CAN Test box CTB

€ 269,00
Verzenden
2879sinds 17 jul. '24, 04:36
Deel via
of

Beschrijving

CAN TEST BOXOntdek de revolutionaire CAN TEST BOX

Wat is een CAN TEST Box (CTB) Kit?

De CAN Test Box (CTB) is een innovatief diagnoseapparaat dat je eenvoudig aansluit op de OBDII-connector van je auto, waarmee je snel en effectief elektrische storingen kunt opsporen.

  • Snelle controle van voeding en massacircuits
  • Identificatie van het communicatieprotocol
  • Registratie en ontvangst van datasignalen met een scope
Moderne werkplaatsen hebben behoefte aan apparatuur die helpt bij het stellen van diagnoses via de communicatieaansluiting, vooral bij de nieuwste CAN-Bus voertuigen. Als het diagnoseapparaat geen verbinding kan maken met de auto, het OBDII/EOBD-systeem niet reageert, of er een CAN-Bus gerelateerde foutcode is opgeslagen, moet je eerst de communicatieaansluiting testen.

De werking is eenvoudig: de breakout box met standaard bananenstekker-aansluitingen geeft toegang tot alle aansluitingen in de J1962 OBDII-connector. Zo kun je snel en veilig elke aansluiting van de OBDII-connector testen. De CTB is een 16-pins breakout box voor de OBDII-diagnoseconnector, met de volgende extra functies die een nieuw universeel diagnosegereedschap vormen:

  • Pass-thru technologie
  • Intuïtieve interface
  • Compatibel met elke scope en scanner
Details

Pass-through technologie1. CAN-Bus systeemDe CTB heeft een vaste OBDII-connector waarop je een scanner aansluit om CAN-Bus-communicatie met de auto op te zetten. Dit is belangrijk omdat niet alle CAN-Bus signalen bij de OBDII-connector komen als het contact aanstaat. Afhankelijk van het type netwerk, moet een scanner inloggen als een van de communicatieknooppunten van het CAN-Bus systeem om het bussignaal te ontvangen. Zonder een erkende scanner zal het systeem geen signaal sturen naar het onbezette knooppunt. Sommige netwerken vereisen meer dan dit; een scanner moet toestemming krijgen van de Gateway Control Module om het signaal op de OBDII-connector te ontvangen (bijv. bij Mercedes-Benz of Volvo).

Een standaard breakout box geeft je geen toegang tot de bussignalen als het systeem een aangesloten scanner of toestemming van de gateway vereist. Met de CTB kun je echter via een scanner (universeel of origineel) communiceren en zo toegang krijgen tot de bussignalen, ongeacht de netwerkstructuur. Dit is cruciaal in de digitale wereld, waar "geen toegang" betekent dat er geen signalen worden ontvangen.

2. Andere OBDII / EOBD standaard communicatieEr zijn verschillende communicatieprotocollen tussen een scanner en het OBD-systeem, vastgelegd als OBDII/EOBD-standaarden door SAE en ISO. Alle OBD-voertuigen moeten voldoen aan deze standaarden.

  • SAE-document J1850 beschrijft de VPW en PWM-protocollen, voornamelijk gebruikt in Amerikaanse auto’s vóór de introductie van CAN-Bus.
  • ISO 9141-2 document beschrijft het standaardprotocol dat in de meeste Aziatische en Europese auto’s is gebruikt, later gewijzigd en gepubliceerd als ISO 14230, bekend als KWP2000.
Elk van deze pre-CAN-Bus OBD-standaarden gebruikt verschillende aansluitingen van de OBDII-connector voor communicatie, zoals hieronder weergegeven:

De bussignalen van de SAE J1850-protocollen zijn altijd aanwezig op de OBD-connector. De signalen van de ISO 9141-2 en KWP2000-protocollen (meeste Europese en Aziatische auto’s vóór de CAN-Bus-generatie) worden echter alleen ontvangen op de OBD-connector als een scanner met een ECU communiceert, waardoor de Pass-through technologie noodzakelijk is.

Intuïtieve interfaceGekleurde LEDsWanneer de OBDII-connector is aangesloten op de diagnoseaansluiting van de auto, lichten de LEDs van pins 4, 5 en 16 op, wat de beide massapunten en de voedingsspanning aangeeft.

De LEDs gaan knipperen bij de pins waar bussignalen zijn gedetecteerd. 

De gekleurde LEDs zijn zo intuïtief dat je in één oogopslag de voeding en de massapunten kunt controleren, en het communicatiesysteem van de auto herkent. Zo kun je de bussignalen met je scope meten door simpelweg de bananenstekkers in de knipperende LEDs te pluggen.

GebruikDe CTB-pinaansluitingen zijn uitgevoerd met standaard 4 mm bananenstekkers. In de CTB-kit wordt een paar siliconen testkabels meegeleverd met een standaard 8 mm BNC-connector aan de andere kant, zodat bijna alle scopes kunnen worden aangesloten. De CTB is een ideaal accessoire voor vrijwel elke scope met standaard 8 mm BNC-connectors, inclusief de Hanatech Ultrascan scanner en Hanatech Ultrascope. Elke testkabel heeft een bananenstekker voor de massa-aansluiting. Je kunt kiezen tussen "Chassismassa" op pin 4 of "Signaalmassa" op pin 5, afhankelijk van waar het beste scopesignaal wordt gepresenteerd.

KwaliteitsproductDe componenten van hoge kwaliteit die bij de fabricage van de CTB worden gebruikt, hebben hun betrouwbaarheid al jaren bewezen. De CTB is voorzien van diverse beveiligingen, waaronder meervoudige schakelingen op pin 16 om kortsluiting te voorkomen, en onafhankelijke bescherming van massa pins 4 en 5 met een diode voor onafhankelijke massameting.


Voor automerken: Abarth,Alfa Romeo,Aston Martin,Audi,BMW,Bentley,Chevrolet,Chrysler,Citroën,Dacia,Daihatsu,Dodge,Ferrari,Fiat,Ford EU,Ford USA,General Motors,Honda,Hyundai,Infiniti,Jaguar,Jeep,Kia,Lamborghini,Lancia,Land Rover,Lexus,Maserati,Mazda,Mercedes,Mini,Mitsubishi,Nissan,Opel,Peugeot,Porsche,Renault,Rolls-Royce,Saab,Seat,Skoda,Smart,Subaru,Suzuki,Tesla,Iveco,Toyota,Universeel,Volkswagen,Volvo

Advertentienummer: a1503727915