Trampoline gratis af te halenGratis
Audi A2 1.2 TDI 45KW AUT 2001 Groen
€ 3.250,-
Bouwjaar
2001
KM stand
292.500 km
Brandstof
Diesel
Transmissie
Automaat
Carrosserie
MPV
945sinds 25 mei. '25, 21:25
Merk & Model, uitvoering
Audi A2, 1.2 TDI 45KW AUT
Bouwjaar
2001
KM stand
292.500 km
Brandstof
Diesel
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Motorinhoud
1.2 liter
Vermogen
61 pk
APK tot
01 augustus 2025
Wegenbelasting
€ 80,00 per maand
Emissieklasse
Euro 3
Basis
Merk & Model
Audi A2
Uitvoering
1.2 TDI 45KW AUT
KM stand
292.500 km
Brandstof
Diesel
Bouwjaar
2001
Carrosserie
MPV
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Kenteken
6-TGP-90
Aantal deuren
5
Aantal stoelen
4
Bekleding
Stof
Kleur
Groen
Interieur
Beige
Aandrijving
Voorwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Trommelrem
Motor
Motorinhoud
1.2 liter
Aantal cilinders
3
Vermogen
61 pk
Koppel
140 nm / 1.800 tpm
Topsnelheid
168 km/h
Turbo
Ja
Acceleratie 0-100
14.90 sec
Milieu
Brandstof
Diesel
Verbruik
31.3 km/l
CO2-uitstoot
86 g/km
Emissieklasse
Euro 3
Energielabel
A
Geschiedenis
APK tot
01 augustus 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
4
Eigenaar sinds
24 december 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
27 januari 2014
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 26.092,00
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
3.83 m
Breedte
1.67 m
Hoogte
1.55 m
Wielbasis
2.40 m
Tankinhoud
21 liter
Kofferinhoud min. - max.
390 - 1085 liter
Leeg gewicht
830 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.225 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 80,00 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 70,51 per maand
Banden
€ 25,86 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 72,79 per maand
Kosten p/m
€ 249,16
Per kilometer
€ 0,20
Per jaar
€ 2.989,92
Zekerheden van deze auto
APK tot 1 augustus 2025
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Onderhoudsboekje
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
Beschrijving
Met moeite zet ik mijn Audi A2 1.2TDI te koop. Ik heb de auto niet meer nodig omdat ik weer in m'n oldtimer ga rijden.
Sinds eind december heb ik 'm in bezit. Ik vind het een leuke auto, hij is keizuinig, duurzaam van volledig aluminium en ik had met spoed een betrouwbare auto nodig voor afstanden. Ben er direct mee naar Briançon gereden en terug voor de wintersport. Heerlijk die stoelverwarming en de volledige airco!
Qua onderhoud bleek er een inhaalslag te maken. Het nodige onderhoud dat ik zelf heb uitgevoerd en het specialistische dat ik heb laten uitvoeren door de A2 Dokter (Lucas, superaardige vent) in Waalwijk is het volgende:
zelf:
- nieuwe remschijven en remblokken (één remschijf was krom)
- nieuw interieurfilter
- nieuw luchtfilter
- motorolie ververst en nieuw oliefilter
- wielremcilinders achter vernieuwd (A-kwaliteit Até)
- remvloeistof ververst
- nieuw ruitwisserblad
A2 Dokter:
- nieuwe koppelingscilinder origineel van Audi Classic (€454 ex BTW)
- basisinstellingen uitgevoerd
Zelf ben ik specialist in Luchtgekoelde Volkswagens en ben altijd zeer op onderhoud van mijn en mijn klantens voertuigen. Ik sta erom bekend accuraat te werken en onderhoud bij te houden. Zorg je goed voor je auto dan zorgt je auto goed voor jou.
De Audi A2 3L was destijds zijn tijd erg vooruit en is ook vandaag de dag nog steeds een erg geavanceerde auto. Doordat Audi in de ontwikkeling koste nog moeite heeft gespaard is de A2 3L uitzonderlijk zuinig. 30 kilometer op 1 liter diesel is een reëel brandstofverbruik, waardoor je voor minder dan 30 euro meer dan 500 kilometer aflegt. Je blijft lachen aan de pomp dus. Volgens de verbruiksmeter rijd ik bij 100km/u (2000rpm) tussen de 1:35 en de 1:40. Bij 120km/u zit ik nog steeds op iets zuiniger dan 1:25.
Audi wilde destijds van de A2 een kleine Audi maken maar geen goedkope Audi. De A2 is dus van hoge kwaliteit en is dit exemplaar goed uitgevoerd met opties zoals; automaat, automatische klimaatcontrole, stoelverwarming, in hoogte verstelbaar stuur en voorstoelen, airco, cruise control, goede geluidsinstallatie, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Ook zitten er goede comfortabele stoelen in en is de Audi door de zeer lage luchtweerstand op snelwegsnelheden ook nog eens heerlijk stil in het interieur.
De distributieriem is op dit moment rond de helft van zijn interval en kan nog zo'n 30.000km mee. De koppelingscilinder is begin mei '25 vervangen, met de juiste reset van de basisinstellingen. De voorbanden hebben nog ruim profiel, achter iets minder. De APK is tot 1 augustus dit jaar geldig maar daar zal hij probleemloos doorheen komen.
Echter is de auto ook 24 jaar oud en heeft deze her en der wat gebruikssporen. Een beschadigingetje op de rechterbuitenspiegel en links op de hoek van de achterbumper. Verder zijn enkele strepen op het display niet meer zichtbaar.
Sinds eind december heb ik 'm in bezit. Ik vind het een leuke auto, hij is keizuinig, duurzaam van volledig aluminium en ik had met spoed een betrouwbare auto nodig voor afstanden. Ben er direct mee naar Briançon gereden en terug voor de wintersport. Heerlijk die stoelverwarming en de volledige airco!
Qua onderhoud bleek er een inhaalslag te maken. Het nodige onderhoud dat ik zelf heb uitgevoerd en het specialistische dat ik heb laten uitvoeren door de A2 Dokter (Lucas, superaardige vent) in Waalwijk is het volgende:
zelf:
- nieuwe remschijven en remblokken (één remschijf was krom)
- nieuw interieurfilter
- nieuw luchtfilter
- motorolie ververst en nieuw oliefilter
- wielremcilinders achter vernieuwd (A-kwaliteit Até)
- remvloeistof ververst
- nieuw ruitwisserblad
A2 Dokter:
- nieuwe koppelingscilinder origineel van Audi Classic (€454 ex BTW)
- basisinstellingen uitgevoerd
Zelf ben ik specialist in Luchtgekoelde Volkswagens en ben altijd zeer op onderhoud van mijn en mijn klantens voertuigen. Ik sta erom bekend accuraat te werken en onderhoud bij te houden. Zorg je goed voor je auto dan zorgt je auto goed voor jou.
De Audi A2 3L was destijds zijn tijd erg vooruit en is ook vandaag de dag nog steeds een erg geavanceerde auto. Doordat Audi in de ontwikkeling koste nog moeite heeft gespaard is de A2 3L uitzonderlijk zuinig. 30 kilometer op 1 liter diesel is een reëel brandstofverbruik, waardoor je voor minder dan 30 euro meer dan 500 kilometer aflegt. Je blijft lachen aan de pomp dus. Volgens de verbruiksmeter rijd ik bij 100km/u (2000rpm) tussen de 1:35 en de 1:40. Bij 120km/u zit ik nog steeds op iets zuiniger dan 1:25.
Audi wilde destijds van de A2 een kleine Audi maken maar geen goedkope Audi. De A2 is dus van hoge kwaliteit en is dit exemplaar goed uitgevoerd met opties zoals; automaat, automatische klimaatcontrole, stoelverwarming, in hoogte verstelbaar stuur en voorstoelen, airco, cruise control, goede geluidsinstallatie, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Ook zitten er goede comfortabele stoelen in en is de Audi door de zeer lage luchtweerstand op snelwegsnelheden ook nog eens heerlijk stil in het interieur.
De distributieriem is op dit moment rond de helft van zijn interval en kan nog zo'n 30.000km mee. De koppelingscilinder is begin mei '25 vervangen, met de juiste reset van de basisinstellingen. De voorbanden hebben nog ruim profiel, achter iets minder. De APK is tot 1 augustus dit jaar geldig maar daar zal hij probleemloos doorheen komen.
Echter is de auto ook 24 jaar oud en heeft deze her en der wat gebruikssporen. Een beschadigingetje op de rechterbuitenspiegel en links op de hoek van de achterbumper. Verder zijn enkele strepen op het display niet meer zichtbaar.
Advertentienummer: m2272055249
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieOverige advertenties van VWvakrestauratie
Meer van VWvakrestauratie
Populaire zoektermen
audi a2audiaudi a1audi a3audi a4audi rs6audi rs3audi ttaudi a6audi a2 in Audiaudi a5audi q5audi s3audi q7teckel pupjordan 1 mid paint dripbamboe kleerhangersdrankkoeler tuinbarkruk bruin leersuzuki jimny in Auto's, Foldersscoot and ride step in Kinderen en Baby'sschoenmaker antiek in Gereedschap en Instrumentenspikes maat 43 in Loopsport en Atletiek50 gulden munt beatrix 1984