Bijzondere Volkswagen Munt 1961Bieden
Lincoln Continental MARK V Cartier (MET WERK)
€ 4.250,-
KM stand
30.000 km
Bouwjaar
1979
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
4461153sinds 1 mei. '24, 13:56
Wil je precies weten waar je instapt?
Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.
- Overzicht
- Kenmerken
Samenvatting
Merk & ModelLincoln CONTINENTAL
Bouwjaar1979
Uitvoering6.6 MARK V AUT
CarrosserieHatchback
KentekenDK-49-NR
APK tot11 oktober 2005
BrandstofBenzine
KM stand30.000 km
TransmissieAutomaat 3 versnellingen
Prijs€ 4.250,00
Motorinhoud6.6 liter
Vermogen174 pk
Algemene kenmerken
Merk & ModelLincoln CONTINENTAL
Uitvoering6.6 MARK V AUT
CarrosserieHatchback
KentekenDK-49-NR
TransmissieAutomaat 3 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurBruin
Aantal deuren2
Geschiedenis
APK tot11 oktober 2005
Eigenaar sinds12 april 2024
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland05 februari 1979
Import autoNee
Motor, prestaties en onderstel
Motorinhoud6.6 liter
Aantal cilinders8
Vermogen174 pk
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingOnbekend
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem
Maten en gewicht
Lengte5.82 m
Breedte2.03 m
Hoogte1.44 m
Wielbasis3.07 m
Leeg gewicht2.130 kg
Beschrijving
Bij deze bied ik te koop aan een prachtige Lincoln Continental Mark V Cartier project,
Een auto met een waanzinnig verhaal!
De levensloop van deze prachtige auto begint namelijk in 1978. Daar werd hij nieuw gekocht door rocklegende Andy Tielman van de Tielman brothers.
Bij Venema classics in Drempt Gelderland.
Andy Tielman is voornamelijk bekend omdat hij gezongen heeft met Elvis, Dean Martin, en van het nummer Rolling Rock.
Met dit nummer waren ze namelijk de eerste indo rock band op de nationale Nederlandse televisie! (1960)
Daarnaast staat de auto op één van Andy zijn bekende Lp’s namelijk Now and forever uit 1990.
En heeft hij in het circus gestaan tijdens de uitreiking van een gouden plaat aan Andy door niemand minder dan Joop van den ende.
De auto is mee geweest op tour door australie met Andy, (de sticker uit die tijd zit nog op de bumper).
En ook heeft de auto mee gereden tijdens de Pim Fortuyn rit.
Kortom genoeg om over te vertellen, een prachtig verhaal en een enorm bekende auto!
Nu meer over de auto.
Zoals gezegd is de auto dus vanaf dag 1 origineel op Hollands kenteken.
Daar heeft hij in de afgelopen jaren rond de 30.000 mile aan ervaring op gedaan.
In deze afgelopen jaren is er ook veel vervangen van aanschaf tot stilstand in 2012.
- Nieuwe uitlaten. (cherrybombs)
- Nieuwe transmissie
- Nieuwe Remmen
- Leidingen
- Chassis behandeling (auto is kanon hard geen roest)
- Nieuwe Bekleding (speciaal botenstof kan tegen water)
- Stuurinrichting en kruiskoppeling vernieuwd
- Drie x over een radiator.
- Elk jaar grote beurt, elk half jaar kleine beurt.
- Nieuw dakvinyl door firma boers in zoetermeer
- 100 spaaks velgen uit Grijpskerk Groningen.
En ga zo maar door, vanaf 1978 tot 2012.
De auto is ooit eens nieuw gespoten, was namelijk van oorsprong goud! Is nu wit, maar dit is niet heel netjes gedaan.
Daarnaast is de auto wel volledig hard, behoeft geen enkel laswerk.
En het roestmonster is ook nergens te vinden!
De auto heeft nog nieuwe banden liggen voor montage.
Maar waarom is het dan een project?
De motor moet voorledig herzien worden, de auto start en draait wel maar loopt niet optimaal, daarnaast lekt de motor olie bij vermoedelijk de krukaskering. (dit zou een ingrijpende reparatie zijn)
Waarom doe je hem dan weg?
Ik heb de auto zelf gekocht met het mankement van een lekkende versnellingsbak, hiervoor is de auto bij de garage geweest en daarbij is de koppelomvormer vervangen, waarna de lekkage verholpen was.
Kort daarna ontstond de motor lekkage, hiervoor is hij na de garage geweest die constateerde dat vermoedelijk het krukaslager zou lekken, hiervoor moest de motor uit de auto.
Daarnaast staat de auto al sinds 2012 stil dus moet hij herzien worden, en liep de motor niet optimaal dus ook die behoeft wat werk.
Dit alles word mij gewoon te duur.
(ik ben zelf absoluut niet handig en moet alles uitbesteden)
Het is dus echt een auto voor iemand die zelf handig is, of iemand die het geld er in wil investeren in verband met het waanzinnige verhaal!
Inruil van Oldtimers is wat mij betreft goed, want ik zoek echt iets rijdend. Zonder dus al te veel werk!
Een auto met een waanzinnig verhaal!
De levensloop van deze prachtige auto begint namelijk in 1978. Daar werd hij nieuw gekocht door rocklegende Andy Tielman van de Tielman brothers.
Bij Venema classics in Drempt Gelderland.
Andy Tielman is voornamelijk bekend omdat hij gezongen heeft met Elvis, Dean Martin, en van het nummer Rolling Rock.
Met dit nummer waren ze namelijk de eerste indo rock band op de nationale Nederlandse televisie! (1960)
Daarnaast staat de auto op één van Andy zijn bekende Lp’s namelijk Now and forever uit 1990.
En heeft hij in het circus gestaan tijdens de uitreiking van een gouden plaat aan Andy door niemand minder dan Joop van den ende.
De auto is mee geweest op tour door australie met Andy, (de sticker uit die tijd zit nog op de bumper).
En ook heeft de auto mee gereden tijdens de Pim Fortuyn rit.
Kortom genoeg om over te vertellen, een prachtig verhaal en een enorm bekende auto!
Nu meer over de auto.
Zoals gezegd is de auto dus vanaf dag 1 origineel op Hollands kenteken.
Daar heeft hij in de afgelopen jaren rond de 30.000 mile aan ervaring op gedaan.
In deze afgelopen jaren is er ook veel vervangen van aanschaf tot stilstand in 2012.
- Nieuwe uitlaten. (cherrybombs)
- Nieuwe transmissie
- Nieuwe Remmen
- Leidingen
- Chassis behandeling (auto is kanon hard geen roest)
- Nieuwe Bekleding (speciaal botenstof kan tegen water)
- Stuurinrichting en kruiskoppeling vernieuwd
- Drie x over een radiator.
- Elk jaar grote beurt, elk half jaar kleine beurt.
- Nieuw dakvinyl door firma boers in zoetermeer
- 100 spaaks velgen uit Grijpskerk Groningen.
En ga zo maar door, vanaf 1978 tot 2012.
De auto is ooit eens nieuw gespoten, was namelijk van oorsprong goud! Is nu wit, maar dit is niet heel netjes gedaan.
Daarnaast is de auto wel volledig hard, behoeft geen enkel laswerk.
En het roestmonster is ook nergens te vinden!
De auto heeft nog nieuwe banden liggen voor montage.
Maar waarom is het dan een project?
De motor moet voorledig herzien worden, de auto start en draait wel maar loopt niet optimaal, daarnaast lekt de motor olie bij vermoedelijk de krukaskering. (dit zou een ingrijpende reparatie zijn)
Waarom doe je hem dan weg?
Ik heb de auto zelf gekocht met het mankement van een lekkende versnellingsbak, hiervoor is de auto bij de garage geweest en daarbij is de koppelomvormer vervangen, waarna de lekkage verholpen was.
Kort daarna ontstond de motor lekkage, hiervoor is hij na de garage geweest die constateerde dat vermoedelijk het krukaslager zou lekken, hiervoor moest de motor uit de auto.
Daarnaast staat de auto al sinds 2012 stil dus moet hij herzien worden, en liep de motor niet optimaal dus ook die behoeft wat werk.
Dit alles word mij gewoon te duur.
(ik ben zelf absoluut niet handig en moet alles uitbesteden)
Het is dus echt een auto voor iemand die zelf handig is, of iemand die het geld er in wil investeren in verband met het waanzinnige verhaal!
Inruil van Oldtimers is wat mij betreft goed, want ik zoek echt iets rijdend. Zonder dus al te veel werk!
Advertentienummer: m2110243576
Populaire zoektermen
lincoln autolincoln town carlincoln continentallincoln town car in Lincolnlincoln te kooplincolnlincoln mkz occasionlincoln continental in Auto'slincoln marklincoln mark 5lincoln oldtimer in Auto'slincoln auto prijslincoln continental oldtimeroldtimer lincoln continentallincoln town car in Auto'spella doekjesplantenstandaard metaalkatalysator golf 7Azië in Postzegels en Muntenchrysler 300c koplampen