Mercury Grand Marquis goodiesBieden
1990 Chevrolet Caprice Classic 5.0
1711104sinds 8 jul. '25, 23:28
€ 16.000,-
Merk & Model, uitvoering
Chevrolet CAPRICE, 5.0 CLASSIC AUT U9
Bouwjaar
1990
KM stand
100.500 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 4 versnellingen
Motorinhoud
5.0 liter
Vermogen
172 pk
Basis
Merk & Model
Chevrolet CAPRICE
Uitvoering
5.0 CLASSIC AUT U9
KM stand
100.500 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1990
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Automaat 4 versnellingen
Kenteken
YX-82-LK
Aantal deuren
4
Kleur
Rood
Interieur
Grijs
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Trommelrem
Motor
Motorinhoud
5.0 liter
Aantal cilinders
8
Vermogen
172 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
05 september 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
2
Eigenaar sinds
06 september 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
03 november 1990
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
5.47 m
Breedte
1.94 m
Hoogte
1.45 m
Wielbasis
2.95 m
Leeg gewicht
1.760 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.306 kg
Gewicht aanhanger geremd
2.286 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
454 kg
Beschrijving
Helaas word ik door omstandigheden gedwongen om deze schitterende Chevrolet Caprice Classic te koop aan te bieden. Ik heb deze auto pas vorig jaar gekocht en inmiddels zo'n beetje de laatste puntjes op de i gezet. En ondertussen ook al vol trots in de AutoWeek 24 van dit jaar gestaan in de rubriek Blits Bezit. De bedoeling was om heel lang te gaan genieten van deze auto en in de lente en zomer volop te gaan cruisen.
Maar…mijn dagelijkse auto is in de afgelopen 3 jaar al twee keer fors bekrast door een of andere kansloze (laatste keer dus recent helaas). Dit kost elke keer veel geld om te laten herstellen en de dader heb ik helaas niet mogen betrappen.
Hierdoor moet ik die wagen nu binnen gaan stallen om een 3e keer te voorkomen. Helaas heb ik maar ruimte voor OF de Caprice, OF de dagelijkse auto, waardoor de Caprice nu jammer genoeg plaats moet maken (met de Caprice is het sowieso zonde om dagelijks te rijden vindt ik persoonlijk). Als ik dit niet doe, gaat mij dit zoveel meer geld kosten en ongemak, dat is het mij allemaal niet waard.
De Caprice heb ik overgenomen van de 1e eigenaar, welke met zijn leeftijd van 93 jaar helaas geen auto meer mocht rijden door zijn gezondheidssituatie. Originele documenten hiervan zijn aanwezig.
De auto is origineel Nederlands geleverd en heeft net 100.000 km gereden. NAP logische stand. En dat kun je ook aan alles afzien, hij rijd, stuurt en remt als een nieuw exemplaar. De 1e eigenaar heeft hem enkel in de weekeindes gereden en op een incidentele autovakantie. Zowel bij hem, als bij mij, staat de auto verder droog en veilig gestald.
De auto is voorzien van nieuwe white wall banden, nwe multiriem, nwe airco compressor, nieuwe accu en een nwe dynamo. Van al dit heb ik de facturen bij de auto uiteraard. Dat is ook zo mooi aan deze auto, naast normaal onderhoud en vervangen van slijtage delen, welke makkelijk en goedkoop te krijgen zijn, mankeert er nooit iets aan dit bulletproof blok. Ik rjjd er zelf zonder enige moeite ruim 1 op 10 mee. Ik heb ook zeldzame windvangers voor alle 4 de portieren erbij en een set nwe reserve ruitenwissers.
Interieur is ook supernetjes. Alles werkt zoals het hoort, cruise control, airco, ramen etc. Originele vloermatten zijn ook nog in perfecte staat. Onder de motorkap is het ook zo goed als nieuw.
Ik heb hem gekocht omdat ik er al eens een gehad heb, en weet hoe lekker ze rijden. Daarnaast was het voor mij een unieke kans om een origineel Nederlands kenteken exemplaar met zo weinig km te hebben, en nog wel in deze schitterende Maple Red Metallic kleurstelling.
De auto is ook nog steeds in het bezit van zijn originele AC Delco autoradio cassette speler.
Voor de puristen is de originele radio een must, maar voor hen die ook graag een cd of USB stick willen afspelen, heb ik er een model specifiek inbouw frame bij om er een single din radio in te kunnen zetten zonder de boel te hoeven verbouwen of te beschadigen.
Ook heb ik er evt. nog een aantal extra grills erbij (nieuw en gebruikt), gewoon als reserve. En nog wat extra klein origineel spul, wat je eventueel in en op de auto kan gebruiken.
Komt sowieso met de NLe dealerbrochure en bijbehorende dealerprijslijst. Het originele instructieboekje ligt uiteraard in het handschoenenvakje alsmede de originele oude eigendomspapieren van de 1e eigenaar.
Auto heeft een full size reservewiel met cover. Ook de krik zit er uiteraard netjes bij. Kofferbak is ook voorzien van het optionele bagagenet. Uitlaat is ook origineel en geeft een beschaafd V8 geluid wat erg prettig klinkt. Heb alleen een net sierstukje erop gezet. Kan er zo weer af voor de purist.
Heerlijke auto voor een random cruise, maar ook zeker een lekkere lange rit op de cruise control.
Een onverprutste Caprice van deze generatie, met een origineel Nederlands kenteken, zo weinig eigenaren en een dergelijke lage km stand, daar vind je geen tweede van. Een auto is tenslotte maar 1 keer origineel.
Ik zoek voor deze auto een veilig nieuw thuis, waar hij gewaardeerd en gekoesterd word net zoals ik dat tot nu toe heb gedaan. Auto misstaat zeker niet in een collectie.
Enkel serieus geïnteresseerden kunnen contact met mij opnemen. Geen bandenschoppers of testpiloten svp.
De vraagprijs is 16.000 euro. En geloof mij, ik maak er als liefhebber echt geen winst op, enkel verlies met alle tijd, moeite en geld wat ik er de afgelopen 6 maanden in heb gestopt om hem naar dit niveau te krijgen. Maar dat is nu eenmaal ook de hobby, dus mij hoor je niet verder. Onderhandelen is licht mogelijk, maar enkel naast de auto en verwacht geen wonderen. Niemand kan een auto beoordelen op enkel foto's. Dit type wagens is de laatste jaren sterk in waarde gestegen, dus je valt je hier nooit een buil aan. Er komen er immers nooit meer bij, enkel minder. In NL zijn er nog 44 exemplaren van dit model, waarvan er 32 geen APK hebben (en 27 hiervan staan al langer stil dan 1 jaar) Niet bekend is of dit allen origineel Nederlandse exemplaren zijn. Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik wil graag compleet en duidelijk zijn.
Maar…mijn dagelijkse auto is in de afgelopen 3 jaar al twee keer fors bekrast door een of andere kansloze (laatste keer dus recent helaas). Dit kost elke keer veel geld om te laten herstellen en de dader heb ik helaas niet mogen betrappen.
Hierdoor moet ik die wagen nu binnen gaan stallen om een 3e keer te voorkomen. Helaas heb ik maar ruimte voor OF de Caprice, OF de dagelijkse auto, waardoor de Caprice nu jammer genoeg plaats moet maken (met de Caprice is het sowieso zonde om dagelijks te rijden vindt ik persoonlijk). Als ik dit niet doe, gaat mij dit zoveel meer geld kosten en ongemak, dat is het mij allemaal niet waard.
De Caprice heb ik overgenomen van de 1e eigenaar, welke met zijn leeftijd van 93 jaar helaas geen auto meer mocht rijden door zijn gezondheidssituatie. Originele documenten hiervan zijn aanwezig.
De auto is origineel Nederlands geleverd en heeft net 100.000 km gereden. NAP logische stand. En dat kun je ook aan alles afzien, hij rijd, stuurt en remt als een nieuw exemplaar. De 1e eigenaar heeft hem enkel in de weekeindes gereden en op een incidentele autovakantie. Zowel bij hem, als bij mij, staat de auto verder droog en veilig gestald.
De auto is voorzien van nieuwe white wall banden, nwe multiriem, nwe airco compressor, nieuwe accu en een nwe dynamo. Van al dit heb ik de facturen bij de auto uiteraard. Dat is ook zo mooi aan deze auto, naast normaal onderhoud en vervangen van slijtage delen, welke makkelijk en goedkoop te krijgen zijn, mankeert er nooit iets aan dit bulletproof blok. Ik rjjd er zelf zonder enige moeite ruim 1 op 10 mee. Ik heb ook zeldzame windvangers voor alle 4 de portieren erbij en een set nwe reserve ruitenwissers.
Interieur is ook supernetjes. Alles werkt zoals het hoort, cruise control, airco, ramen etc. Originele vloermatten zijn ook nog in perfecte staat. Onder de motorkap is het ook zo goed als nieuw.
Ik heb hem gekocht omdat ik er al eens een gehad heb, en weet hoe lekker ze rijden. Daarnaast was het voor mij een unieke kans om een origineel Nederlands kenteken exemplaar met zo weinig km te hebben, en nog wel in deze schitterende Maple Red Metallic kleurstelling.
De auto is ook nog steeds in het bezit van zijn originele AC Delco autoradio cassette speler.
Voor de puristen is de originele radio een must, maar voor hen die ook graag een cd of USB stick willen afspelen, heb ik er een model specifiek inbouw frame bij om er een single din radio in te kunnen zetten zonder de boel te hoeven verbouwen of te beschadigen.
Ook heb ik er evt. nog een aantal extra grills erbij (nieuw en gebruikt), gewoon als reserve. En nog wat extra klein origineel spul, wat je eventueel in en op de auto kan gebruiken.
Komt sowieso met de NLe dealerbrochure en bijbehorende dealerprijslijst. Het originele instructieboekje ligt uiteraard in het handschoenenvakje alsmede de originele oude eigendomspapieren van de 1e eigenaar.
Auto heeft een full size reservewiel met cover. Ook de krik zit er uiteraard netjes bij. Kofferbak is ook voorzien van het optionele bagagenet. Uitlaat is ook origineel en geeft een beschaafd V8 geluid wat erg prettig klinkt. Heb alleen een net sierstukje erop gezet. Kan er zo weer af voor de purist.
Heerlijke auto voor een random cruise, maar ook zeker een lekkere lange rit op de cruise control.
Een onverprutste Caprice van deze generatie, met een origineel Nederlands kenteken, zo weinig eigenaren en een dergelijke lage km stand, daar vind je geen tweede van. Een auto is tenslotte maar 1 keer origineel.
Ik zoek voor deze auto een veilig nieuw thuis, waar hij gewaardeerd en gekoesterd word net zoals ik dat tot nu toe heb gedaan. Auto misstaat zeker niet in een collectie.
Enkel serieus geïnteresseerden kunnen contact met mij opnemen. Geen bandenschoppers of testpiloten svp.
De vraagprijs is 16.000 euro. En geloof mij, ik maak er als liefhebber echt geen winst op, enkel verlies met alle tijd, moeite en geld wat ik er de afgelopen 6 maanden in heb gestopt om hem naar dit niveau te krijgen. Maar dat is nu eenmaal ook de hobby, dus mij hoor je niet verder. Onderhandelen is licht mogelijk, maar enkel naast de auto en verwacht geen wonderen. Niemand kan een auto beoordelen op enkel foto's. Dit type wagens is de laatste jaren sterk in waarde gestegen, dus je valt je hier nooit een buil aan. Er komen er immers nooit meer bij, enkel minder. In NL zijn er nog 44 exemplaren van dit model, waarvan er 32 geen APK hebben (en 27 hiervan staan al langer stil dan 1 jaar) Niet bekend is of dit allen origineel Nederlandse exemplaren zijn. Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik wil graag compleet en duidelijk zijn.
Zekerheden van deze auto
Logische kilometerstand
De NAP-check heeft het als logisch beoordeeld
APK tot 5 september 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieAdvertentienummer: m2287115929
Populaire zoektermen
chevrolet c10Chevrolet chevy vanChevrolet corvetteChevrolet camarochevrolet capricechevrolet impalaChevrolet pick upchevrolet blazerChevrolet suburbanchevrolet s10chevrolet monte carlochevrolet expressChevrolet matizChevroletchalet witterzomer in Verhuurkakariki cinnamon in Vogels | Parkieten en Papegaaienkleurrijk vloerkleed in Stoffering | Tapijten en Kledensmit dorlas in Blikkenkookeiland hout in Keuken | Complete keukenshouten theekastje in Antiek | Meubels | Kastenprima donna bh groen in Ondergoed en Lingeriehouten dienblad in Woonaccessoires | Dienbladenlattenbodem 180x210 in Slaapkamer | Beddengottschalk in Antiek | Speelgoed