Saab 900 GLs (bj 1979, automaat)€ 14.900,00
Volvo 1800E (bj 1971, automaat)
€ 31.900,-
Bouwjaar
1971
KM stand
190.736 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Overige
1025sinds 24 mei. '25, 14:29
Highlights
Financiering mogelijk bij aanbieder
Eerste eigenaar
Merk & Model, uitvoering
Volvo 1800E, .
Bouwjaar
1971
KM stand
190.736 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
131 pk
APK tot
15 februari 2020
Basis
Merk & Model
Volvo 1800E
Uitvoering
.
KM stand
190.736 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1971
Carrosserie
Overige carrosserieën
Transmissie
Automaat
Kenteken
DZ-50-00
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Kleur
Overige kleuren
Motor
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
131 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
149 g/km
Geschiedenis
APK tot
15 februari 2020
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
26 april 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
26 april 2024
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.62 m
Breedte
1.89 m
Hoogte
1.71 m
Leeg gewicht
1.080 kg
Zekerheden van deze auto
APK tot 15 februari 2020
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Eerste eigenaar
Minder risico op verborgen problemen
Beschrijving
De Volvo P1800 is een iconische sportcoupé die tussen 1961 en 1973 werd geproduceerd. Het model werd ontworpen door de Zweedse ontwerper Pelle Peterson, die destijds werkte bij het Italiaanse...
Volvo 1800E
Volvo 1800E
Algemene gegevens
Tellerstand: 118.518 mijlen
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb. 1971
Nieuw: Nee
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Kleur: Geel
Referentienummer: klassieker
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.986 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 96 kW (131 PK)
Ledig gewicht: 1.080 kg
Functionaliteit
Aantal zitplaatsen: 4
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
De Volvo P1800 is een iconische sportcoupé die tussen 1961 en 1973 werd geproduceerd. Het model werd ontworpen door de Zweedse ontwerper Pelle Peterson, die destijds werkte bij het Italiaanse carrosseriebedrijf Frua, een dochteronderneming van Ghia. De P1800 was Volvo's tweede poging om de sportwagenmarkt te betreden, na het weinig succesvolle P1900 model.
De productie begon in 1961. Omdat Volvo destijds niet over voldoende productiecapaciteit beschikte, werd de assemblage uitbesteed aan Jensen Motors in West Bromwich (Verenigd Koninkrijk). Er zijn maar ± 6000 auto's bij Jensen geproduceerd omdat Volvo besloot het contract met Jensen te verbreken en de eindmontage zelf ter hand te nemen, vanwege problemen bij de assemblage en kwaliteit van het lakwerk. De assemblage werd in 1963 overgeheveld naar Volvo's eigen fabriek in Lundby (Göteborg) maar de carrosserieproductie bleef vooralsnog bij Pressed Steel. In de winter van 1968 verhuisde ook de productie van plaatwerk en carrosserieën van Pressed Steel naar Volvo's fabriek in Olofström.
De P1800 was gebaseerd op het chassis van de Volvo 122/122S, maar met een kortere wielbasis voor sportiever rijgedrag. Onder de motorkap lag een 1,8 liter viercilindermotor, de B18, die aanvankelijk 100pk leverde, die in de latere jaren werd opgevolgd door de krachtigere B20-motor van 2,0 liter.
Gedurende zijn productieperiode onderging de P1800 verschillende updates. In 1963 werd de naam gewijzigd naar 1800S, waarbij de ''S'' stond voor ''Sverige'' (Zweden). In augustus 1969 werd de motor voorzien van D-Jetronic benzine-inspuiting vervaardigd door Bosch en vanaf dat moment heette de auto 1800E. („E” voor: Electronic Injection). In 1972 kwam de 1800ES op de markt, een shooting brake-variant met een glazen achterklep.
De P1800 verwierf wereldwijde bekendheid door zijn verschijning in de tv-serie ''The Saint'', waarin Roger Moore het model bestuurde. Daarnaast staat de P1800 bekend om zijn duurzaamheid; een exemplaar gereden door Irv Gordon legde meer dan 4,5 miljoen kilometer af, een record dat werd erkend door Guinness World Records.
Dit exemplaar is een origineel Amerikaans geleverde P1800 uit 1971 met de B20E-injectiemotor. Voorzien van de Borg-Warner 3-traps automaat. In 2018 is de auto geïmporteerd vanuit de VS naar Nederland en in bezit geweest van twee eigenaren. De Volvo bevindt zich in goede staat en rijdt uitstekend.
Voorkom teleurstelling bel altijd vooraf of de betreffende auto nog beschikbaar is. Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Baan Automotive Hengelo niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.
Baan Automotive Hengelo
Goudstraat 50
7554ND HENGELO
Tel: 074-2559000
E-mail: verkoop@baanhengelo.nl
Wij zijn aangesloten bij de BOVAG
Volvo 1800E
Volvo 1800E
Algemene gegevens
Tellerstand: 118.518 mijlen
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb. 1971
Nieuw: Nee
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Kleur: Geel
Referentienummer: klassieker
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.986 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 96 kW (131 PK)
Ledig gewicht: 1.080 kg
Functionaliteit
Aantal zitplaatsen: 4
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
De Volvo P1800 is een iconische sportcoupé die tussen 1961 en 1973 werd geproduceerd. Het model werd ontworpen door de Zweedse ontwerper Pelle Peterson, die destijds werkte bij het Italiaanse carrosseriebedrijf Frua, een dochteronderneming van Ghia. De P1800 was Volvo's tweede poging om de sportwagenmarkt te betreden, na het weinig succesvolle P1900 model.
De productie begon in 1961. Omdat Volvo destijds niet over voldoende productiecapaciteit beschikte, werd de assemblage uitbesteed aan Jensen Motors in West Bromwich (Verenigd Koninkrijk). Er zijn maar ± 6000 auto's bij Jensen geproduceerd omdat Volvo besloot het contract met Jensen te verbreken en de eindmontage zelf ter hand te nemen, vanwege problemen bij de assemblage en kwaliteit van het lakwerk. De assemblage werd in 1963 overgeheveld naar Volvo's eigen fabriek in Lundby (Göteborg) maar de carrosserieproductie bleef vooralsnog bij Pressed Steel. In de winter van 1968 verhuisde ook de productie van plaatwerk en carrosserieën van Pressed Steel naar Volvo's fabriek in Olofström.
De P1800 was gebaseerd op het chassis van de Volvo 122/122S, maar met een kortere wielbasis voor sportiever rijgedrag. Onder de motorkap lag een 1,8 liter viercilindermotor, de B18, die aanvankelijk 100pk leverde, die in de latere jaren werd opgevolgd door de krachtigere B20-motor van 2,0 liter.
Gedurende zijn productieperiode onderging de P1800 verschillende updates. In 1963 werd de naam gewijzigd naar 1800S, waarbij de ''S'' stond voor ''Sverige'' (Zweden). In augustus 1969 werd de motor voorzien van D-Jetronic benzine-inspuiting vervaardigd door Bosch en vanaf dat moment heette de auto 1800E. („E” voor: Electronic Injection). In 1972 kwam de 1800ES op de markt, een shooting brake-variant met een glazen achterklep.
De P1800 verwierf wereldwijde bekendheid door zijn verschijning in de tv-serie ''The Saint'', waarin Roger Moore het model bestuurde. Daarnaast staat de P1800 bekend om zijn duurzaamheid; een exemplaar gereden door Irv Gordon legde meer dan 4,5 miljoen kilometer af, een record dat werd erkend door Guinness World Records.
Dit exemplaar is een origineel Amerikaans geleverde P1800 uit 1971 met de B20E-injectiemotor. Voorzien van de Borg-Warner 3-traps automaat. In 2018 is de auto geïmporteerd vanuit de VS naar Nederland en in bezit geweest van twee eigenaren. De Volvo bevindt zich in goede staat en rijdt uitstekend.
Voorkom teleurstelling bel altijd vooraf of de betreffende auto nog beschikbaar is. Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Baan Automotive Hengelo niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.
Baan Automotive Hengelo
Goudstraat 50
7554ND HENGELO
Tel: 074-2559000
E-mail: verkoop@baanhengelo.nl
Wij zijn aangesloten bij de BOVAG
Advertentienummer: m2271502444
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
Oldtimers in Auto'skever in Oldtimersvolvo 1800 in Oldtimerst1 in Oldtimersvolvo amazon in Oldtimersmercedes in Oldtimerswillys in Oldtimersvolvo in Oldtimersautomaat in Oldtimersgolf 1 in Oldtimerscabrio in Oldtimersvolvo 164 in Oldtimersford mustang in Oldtimersopel in Oldtimersebay defuchsia sneakers nikekobalt blauw blouse zarasony videorecorder slvwasgij mystery 20kaart west frieslandhobby camper -mercedeszadel 16 inch in Zadelsdefect & defecte & kapot & kapotte in Harde schijvenmumbai in Eettafels