Nissan 200SX P/S13 time attack/track street legal car 1989

5718245sinds 5 jan. '25, 21:19
€ 42.500,-
Merk & Model, uitvoering
Nissan 200SX, 1.8 TURBO 16V K6
Bouwjaar
1989
KM stand
1.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Motorinhoud
1.8 liter
Vermogen
168 pk
Basis
Merk & Model
Nissan 200SX
Uitvoering
1.8 TURBO 16V K6
KM stand
1.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1989
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Kenteken
NS-LS-27
Aantal deuren
2
Bekleding
Stof
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Grijs
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
1.8 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
168 pk
Koppel
224 nm / 4.000 tpm
Turbo
Ja
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
10 mei 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
5
Eigenaar sinds
01 april 2022
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
08 maart 1996
Import auto
Ja
Opties
  • Elektrische ramen
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportpakket
  • Sportstoelen
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.54 m
Breedte
1.69 m
Hoogte
1.29 m
Wielbasis
2.48 m
Tankinhoud
60 liter
Leeg gewicht
1.000 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.675 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.200 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
595 kg
Deel via
of

Beschrijving

(English below)

Next level automotive bied u aan, deze straat legale volledig time attack gebouwde Nissan 200sx p/s13. Als consignatie verkoop bij ons aangeboden, een project waar jaren overheen is gegaan en geen enkel punt van verbetering over het hoofd gezien is. De eigenaar heeft ondervonden dat het bouwen van de auto hem zijn voldoening gaf, nu de auto af is wilt hij ook verder met een volgende uitdaging. De auto is dus vrijwel nieuw, ongezien en geperfectioneerd, om dit te bevatten is de auto fysiek met eigen ogen zien de beste keuze. Om te beginnen met het exterieur: de auto heeft een front end conversion gekregen hierbij is deze voorzien van een origineel Japans PS13 front verder heeft de auto de bijbehorende PS13 achterbumper, PS13 side skirts en zijn de achter schermen voorzien van strakgetrokken fender flares. De motorkap is custom met air duct voor de top mount Intercooler. Verder is de nodige gewichtsbesparing toegepast in de vorm van: polyester kofferbak Lexan achterruit en rear quarter ramen, de deurramen zijn ook beschikbaar. De auto staat op Advan racing forged lichtgewicht velgen met Falken FK452 banden. Uiteindelijk is de auto gespoten in de unieke Grigio Telesto kleur van Lamborghini. Dat het hierbij niet stopt mag duidelijk zijn wanneer we naar het interieur kijken, hier zien we de volgende aanpassingen: TRS volledig gelaste rol kooi en 2 brandblussers hierdoor zit je veilig op de Sabelt Titan XL stoelen op custom stoelrails zodat ook wanneer je wat meer lengte hebt er beenruimte is, de stoelen zijn voorzien van Sabelt 4 punt gordels. Het Sparco stuurwiel is afneembaar door de op een verlengde stuurstang gelaste Lifeline quick release naaf. Lees je data af op een ASUS tablet terwijl je het circuit over gaat met je voeten op de Sparco carbon pedalen. Verder is voor gewichtsverdeling de Optima red top accu naar de kofferbak verplaats. Het interieur is compleet opnieuw bekleed en de middenconsole heeft een custom aluminium plaat gekregen voor de extra meters en knoppen. Onder de motorkap is deze auto minstens zo indrukwekkend, hier zien we een compleet gebouwde motor met de nodige interne verstevigingen: Pauter X-rods drijfstangen die de CP zuigers aandrijven. Ook is de motor volledig voorzien van ACL race lagers en ARP studs. De flinke Garrett GT3071R turbo staat prominent omhoog op een 6Boost top mount spruitstuk voorzien van Tail V44 externe waste gate, de turbo druk word opgenomen door een custom plenum inlaatspruitstuk met 62mm aluminium gasklep naar de compleet gebouwde cilinderkop. De cilinderkop heeft de volgende voorzieningen om de extra druk makkelijk te verwerken: geflowde poorten, Tomei poncams 256 8.8mm nokkenassen, Tomei klepveren met Jun titanium klepspie set deze worden aangedreven door Tomei verstelbare nokkenas tandwielen en een Kevlar Greddy distributieriem. De kop ligt op een Cometic koppakking om de druk goed aan te kunnen. De koeling en smering is optimaal met een nieuwe originele olie en waterpomp. Verder zien we in de motorruimte de eerder genoemde custom topmount Intercooler met hier onder een koyorad v-mounted radiateur, de motor is compleet voorzien van Samco siliconen buizen / slangen. De ontsteking komt van een set Bosch Audi R8 bobines aangestuurd door de volgende elektrische systemen: Link monsoon ECU met bijbehorende Link producten als: wideband lambda, brandstof druk sensor, oliedruk sensor, MAP sensor, boost solenoid, Dashboard software. De auto is voorzien van een compleet nieuwe custom draadboom en deze met alleen maar Deutsch connectoren en een makkelijk bereikbare relais en zekering module. De bedieningen op het stuurwiel voorzien de claxon verlichting en richtingaanwijzers gestuurd door een Summit technologies Venom richtingaanwijzer module. De motor krijgt zijn brandstof door een indrukwekkend brandstofsysteem met de volgende onderdelen: aluminium fuel cell, swirl pot, dubbele Bosch 044 inline brandstofpompen, Aeromotive brandstoffilters, Aeromotive A1000 brandstofdruk regelaar, naar uiteindelijk de 1000cc Injector dynamics injectoren. Al deze aanpassingen zorgen ervoor dat de auto een indrukwekkende 390 pk op de achterwielen produceert uit de originele 1.8 CA18DET motor en al dat geweld word achter de auto gelaten door een custom dubbel uitlaatsysteem van 3 inch downpipe naar 2.5 inch dubbel uitlaatsysteem met 2 einddempers. Nu is er als laatst ook nog gedacht aan de overbrenging van deze kracht en de nodige grip / remkracht en stevigheid van het onderstel om dit een circuit waardige auto te maken door het toepassen van de volgende delen: Exedy performance koppeling op een lichter vliegwiel, custom aandrijfas 1 delig, Quaife LSD differentieel, naaf ombouw naar 5 steek, de volgende Driftworks delen: GeoMaster drop knuckles front and rear, offset steering rack spacers, front lower control arms, rear camber arms, rear lower control arms, rear traction arms, toe arms, CS2 schroefset, aldus een volledig verstelbaar onderstel maar hier blijft het niet bij betreft het onderstel hier vinden we ook : Cusco PU motorsteunen, stance aluminium subframe bussen, Cusco stabilisatiestangen voor en achter met Whiteline reactiestangen, alle rubbers zijn verder vervangen met PU rubbers. Verder is remmen minstens zo belangrijk hiervoor zijn de nodige aanpassingen gedaan : Brembo remklauwen rondom met voor 4-pot en achter 2-pot remklauwen, Tilton 77 serie hoofdremcilinder met balans systeem, RVS remleidingen en om dit alles te koelen zitten er air ducts in de voorbumper. De koppeling word bediend door een Tilton 77 serie hoofd koppeling cilinder en een Wilwood slave koppeling cilinder. Alle vloeistoffen zitten in AP racing reservoirs en de stuur olie wordt gekoeld door een externe olie koeler.

Al met al een kant en klare straat legale circuit auto waar je zo in kan stappen, met alle benodigdheden die je kan wensen, een laag zwaarte punt vanwege de lage neus, en een goede gewicht verdeling in een toch al lichte en ook nog eens lichter gemaakte auto. Daarnaast door het bouwjaar van 1989 is APK keuring maar eens in de 2 jaar nodig.
Volledige beeldregistratie van de build en alle bonnen zijn aanwezig.

Kom bij interesse gerust langs om de auto te bewonderen en voor overige vragen neem vooral contact op met ons.

Met vriendelijke groet,

Next Level Automotive












Next level automotive offers you, this street legal fully time attack built Nissan 200sx p/s13. Offered as a consignment sale with us, a project that has taken years and no point of improvement has been overlooked. The owner has found that building the car gave him satisfaction, now that the car is finished he also wants to continue with the next challenge. The car is therefore virtually new, unseen and perfected, to comprehend this, physically seeing the car with your own eyes is the best choice. To start with the exterior: the car has been given a front end conversion, it is equipped with an original Japanese PS13 front, the car also has the corresponding PS13 rear bumper, PS13 side skirts and the rear wings are equipped with tightened fender flares. The hood is custom with air duct for the top mount Intercooler. Furthermore, the necessary weight saving has been applied in the form of: polyester trunk Lexan rear window and rear quarter windows, the door windows are also available. The car is on Advan racing forged lightweight rims with Falken FK452 tires. In the end, the car was painted in Lamborghini's unique Grigio Telesto color. It is clear that it doesn't stop there when we look at the interior, here we see the following adjustments: TRS fully welded roll cage and 2 fire extinguishers so you sit safely on the Sabelt Titan XL seats on custom seat rails so that even when you have a little more height there is legroom, the seats are equipped with Sabelt 4 point belts. The Sparco steering wheel is removable due to the Lifeline quick release hub welded to an extended steering collumn. Read your data on an ASUS tablet as you cross the track with your feet on the Sparco carbon pedals. Furthermore, the Optima red top battery has been moved to the trunk for weight distribution. The interior has been completely redressed and the center console has been given a custom aluminum plate for the extra gauges and buttons. Under the hood this car is at least as impressive, here we see a completely built engine with the necessary internal reinforcements: Pauter X-rods connecting rods that drive the CP pistons. The engine is also fully equipped with ACL race bearings and ARP studs. The big Garrett GT3071R turbo is prominently mounted on a 6Boost top mount manifold fitted with Tail V44 external waste gate, the turbo pressure is taken up by a custom plenum intake manifold with 62mm aluminum throttle to the fully built cylinder head. The cylinder head has the following features to easily handle the extra pressure: flowed ports, Tomei poncams 256 8.8mm camshafts, Tomei valve springs with Jun titanium valve retainers these are driven by Tomei adjustable camshaft gears and a Kevlar Greddy timing belt. The head is placed on a Cometic head gasket to handle the pressure well. The cooling and lubrication is optimal with a new original oil and water pump. Furthermore, in the engine compartment we see the aforementioned custom topmount Intercooler with a koyorad v-mounted radiator underneath, the engine is fully equipped with Samco silicone tubes / hoses. The ignition comes from a set of Bosch Audi R8 ignition coils controlled by the following electrical systems: Link monsoon ECU with associated Link products such as: wideband lambda, fuel pressure sensor, oil pressure sensor, MAP sensor, boost solenoid, Dashboard software. The car is equipped with a completely new custom wiring loom and this one with only Deutsch connectors and an easily accessible relay and fuse module. The controls on the steering wheel provide the horn lighting and turn signals controlled by a Summit technologies Venom turn signal module. The engine gets its fuel from an impressive fuel system with the following components: aluminum fuel cell, swirl pot, double Bosch 044 inline fuel pumps, Aeromotive fuel filters, Aeromotive A1000 fuel pressure regulator, to finally the 1000cc Injector dynamics injectors. All these modifications ensure that the car produces an impressive 390 hp on the rear wheels from the original 1.8 CA18DET engine and all that power is left behind the car by a custom dual exhaust system from 3 inch downpipe to 2.5 inch dual exhaust system with 2 rear silencers. Finally, the transmission of this power and the necessary grip / braking power and firmness of the chassis have been thought of to make this a track-worthy car by applying the following parts: Exedy performance clutch on a lighter flywheel, custom drive shaft 1 piece, Quaife LSD differential, hub conversion to 5 pitch, the following Driftworks parts: GeoMaster drop knuckles front and rear, offset steering rack spacers, front lower control arms, rear camber arms, rear lower control arms, rear traction arms, toe arms, CS2 coilover, so a fully adjustable chassis but it doesn't stop there as far as the chassis is concerned, here we also find : Cusco PU engine mounts, stance aluminum subframe bushings, Cusco stabilizer bars front and rear with Whiteline reaction rods, all rubbers have been further replaced with PU rubbers. Furthermore, braking is at least as important, the necessary adjustments have been made for this: Brembo brake calipers all around with 4-pot front and 2-pot calipers at the rear, Tilton 77 series master cylinder with balance system, stainless steel brake lines and to cool all this there are air ducts in the front bumper. The clutch is operated by a Tilton 77 series main clutch cylinder and a Wilwood slave clutch cylinder. All fluids are in AP racing reservoirs and the steering oil is cooled by an external oil cooler.

All and all, a ready-made street legal track car that you can get right into, with all the necessities you could wish for, a low center of gravity because of the low nose, and a good weight distribution in an already light and also weight reduced car. In addition, due to the year of manufacture of 1989, MOT inspection is only required once every 2 years.
The whole build process is registered with pictures and all the invoices and receipts are present.

If you are interested, feel free to drop by to admire the car and for other questions please contact us.

Sincerely,
Next Level Automotive
Zekerheden van deze auto

APK tot 10 mei 2026

Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
Advertentienummer: m2220238926