Volkswagen Käfer / Kever "Ovali" 1200 Type 1 from 1957

€ 14.950,-
KM stand
157.011 km
Bouwjaar
1957
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
108456sinds 28 mar. '24, 17:17

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelVolkswagen Kafer
Bouwjaar1957
Uitvoering/ Kever "Ovali" 1200 Type 1 from 1957
CarrosserieCoupé
BrandstofBenzine
KM stand157.011 km
TransmissieHandgeschakeld
Prijs€ 14.950,00
Motorinhoud1.2 liter
Vermogen34 pk

Beschrijving

De Volkswagen Typ1, beter bekend als de Kever, is een van de meest iconische auto's ooit geproduceerd. Zijn geschiedenis begon in de jaren 30 in Duitsland, toen de toenmalige leider van het land, Adolf...

Tellerstand: 97.562 mijlen
Kleur: Grijs
Vermogen: 25 kW (34 PK)
Ledig gewicht: 600 kg
Emissieklasse: Euro 0
Schade: schadevrij
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Kenteken: VW03

De Volkswagen Typ1, beter bekend als de Kever, is een van de meest iconische auto's ooit geproduceerd. Zijn geschiedenis begon in de jaren 30 in Duitsland, toen de toenmalige leider van het land, Adolf Hitler, opdracht gaf tot de ontwikkeling van een betaalbare en praktische auto voor het volk. Het project werd toevertrouwd aan Ferdinand Porsche, een bekende auto-ingenieur. Porsche ontwierp een prototype dat bekend stond als de KdF-Wagen, wat stond voor "Kraft durch Freude" (Kracht door Vreugde). Het doel was om een auto te creëren die betaalbaar was voor de gewone man, zodat ze konden genieten van de vrijheid van autorijden.

De ontwikkeling van de KdF-Wagen werd echter onderbroken door de Tweede Wereldoorlog. In plaats van auto's te produceren, werd de Volkswagenfabriek omgebouwd tot een militaire productie-eenheid. Na de oorlog kwam de fabriek echter in handen van de geallieerden en begon de productie van de Kever.

In de vroege jaren van de productie stond de Kever bekend als de Typ1. De auto had een kenmerkend luchtgekoeld, achterin geplaatst motorontwerp, dat zorgde voor een betrouwbare en economische aandrijving. De Kever was eenvoudig te onderhouden en had een uitstekende reputatie op het gebied van duurzaamheid. Zijn betrouwbaarheid en lage brandstofverbruik maakten hem tot een ideale keuze voor veel automobilisten. Gedurende de jaren werd de Kever steeds populairder en het werd al snel een wereldwijd fenomeen. Het betaalbare prijskaartje en het unieke ontwerp spraken een breed publiek aan. De auto werd een symbool van vrijheid en avontuur, en hij werd geassocieerd met verschillende generaties en culturen. In 1955 werd de productie van de Kever verplaatst naar een nieuwe fabriek in Wolfsburg, Duitsland. De auto bleef evolueren en kreeg regelmatig updates en verbeteringen. Hij werd aangeboden in verschillende carrosserievarianten, waaronder een cabriolet en een bestelwagen. Met de tijd groeide de populariteit van de Kever over de hele wereld. In de jaren 60 werd de auto geassocieerd met de hippiebeweging en werd hij een symbool van tegencultuur en vrijdenken. De Kever verscheen ook in talloze films en tv-shows, waardoor zijn status als een icoon werd versterkt.

Uiteindelijk werd de productie van de Kever stopgezet in 2003, nadat er meer dan 21 miljoen exemplaren waren gebouwd. Ondanks zijn pensioen blijft de Kever voortleven als een klassieke auto die wordt gekoesterd door verzamelaars en liefhebbers over de hele wereld. De Volkswagen Typ1 heeft een blijvende impact gehad op de autowereld en heeft zijn plaats veroverd als een van de meest herkenbare auto's aller tijden.

HooG Selections

Ambachtsweg 13
2222AH Katwijk
Telefoonnummer: +31(0)85-0430586
E-mailadres: info@hoogselections.nl
Advertentienummer: m2097934705