Citroen 2 CV 6 Club

€ 17.750,-
KM stand
32.093 km
Bouwjaar
1987
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
2207sinds 16 apr. '24, 22:57

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelCitroen 2CV
Bouwjaar1987
Uitvoering6 Club
CarrosserieSedan
KentekenRZ-83-BF
APK tot16 mei 2014
BrandstofBenzine
KM stand32.093 km
TransmissieHandgeschakeld 4 versnellingen
Prijs€ 17.750,00
Motorinhoud0.6 liter
Vermogen27 pk
Datum van registratie01 juni 1987

Algemene kenmerken

Merk & ModelCitroen 2CV
Uitvoering6 Club
CarrosserieSedan
KentekenRZ-83-BF
TransmissieHandgeschakeld 4 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurWit
Aantal deuren4

Geschiedenis

APK tot16 mei 2014
Aantal eigenaren tot en met nu3
Eigenaar sinds02 oktober 2023
Type laatste eigenaarAUTOBEDRIJF
Datum registratie Nederland01 juni 1987
Import autoNee

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud0.6 liter
Aantal cilinders2
Vermogen27 pk
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingVoorwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterTrommelrem

Maten en gewicht

Lengte3.83 m
Breedte1.5 m
Hoogte1.58 m
Wielbasis2.4 m
Leeg gewicht560 kg
Max. toelaatbaar gewicht930 kg
Gewicht aanhanger geremd400 kg
Gewicht aanhanger ongeremd280 kg

Beschrijving

Algemene informatie
Aantal deuren: 4
Kleur: Wit

Technische informatie
Vermogen: 20 kW (27 PK)
Aantal cilinders: 2

Maten
Wielbasis: 240 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 560 kg
Laadvermogen: 370 kg
GVW: 930 kg
Max. trekgewicht: 400 kg (ongeremd 280 kg)

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)

(ENGLISH BELOW DUTCH TEXT)
De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.

Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.

De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.

Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.

Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!

(ENGLISH);

Mr. Lomans ordered this white 2cv in the luxurious Club model and received it on June 2, 1987. Perhaps he already knew that production in France and therefore imports into the Netherlands would stop. In the autumn, the importer at Stadionplein delivered the last cars, after which some enthusiasts managed to get hold of one, but via parallel import from Belgium or Germany.

This 2cv was delivered by dealer J.J. Molenaar from Amersfoort. A company with quite a history, because they were an importer of Morris before the war and started Molenaar's Dutch Car Factories just after it. Various Morris models, including the Minor, were delivered there in parts (Completely Knocked Down: CDK) from England and assembled here tax-friendly. In the 1960s, this advantage expired and the company eventually became a Citroën dealer.

The 2cv did not have a flying start, it was not until October that it got its first service, at 1141 km. In 1990, Autobedrijf Du Soleil from Arnhem was allowed to perform maintenance, at 7876 km, after which the next service was added to the booklet in 2001. This was again carried out by Molenaar, at 28.396km.

After that it didn't drive much, in 2014 it got another MOT with almost 32,000 km on the clock, not far from the current position. In that year it passes through the hands of a few dealers and eventually ends up in a collection, from which we have now kissed it awake again. Most of the paint, interior, bottom and chassis are still original and in very good condition.

New tyres, exhaust, roof, a major service and a few other things were needed to make it shine again. With these kilometers it has just been broken in and is therefore ready to write even more history.

2cvgarage Sander Aalderink
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Advertentienummer: m2105051245