Fiat Panda 1.2 Dynamic. Airco. Lage NAP-Km. APK 10-06-‘26€ 3.999,00
Mitsubishi Galant 2.4 EXE Kat. Roestvrij & zeer goede staat!
€ 7.750,-
Bouwjaar
1987
KM stand
79.269 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Sedan
2770123sinds 13 apr. '25, 20:11
Merk & Model
Mitsubishi
Bouwjaar
1987
KM stand
79.269 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.3 liter
Vermogen
111 pk
Basis
Merk & Model
Mitsubishi
KM stand
79.269 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1987
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Handgeschakeld
Bekleding
Velours
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Grijs
Aandrijving
Voorwiel
Motor
Motorinhoud
2.3 liter
Vermogen
111 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Onderhoud
Dealer onderhouden
Opties
Zekerheden van deze auto
Dealer onderhouden
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
Beschrijving
Waar ziet u ze nog? Deze generatie Mitsubishi Galant is er 1 uit de historie van "de gestaalde perfektie". Deze generatie Mitsubishi Galant is de eerste met voorwielaandrijving. Deze Galant is in 1984 geïntroduceerd en werd eind 1987 vervangen door de volgende generatie. Vanaf model 1987 van heeft de Galant een facelift ondergaan. De versnellingsbakken en motoren werden aangepast en interieurtechnisch werd er meer verfijnd. Visueel aan de buitenzijde werden de achterlichten en achterbumper aangepast en carrosserietechnisch waren de roestproblemen aangepakt. De generatie 1984-1986 waren hier zeer overgevoelig voor.
In Duitsland heeft deze generatie Galant zelf het "Golderne Lekrad" gewonnen. Een hoge onderscheiding voor deze Japanner in het autokritische Duitsland waar toch de merken BMW, Mercedes, Audi en VW hoog in het vaandel stonden.
Deze Galant 2.4 EXE Kat. is helemaal een uniek exemplaar. De meest "gewone" meest luxe versie was in Nederland een 2.0 GLS. Daarboven waren nog een "/E" en een Turbo versie. Deze beide versies zijn eigenlijk nergens meer te vinden en toendertijd reeds zeer prijzig. Een een 2.0 GLS had eigenlijk al meer luxe welke je je eigenlijk kon wensen. Daaronder waren als benzineversies een 1.6 GLX, 1.6 GL, 1.6 EL en de 1.6 DL in het uitrustigsniveau aanwezig.
Terugkomend op de EXE. In Nederland was dit een gelimiteerde uitgave van de Galant. Tevens werd deze op de autorai van 1987 voorgesteld op basis van een 2.0 GLS. Deze EXE was toendertijd ruim 2.000 gulden duurder dan de GLS. Ze zijn slechts in wit en grijs, Palermo Grey genoemd, geleverd. Andere kleuren waren er niet leverbaar.
Wat maakt(e) deze Galant onderscheidend? We beginnen met een voorspoiler af-fabriek welke identiek was aan de turbo-uitvoering voorspoiler. Daarnaast waren er 4 electrische ramen aanwezig. Het interieur was een weelde van luxe door de dikke 2-kleurige velours bekleding. De achterlichten hadden geen chroomrand maar waren sportief zwart uitgevoerd. Kortom de 2.0 EXE was in Nederland een zeer bijzondere maar vooral onderscheidende auto.
Wat maakt dit specifieke exemplaar nog unieker? Het heeft alle unieke eigenschappen van de in Nederland geleverde versie maar in Duitsland werden ze alleen met de grotere 2.4 motor geleverd. Dit is dus ook een (nog steeds) Duits exemplaar. Naast deze bijzonderheid maken we het, in deze belanrijke tijd van het milieu, nog onderscheidender. Deze 2.4 heeft namelijk ook nog origineel een katalysator! Hoe uniek en vooruitstrevend was Mitsubishi toen al! Dus en "klassiek" rijden en dan ook nog met een katalysator! In de tijd van loodhoudende bezine mocht deze Galant dus alleen loodvrije benzine tot zich nemen.
En wat willen we verder nog meer positief zeggen... de foto's spreken voor zich hoogstwaarschijnlijk.
Omdat de Galant van 1987 is valt deze dus in de gunstige "overgangsregeling". Daarbij betaald u dus het aangepaste lagere jaartarief voor de houderschapsbelasting en kan u deze Galant altijd rijden. Echter, in de maanden december, januari en februari mag u de weg niet op. Dat valt binnen deze regel. Maar als u eerlijk bent dan wilt u in deze maanden van slechte weersomstandigheden toch niet de Galant daaraan blootstellen!
Er is de laatste jaren zeer weinig met deze Galant EXE gereden. De auto was de laatste jaren in bezit van de eigenaar van een Mitsubishi dealer. Deze heeft er alleen met mooi weer in gereden en soms met een oldtimer toerrit meegereden. Hij heeft daardoor ook altijd binnen gestaan. Daardoor is de Galant vrij van roest. Iets wat bij oudere Japanse auto's helaas toch regelmatig voorkomt.
Alle originele boekjes, documenten en 2 sleutels zijn bij de Galant aanwezig. Het meest recent is de distibutieriem vervangen. De originele distributie- en balansasriem af-fabriek waren nog gemonteerd. Gezien de leeftijd is deze dus in september 2024 bij 79.287 kilometer vervangen. Tevens zijn de beide multiriemen vernieuwd.
Deze Galant heeft nog originele Duitse papieren. Om van de Galant een Nederlandse auto te maken is slechts een afspraak bij de RDW noodzakelijk. Nadat u daar geweest bent is er een BPM-aangifte noodzakelijk voor de formaliteit. Voor deze Galant betaald u gezien z'n leeftijd geen BPM meer! Daarna wordt door de RDW het kenteken binnen enkele dagen afgegeven. Zelf de Duitse TÜV datum van 28 februari 2026 wordt als Nederlandse APK datum overgenomen. Ook met de import kunnen we u, indien gewenst, helpen.
Ben u geïnteresseerd in deze Galant 2.4 EXE dan schoom niet om telefonisch contact op te nemen of een serieuze reactie per email te sturen. A.U.B. geen mail sturen met alleen de vraag wat de laagste prijs is. Deze Galant heeft na alle jaren meer respect verdient!
In Duitsland heeft deze generatie Galant zelf het "Golderne Lekrad" gewonnen. Een hoge onderscheiding voor deze Japanner in het autokritische Duitsland waar toch de merken BMW, Mercedes, Audi en VW hoog in het vaandel stonden.
Deze Galant 2.4 EXE Kat. is helemaal een uniek exemplaar. De meest "gewone" meest luxe versie was in Nederland een 2.0 GLS. Daarboven waren nog een "/E" en een Turbo versie. Deze beide versies zijn eigenlijk nergens meer te vinden en toendertijd reeds zeer prijzig. Een een 2.0 GLS had eigenlijk al meer luxe welke je je eigenlijk kon wensen. Daaronder waren als benzineversies een 1.6 GLX, 1.6 GL, 1.6 EL en de 1.6 DL in het uitrustigsniveau aanwezig.
Terugkomend op de EXE. In Nederland was dit een gelimiteerde uitgave van de Galant. Tevens werd deze op de autorai van 1987 voorgesteld op basis van een 2.0 GLS. Deze EXE was toendertijd ruim 2.000 gulden duurder dan de GLS. Ze zijn slechts in wit en grijs, Palermo Grey genoemd, geleverd. Andere kleuren waren er niet leverbaar.
Wat maakt(e) deze Galant onderscheidend? We beginnen met een voorspoiler af-fabriek welke identiek was aan de turbo-uitvoering voorspoiler. Daarnaast waren er 4 electrische ramen aanwezig. Het interieur was een weelde van luxe door de dikke 2-kleurige velours bekleding. De achterlichten hadden geen chroomrand maar waren sportief zwart uitgevoerd. Kortom de 2.0 EXE was in Nederland een zeer bijzondere maar vooral onderscheidende auto.
Wat maakt dit specifieke exemplaar nog unieker? Het heeft alle unieke eigenschappen van de in Nederland geleverde versie maar in Duitsland werden ze alleen met de grotere 2.4 motor geleverd. Dit is dus ook een (nog steeds) Duits exemplaar. Naast deze bijzonderheid maken we het, in deze belanrijke tijd van het milieu, nog onderscheidender. Deze 2.4 heeft namelijk ook nog origineel een katalysator! Hoe uniek en vooruitstrevend was Mitsubishi toen al! Dus en "klassiek" rijden en dan ook nog met een katalysator! In de tijd van loodhoudende bezine mocht deze Galant dus alleen loodvrije benzine tot zich nemen.
En wat willen we verder nog meer positief zeggen... de foto's spreken voor zich hoogstwaarschijnlijk.
Omdat de Galant van 1987 is valt deze dus in de gunstige "overgangsregeling". Daarbij betaald u dus het aangepaste lagere jaartarief voor de houderschapsbelasting en kan u deze Galant altijd rijden. Echter, in de maanden december, januari en februari mag u de weg niet op. Dat valt binnen deze regel. Maar als u eerlijk bent dan wilt u in deze maanden van slechte weersomstandigheden toch niet de Galant daaraan blootstellen!
Er is de laatste jaren zeer weinig met deze Galant EXE gereden. De auto was de laatste jaren in bezit van de eigenaar van een Mitsubishi dealer. Deze heeft er alleen met mooi weer in gereden en soms met een oldtimer toerrit meegereden. Hij heeft daardoor ook altijd binnen gestaan. Daardoor is de Galant vrij van roest. Iets wat bij oudere Japanse auto's helaas toch regelmatig voorkomt.
Alle originele boekjes, documenten en 2 sleutels zijn bij de Galant aanwezig. Het meest recent is de distibutieriem vervangen. De originele distributie- en balansasriem af-fabriek waren nog gemonteerd. Gezien de leeftijd is deze dus in september 2024 bij 79.287 kilometer vervangen. Tevens zijn de beide multiriemen vernieuwd.
Deze Galant heeft nog originele Duitse papieren. Om van de Galant een Nederlandse auto te maken is slechts een afspraak bij de RDW noodzakelijk. Nadat u daar geweest bent is er een BPM-aangifte noodzakelijk voor de formaliteit. Voor deze Galant betaald u gezien z'n leeftijd geen BPM meer! Daarna wordt door de RDW het kenteken binnen enkele dagen afgegeven. Zelf de Duitse TÜV datum van 28 februari 2026 wordt als Nederlandse APK datum overgenomen. Ook met de import kunnen we u, indien gewenst, helpen.
Ben u geïnteresseerd in deze Galant 2.4 EXE dan schoom niet om telefonisch contact op te nemen of een serieuze reactie per email te sturen. A.U.B. geen mail sturen met alleen de vraag wat de laagste prijs is. Deze Galant heeft na alle jaren meer respect verdient!
Advertentienummer: m2257101258
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
Oldtimers in Auto'skever in Oldtimerst1 in Oldtimersmercedes in Oldtimerswillys in Oldtimersgolf 1 in Oldtimerscabrio in Oldtimersford mustang in Oldtimersopel in Oldtimersrenault 4 oldtimers in Oldtimers4x4 in Oldtimersoldtimer in Oldtimersnekaf in Oldtimerscadillac in Oldtimersbootframealfa wifi versterkers205haba spel in Educatief en Creatiefnederlands elftal in Cd's en Dvd'sdiverseombouw in Dartsfleischmann porsche in Racebanenknaus caravan 2 bedden in Caravans330i m pakketschleich 2005