Mercedes-Benz 200-serie 230E (bj 1986)€ 8.500,00
Mercedes-Benz 280 SL Pagode . (bj 1969)
€ 74.900,-
KM stand
16.093 km
Bouwjaar
1969
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
2514sinds 12 apr. '24, 09:59
Wil je precies weten waar je instapt?
Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.
Samenvatting
Merk & ModelMercedes-Benz 280
Bouwjaar1969
UitvoeringSL
CarrosserieCabriolet
BrandstofBenzine
KM stand16.093 km
TransmissieHandgeschakeld
Prijs€ 74.900,00
Opties
- Open dak
Beschrijving
De Pagode die we hier aanbieden is een cabriolet met een geweldig klinkende 6-cilinder en een stevig vermogen voor die tijd , met als bijzonderheid een soepel handgeschakelde 4 bak , immers het gros is...
Mercedes-Benz 280 SL Pagode .
Algemene gegevens
Tellerstand: 16.093 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb 1969
Nieuw: Nee
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Blauw
Referentienummer: 16162
Technische gegevens
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
De Pagode die we hier aanbieden is een cabriolet met een geweldig klinkende 6-cilinder en een stevig vermogen voor die tijd , met als bijzonderheid een soepel handgeschakelde 4 bak , immers het gros is geleverd als automaat. De auto is in de USA voorzien van een langere eindoverbrenging wat hem een ideale auto maakt voor lange en korte trips. De 280 versie was de zwaarste motor die je destijds kon bestellen in de Pagode. Een Mercedes zoals Mercedes ze (helaas) niet meer maakt. De cijfercombinatie van Mercedes “280” verwijst naar de motorisering van het voertuig, in dit geval het 170 pk leverende 2.8L zescilinder blok. Mercedes koos de afkorting “SL” (Sport Leicht) voor haar sportieve modellen. In eerste instantie toegepast op de 300SL Gullwing uit 1952 die als optie van een aluminium carrosserie kon worden voorzien, wat voor een gewichtsbesparing van maar liefst 158kg zorgde. De inmiddels bijna onbetaalbare 300 SL modellen werden opgevolgd door de 190SL. Een leuke en vlotte viercilinder en alleen als cabrio leverbaar. Na de (behoorlijk trage) 190SL werd de 230SL (W113) geïntroduceerd, in de volksmond “Pagode” genoemd. Dit is een verwijzing naar de vorm van het dak dat overeenkomsten heeft met de gewelfde Chinese Pagode daken. De Pagode is, net als de 190SL, niet bedoeld als een regelrechte sportwagen zoals de originele 300SL waarmee hij de naam SL deelt. De Pagode zorgt dat de eigenaar probleemloos veel comfortabele kilometers kan afleggen, terwijl hij geniet van de voordelen van de veiligheid van een hardtop met het lifestyle cachet van een softtop. De motor is veel krachtiger dan in de 190 en zorgt voor comfortabele snelle kilometers, zelfs voor moderne begrippen.
Tegen de tijd dat de 280SL plaatsmaakte voor de volgende generatie SL, de R107, had hij zich stevig gevestigd als een van de mooiste auto’s van de firma uit Stuttgart. Met een tijdloze, sierlijke styling, pittige prestaties en rijeigenschappen, een ongeëvenaarde bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, zijn de SL-serie auto’s gebouwd van 1963 tot 1971 solide verzamelobjecten.Net als de andere W113 modellen maakte de 280 gebruik van een zelfdragend chassis, met voorwielophanging door middel van spiraalveren en draagarmen, terwijl de achterkant was voorzien van een schommel-as met enkele draaipunt en dwars veren die waren ingesteld om camber te compenseren. De auto is rondom voorzien van schijfremmen, wat ook niet gebruikelijk was voor auto’s van deze tijd.
Mercedes-Benz 280 SL Pagode .
Algemene gegevens
Tellerstand: 16.093 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb 1969
Nieuw: Nee
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Blauw
Referentienummer: 16162
Technische gegevens
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
De Pagode die we hier aanbieden is een cabriolet met een geweldig klinkende 6-cilinder en een stevig vermogen voor die tijd , met als bijzonderheid een soepel handgeschakelde 4 bak , immers het gros is geleverd als automaat. De auto is in de USA voorzien van een langere eindoverbrenging wat hem een ideale auto maakt voor lange en korte trips. De 280 versie was de zwaarste motor die je destijds kon bestellen in de Pagode. Een Mercedes zoals Mercedes ze (helaas) niet meer maakt. De cijfercombinatie van Mercedes “280” verwijst naar de motorisering van het voertuig, in dit geval het 170 pk leverende 2.8L zescilinder blok. Mercedes koos de afkorting “SL” (Sport Leicht) voor haar sportieve modellen. In eerste instantie toegepast op de 300SL Gullwing uit 1952 die als optie van een aluminium carrosserie kon worden voorzien, wat voor een gewichtsbesparing van maar liefst 158kg zorgde. De inmiddels bijna onbetaalbare 300 SL modellen werden opgevolgd door de 190SL. Een leuke en vlotte viercilinder en alleen als cabrio leverbaar. Na de (behoorlijk trage) 190SL werd de 230SL (W113) geïntroduceerd, in de volksmond “Pagode” genoemd. Dit is een verwijzing naar de vorm van het dak dat overeenkomsten heeft met de gewelfde Chinese Pagode daken. De Pagode is, net als de 190SL, niet bedoeld als een regelrechte sportwagen zoals de originele 300SL waarmee hij de naam SL deelt. De Pagode zorgt dat de eigenaar probleemloos veel comfortabele kilometers kan afleggen, terwijl hij geniet van de voordelen van de veiligheid van een hardtop met het lifestyle cachet van een softtop. De motor is veel krachtiger dan in de 190 en zorgt voor comfortabele snelle kilometers, zelfs voor moderne begrippen.
Tegen de tijd dat de 280SL plaatsmaakte voor de volgende generatie SL, de R107, had hij zich stevig gevestigd als een van de mooiste auto’s van de firma uit Stuttgart. Met een tijdloze, sierlijke styling, pittige prestaties en rijeigenschappen, een ongeëvenaarde bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, zijn de SL-serie auto’s gebouwd van 1963 tot 1971 solide verzamelobjecten.Net als de andere W113 modellen maakte de 280 gebruik van een zelfdragend chassis, met voorwielophanging door middel van spiraalveren en draagarmen, terwijl de achterkant was voorzien van een schommel-as met enkele draaipunt en dwars veren die waren ingesteld om camber te compenseren. De auto is rondom voorzien van schijfremmen, wat ook niet gebruikelijk was voor auto’s van deze tijd.
Website
www.hofman.nl/auto/36674739Advertentienummer: m2103255946
Overige advertenties van Hofman Leek Classic & Sportscars
Meer van Hofman Leek Classic & Sportscars
Bekijk allePopulaire zoektermen
c63 amg in Mercedes-Benzmercedes glc in Mercedes-Benzmercedes c350e in Mercedes-Benzc180 in Mercedes-Benza180 in Mercedes-BenzMercedes-Benz slamg in Mercedes-Benzsl 500 in Mercedes-Benzmercedes a160 in Mercedes-Benze63 amg in Mercedes-Benzmercedes c200 in Mercedes-Benzs500 in Mercedes-BenzMercedes-Benz benzinee500 in Mercedes-BenzMercedes-Benz slknieuwe sensas hengels 2021drukknooptangomvormer met afstandsbedieninghouten speelgoed garage zelf makenkinderfiets 16 inch rotterdam