Mazda MX-5 2.0 S-VT Touring 2006 Grijs
€ 8.800,-
Bouwjaar
2006
KM stand
191.215 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
112128sinds 17 mar. '25, 18:10
Merk & Model, uitvoering
Mazda MX5, 2.0 TOURING
Bouwjaar
2006
KM stand
191.215 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
160 pk
APK tot
30 maart 2026
Wegenbelasting
€ 47,67 per maand
Basis
Merk & Model
Mazda MX5
Uitvoering
2.0 TOURING
KM stand
191.215 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2006
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Kenteken
16-NNF-2
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
2
Bekleding
Leder
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
2.0 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
160 pk
Koppel
188 nm / 5.000 tpm
Topsnelheid
210 km/h
Acceleratie 0-100
7.90 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
13.0 km/l
CO2-uitstoot
183 g/km
Energielabel
E
Geschiedenis
APK tot
30 maart 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
6
Eigenaar sinds
07 april 2022
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
16 oktober 2010
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 33.745,00
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.00 m
Breedte
1.72 m
Hoogte
1.26 m
Wielbasis
2.33 m
Tankinhoud
50 liter
Leeg gewicht
1.055 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.355 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 47,67 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 82,03 per maand
Banden
€ 36,60 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 202,70 per maand
Kosten p/m
€ 369,00
Per kilometer
€ 0,30
Per jaar
€ 4.428,00
Beschrijving
Wegens aanschaf van een MX-5 ND verkoop ik mijn zilvergrijze MX-5 2.0 Touring (NC) uit 2006. Deze in zeer goede technische en optische staat verkerende youngtimer is de afgelopen vier jaar en 25.000 km in mijn bezit geweest. Ik heb er ontzettend veel plezier en geen zorgen van gehad; de auto heeft zich zeer goed gehouden. Precies zoals je mag verwachten van een Mazda met ervaring.
Staat van het voertuig
De auto is in originele staat en heeft tijdens mijn bezit feitelijk geen druppel regen of spoortje zout gezien, aangezien ik 'm uitsluitend bij mooi weer heb gereden en de auto altijd onder een carport heeft gestaan. Het dak van de auto is lekvrij en in goede, werkende staat. De auto is roestvrij, en ook de bodem (incl. dorpels) is in zeer goede staat (zie foto's).
Regulier en bijzonder onderhoud
Op onderhoud is niet bespaard, als liefhebber wil je immers dat je mooi-weer-weekend-auto optisch en technisch in goede staat verkeert. Naast het voorgeschreven onderhoud heeft de auto elk jaar (ongeveer elke 6.500 km) een beurt gekregen. De laatste (grote) beurt die de auto gehad heeft is zeer recent uitgevoerd en dateert van 14 februari 2025.
Bijzonder onderhoud dat ik tijdens het bezit heb laten uitvoeren:
- Behandelen en coaten onderzijde (2021)
- Spoelen en verversen olie bak en sper 170d km (2021)
- Orignele Eibach verenset, professioneel uitlijnen (2021)
- Dynamo en thermostaat (2022)
- Schokdempers achter (2023)
- Radiator en condensor airco (2023)
- Accu (2024)
- Stabilisatoren achter (2025)
Banden
De auto staat op Vredestein Ultrac 205-45-r17 banden, die goed passen bij het karakter van de auto:
- Profiel voor: 7,5mm
- Profiel achter: 5,5mm
Bijzonderheden
De auto is origineel verkocht in juni 2006 in Duitsland, door Mazda dealer Bonnermann & Hüls in Dortmund. In 2010 is de auto geïmporteerd naar Nederland. Aangezien het een Duitse Touring betreft, is het een rijk uitgerust model met onder andere een sperdifferentieel (niet standaard in Nederland).
Op 31-1-2018 (ver voor mijn bezit) heeft de auto een ruilmotor gekregen, in verband met het beruchte krukasprobleem van modeljaar 2006 MZR-motoren. De nieuwe motor is er bij een kilometerstand van 122.515 ingekomen, met een eigen stand van 66.000 km. De motor heeft dus 56.515 minder gelopen dan de koets. Tot op heden (inmiddels zeven jaar later) is het blok probleemloos gebleken. De motor verbruikt geen olie en loopt mooi rond. De vermogensopbouw is soepel en de gasrespons direct. Koppeling, differentieel en bak zijn eveneens in goede staat.
De auto heeft uiteraard gebruikssporen, maar niets buitensporigs gezien de leeftijd van 19 jaar. Zie de laatste foto's voor details.
Staat van het voertuig
De auto is in originele staat en heeft tijdens mijn bezit feitelijk geen druppel regen of spoortje zout gezien, aangezien ik 'm uitsluitend bij mooi weer heb gereden en de auto altijd onder een carport heeft gestaan. Het dak van de auto is lekvrij en in goede, werkende staat. De auto is roestvrij, en ook de bodem (incl. dorpels) is in zeer goede staat (zie foto's).
Regulier en bijzonder onderhoud
Op onderhoud is niet bespaard, als liefhebber wil je immers dat je mooi-weer-weekend-auto optisch en technisch in goede staat verkeert. Naast het voorgeschreven onderhoud heeft de auto elk jaar (ongeveer elke 6.500 km) een beurt gekregen. De laatste (grote) beurt die de auto gehad heeft is zeer recent uitgevoerd en dateert van 14 februari 2025.
Bijzonder onderhoud dat ik tijdens het bezit heb laten uitvoeren:
- Behandelen en coaten onderzijde (2021)
- Spoelen en verversen olie bak en sper 170d km (2021)
- Orignele Eibach verenset, professioneel uitlijnen (2021)
- Dynamo en thermostaat (2022)
- Schokdempers achter (2023)
- Radiator en condensor airco (2023)
- Accu (2024)
- Stabilisatoren achter (2025)
Banden
De auto staat op Vredestein Ultrac 205-45-r17 banden, die goed passen bij het karakter van de auto:
- Profiel voor: 7,5mm
- Profiel achter: 5,5mm
Bijzonderheden
De auto is origineel verkocht in juni 2006 in Duitsland, door Mazda dealer Bonnermann & Hüls in Dortmund. In 2010 is de auto geïmporteerd naar Nederland. Aangezien het een Duitse Touring betreft, is het een rijk uitgerust model met onder andere een sperdifferentieel (niet standaard in Nederland).
Op 31-1-2018 (ver voor mijn bezit) heeft de auto een ruilmotor gekregen, in verband met het beruchte krukasprobleem van modeljaar 2006 MZR-motoren. De nieuwe motor is er bij een kilometerstand van 122.515 ingekomen, met een eigen stand van 66.000 km. De motor heeft dus 56.515 minder gelopen dan de koets. Tot op heden (inmiddels zeven jaar later) is het blok probleemloos gebleken. De motor verbruikt geen olie en loopt mooi rond. De vermogensopbouw is soepel en de gasrespons direct. Koppeling, differentieel en bak zijn eveneens in goede staat.
De auto heeft uiteraard gebruikssporen, maar niets buitensporigs gezien de leeftijd van 19 jaar. Zie de laatste foto's voor details.
Advertentienummer: m2246922104
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
mazda mx5mazdamazda 3mazda rx8mazda 6mazda 2mazda cx 5mazda 5mazda 323mazda cx 3mazda demiomazda 2 in Mazdamazda 3 in Mazdamazda premacysaeco intuitaibrahimovic shirtchopper zadelvaasje voor 1 roosvoetbaltasmusselkanaal in Motorenweert telefoon in Samsunggraafstroommuppet show beste in Tv en Seriesontvanger ssb