Volvo P1800E 1971
16612sinds 12 jun. '25, 08:00
€ 39.500,-
Bouwjaar
1971
KM stand
-
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Coupé
Merk & Model
Volvo
Bouwjaar
1971
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Vermogen
125 pk
Basis
Merk & Model
Volvo
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1971
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Handgeschakeld
Bekleding
Leder
Kleur
Groen
Interieur
Beige
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Vermogen
125 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Beschrijving
De Volvo P1800 is een 2+2 sportwagen met motor voorin en achterwielaandrijving die tussen 1961 en 1973 door Volvo Cars werd geproduceerd en op de markt gebracht. Oorspronkelijk was het een coupé (1961-1972), maar tegen het einde van zijn productie (1972-1973) werd hij ook aangeboden in een shooting-brake-configuratie. Voor 1970 kwamen er tal van veranderingen met de 1800E met brandstofinjectie (de 'E' staat voor Einspritzung, het Duitse woord voor brandstofinjectie), die de B20E-motor had met Bosch D-Jetronic brandstofinjectie en een herziene nokkenas, en 130 pk (97 kW) produceerde zonder in te boeten aan brandstofverbruik. De topsnelheid lag rond de 190 km/u (118 mph) en de acceleratie van 0-100 km/u (0-62,1 mph) duurde 9,5 seconden. Bovendien was het model uit 1970 de eerste 1800 met schijfremmen op vier wielen; Tot dan toe had de 1800-serie schijven aan de voorkant en trommels aan de achterkant. Een B20F-motor met lagere compressie werd geïntroduceerd voor specifieke markten om aan de emissienormen te voldoen, voornamelijk voor de VS.
Deze specifieke auto is een roestvrije Californische import in 2012. Nadien heeft een restauratie in de periode 2012-2018 geresulteerd in nagenoeg originele specificaties. Californische P1800E's werden geïmporteerd met een B20F in plaats van een B20E motor. De kop van de motor is daardoor 2 millimeter hoger dan bij een B20E, waardoor er een mindere compressieverhouding ontstaat. Het voordeel is dat hij comfortabeler rijdt op elke soort brandstof zonder dat de motor klopt. De motor is omgebouwd naar loodvrij. De actieve achteras is een extra optie met een sperdifferentieel. Tijdens de restauratie van de auto zijn de originele kleuren van het exterieur en interieur teruggebracht naar de originele specificaties. De stoelen en velgen zijn geüpgraded naar de mooiere P1800ES modellen. Een momolita stuur is geinstalleerd om ruimte te maken om iets makkelijker in de auto te komen. Tevens is het kleppendeksel van alumimium om de olie te koelen.
Sinds de restuaratie staat de auto in de zomer in mijn eigen garage en winter in verwarmde garage zonder daglicht. Sinds de restauratie heeft de auto ongeveer 7000 kilometer gereden.
Dit betreft een liefhebbers object. Er is maar 1 prijs en bieden kan niet. De enige reden waarom hij particulier verkocht wordt is om een andere liefhebber de kans te bieden om voor 10.000 minder deze auto te kopen. Bij geen verkoop zal hij naar een professionele verkoper gaan waar de auto voor ongeveer 50.000 euro verkocht zal worden.
En het betreft een klassieker die nog gebruikt wordt. Een klassieker heeft zijn minpunten. Na 6 jaar bezit weet ik elk puntje te noemen. Deze auto start (ook na winterstalling) altijd in 1 keer.
Deze specifieke auto is een roestvrije Californische import in 2012. Nadien heeft een restauratie in de periode 2012-2018 geresulteerd in nagenoeg originele specificaties. Californische P1800E's werden geïmporteerd met een B20F in plaats van een B20E motor. De kop van de motor is daardoor 2 millimeter hoger dan bij een B20E, waardoor er een mindere compressieverhouding ontstaat. Het voordeel is dat hij comfortabeler rijdt op elke soort brandstof zonder dat de motor klopt. De motor is omgebouwd naar loodvrij. De actieve achteras is een extra optie met een sperdifferentieel. Tijdens de restauratie van de auto zijn de originele kleuren van het exterieur en interieur teruggebracht naar de originele specificaties. De stoelen en velgen zijn geüpgraded naar de mooiere P1800ES modellen. Een momolita stuur is geinstalleerd om ruimte te maken om iets makkelijker in de auto te komen. Tevens is het kleppendeksel van alumimium om de olie te koelen.
Sinds de restuaratie staat de auto in de zomer in mijn eigen garage en winter in verwarmde garage zonder daglicht. Sinds de restauratie heeft de auto ongeveer 7000 kilometer gereden.
Dit betreft een liefhebbers object. Er is maar 1 prijs en bieden kan niet. De enige reden waarom hij particulier verkocht wordt is om een andere liefhebber de kans te bieden om voor 10.000 minder deze auto te kopen. Bij geen verkoop zal hij naar een professionele verkoper gaan waar de auto voor ongeveer 50.000 euro verkocht zal worden.
En het betreft een klassieker die nog gebruikt wordt. Een klassieker heeft zijn minpunten. Na 6 jaar bezit weet ik elk puntje te noemen. Deze auto start (ook na winterstalling) altijd in 1 keer.
Advertentienummer: m2278477569
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
Oldtimers in Auto'skever in Oldtimersvolvo 1800 in Oldtimerst1 in Oldtimersvolvo amazon in Oldtimersmercedes in Oldtimerswillys in Oldtimersvolvo in Oldtimersgolf 1 in Oldtimerscabrio in Oldtimersvolvo 164 in Oldtimersford mustang in Oldtimersopel in Oldtimersrenault 4 oldtimers in Oldtimerstarifa soulmastin in Niet-rashondenjacuzzi cover 210 in Zwembad-toebehorendakdragers jaguaragfa in Merken en Reclamepartij in Stereo-setsretro geel vaas in Antiek en Kunstets zwerver in Antiek en Kunstlp bulkcpap slang