Wim Tielemans, geboren in 1945 in Amsterdam en sinds 1965 wonend in Landsmeer. Er is een grote variatie in zijn werk, en hij houdt van krachtige kleuren en hij mengt de kleuren niet. Hij schildert glacerend laag over laag, met transparante, half dekkende en dekkende kleuren.
Krachtige kleuren hoofdzakelijk met acryl. Hij werkt het liefst met acryl, omdat je daar lekker mee door kunt werken, olieverf moet je te lang laten drogen om verder te kunnen vindt hij.
Sinds een aantal jaren schildert hij bij het Centrum voor Beeldende Kunst "de Zondagsschilders" aan de Gelderse kade te Amsterdam, waar kunstenaars les geven aan ongeveer 450 leden van deze vereniging.
Wim heeft o.a. les gehad van Maria Heideveld, Joop Rooyers en Baska Hempel en werkt nu zelfstandig op het atelier. Hij is tevens lid van het kunstenaarscollectief "Kunst&Crea" te Purmerend.
Echt realistisch schilderen ligt niet zo in zijn aard, surrealistische, magisch realistische, kubistische en abstracte vormen vindt hij interessant, je kunt steeds weer nieuwe vormen in zijn schilderijen ontdekken, zijn werk moet mensen aan het denken zetten. Soms maakt hij een uitstapje naar een andere techniek van schilderen.
Zijn beelden zijn gemaakt uit serpentijn, speksteen, albast en aluminiumcement en er zijn vaak verschillende afbeeldingen in één beeld. De steen geeft de vorm aan, van waaruit hij gaat werken.
Op zijn website schrijft hij over zichzelf:
Als geboren Amsterdammer, uit de Jordaan, kwam ik na mijn trouwen in de jaren 60 in Landsmeer wonen. Als 18 jarige heb ik een cursus gevolgd bij 'The Famous Artist School'. Dat was een schriftelijke cursus met begeleiding van diverse kunstenaars.
Helaas werd ik toen dienstplichtig en heb na mijn diensttijd deze cursus niet meer opgepakt. In die tijd was het normaal dat je ging werken, als kunstschilder kon je geen gezin onderhouden. Door de drukte met werken en het gezin heeft het schilderen jaren zo goed als stilgelegen.
Er brak een tijd aan dat er veel in het gezin gebeurde en om enige afstand te kunnen nemen ben ik mij weer op het schilderen toe gaan leggen. Nu fanatieker dan voorheen.
Ik ben begonnen een cursus te gaan volgen in een kleine groep bij een professioneel kunstschilder en daarna ben ik terechtgekomen bij een amateur schildersvereniging in Amsterdam Noord.
Ook heb ik nog een aantal workshops gevolgd, o.a. in Frankrijk bij Leo Musch. De cursussen in een aantal buurthuizen was niet wat ik zocht en zo kwam ik niet lang daarna in contact met het Centrum voor Beeldende Kunst 'de Amsterdamse Zondagsschilders' aan de Geldersekade in Amsterdam, hier geven professionele kunstenaars les aan de leden.
Daar heb ik les gehad van Maria Heideveld, Joop Roojens en van Baska Hempels.
Nu werk ik op het vrije atelier, daar werk ik aan mijn eigen stijl, om deze verder te ontwikkelen. Zowel olieverf, aquarel als acryl vind ik interessant om mee te werken, evenals de verschillende technieken en ook het verwerken van materialen. Meestal werk ik met acryl omdat je dan lekker door kunt werken, ik wil toch ook weer met olieverf gaan werken, persoonlijk vind ik de kleuren van olieverf intensiever, je kunt kleuren meer in elkaar over laten gaan.
Magisch realistische, surrealistische, realistische en abstracte vormen wisselen elkaar af, naar gelang mijn stemming of idee over een bepaald onderwerp.
Nadat ik een ontwerp heb gemaakt, onstaan terwijl ik schilder beelden in mijn hoofd, die dan het schilderij verder bepalen, dus bepalen mijn gevoelens uiteindelijk het eindresultaat.
Mijn werk is divers en ik werk niet volgens één bepaalde techniek. De laatste jaren heb ik geprobeerd een eigen stijl te ontwikkelen. Het over elkaar werken, glacerend met verschillende kleuren en figuren, soms abstract maar merendeels surrealistisch, magisch realistisch.
Dit ontwikkel ik op dit moment nog steeds.
Sinds enige jaren ben ik ook bezig met beeldhouwen o.a. met speksteen, serpentijn en mergelsteen. Vooral beelden maken met een verloren mal techniek boeit mij.
Ik heb meerdere keren een expositie gehouden, met 'de Zondagsschilders' en individueel, dan vind ik het geweldig om met mensen over mijn werk te discussiëren. Omdat je toch graag je werk aan anderen wilt laten zien en reacties op je werk wilt krijgen heb ik mij aangemeld op de site van Exto.
Sinds enige jaren ben ik ingescheven bij de K.v.K als beeldend kunstenaar van Kunst VAM
Tijdens mijn expositie in Atelier9en40 in Alkmaar heeft de dichter Harrie Frijters het volgende gedicht over mijn werk geschreven
De Hertog
Het vacht van de penselen
Licht gestreken in donkerte geraakt
het blijft een herbelevenvan het kwelen van het licht
De gelaagdheid van het ontstaan
ontstaan vanuit die gelaagdheid
Laat de mantel de liefde dekken of strekt het haar de vacht zachtgeworden in doordekkendekleuren uit bruin ontstaan
Het verdergaan voegt het oog dat bewoog in veren dichtbij de staf geheven over waterniet is dat wij zien
De ontstaanheid van de lagen
laagt vanuit die ontstaanheid
Het woord schildert zichongedwongen door de vacht hard geworden in beeld trekkend
lagen uit kleur ontstaan
Advertentienummer: m2237556825
Populaire zoektermen
marokkaanse schilderijen in Kunst | Schilderijen | Klassiekeindhoven in Kunst | Schilderijen | Klassiekbloemstilleven in Kunst | Schilderijen | Klassiekhaagse in Kunst | Schilderijen | Klassiekhans bulder in Kunst | Schilderijen | Klassiekhoutsnijwerk in Kunst | Schilderijen | Klassiekrond schilderij in Kunst | Schilderijen | Klassiekschilderijen groninger ploeglouis van der beesen in Kunst | Schilderijen | Klassiekrien poortvliet schilderijenlandschap schilderijenschilderijen dordrechtschilderij klassiek paneelschilderijen klassiek in Klassieklife tuinsetv rod onderdelenpropeller volvo penta sxlego bedfordjeep grand cherokee overlandhaken barbiebadjas kikkersata verfspuitenbrandstoftank beugelzinken wasbord