Vorige week kochten we deze hele leuke Ford Econoline uit 1970 van de eigenaar van The Gas Station in Bastrop..
Daar is in 1974 de horrorfilm The Texas Chainsaw Massacre opgenomen en is tegenwoordig een toeristische locatie waar allerhande horror artikelen verkocht worden.
Deze Econoline heeft daar jaren voor de deur gestaan omdat zo’n zelfde Van de “hoofdrol” speelde in deze film..
De bus staat dan ook vol met boodschappen en namen. Dat is dan ook de redenen waarom we (Niels) hem in de Sweet Patina heeft gezet..
Zoals ik al eerder schreef is deze Econoline van 1970 en is hij uitgevoerd met de 302ci (5.0L) V8 en een automatische transmissie..
De motor hebben we weer opgestart door er een nieuwe accu aan te koppelen, de bougies hebben we vervangen en de carburateur hebben we schoongemaakt en voorzien van een revisie setje en we hebben een nieuwe brandstof pomp gemonteerd..
Alvorens we de motor starte hebben we alles in de Mistery Oil gezet en eerst de motor met de hand 2 maal rondgedraaid..
Daarna…, starten en lopen..
101.000 mijl gelopen.
We hebben 4 splinternieuwe banden gemonteerd omdat 2 banden heel langzaam druk verloren. Dat is vervelend tijdens de transport periode..
Het is in het verleden vermoedelijk een Camper Van geweest. Dit vermoeden we omdat hij is voorzien van 4 pop-up windows, hij is af fabriek geleverd met een airconditioning systeem en heeft tevens een verwarmingselement achterin de bus zitten..
Uiteraard zul je de bus even moeten vertroetelen met verse oliën, filters, etc, etc.. Maar de motor loopt goed, de bak schakelt in vooruit en achteruit.
De remmen zullen nagelopen moeten worden, want er is geen remdruk op het pedaal..
De uitlaat is lek.. voornamelijk net onder de aansluiting naar het uitlaatspruitstuk aan de bestuurderskant.
De body is verrassend hard, daar is buiten de patina maar heel weinig roest te vinden. Twee kleine plekjes kleiner dan een muntje van 10 cent.
Vooral een prachtige patina welke de bus goed past.
Aan de bestuurders kant is er wat roest te vinden op de plek waar de bumper steun vast zit op het frame.
Als de bus verkocht wordt voor de vraagprijs, dan zorg ik dat het in Nederland netjes en professioneel wordt gelast en afgewerkt..
Ik vraag voor deze super leuke Econoline €7999 INCLUSIEF transport naar Roosendaal (NL) en INCLUSIEF invoerrechten..
—————————————————————-
Last week we bought this really nice 1970 Ford Econoline from the owner of The Gas Station in Bastrop.
The 1974 horror film "The Texas Chainsaw Massacre" was filmed there and is now a tourist attraction selling all kinds of horror merchandise.
This Econoline sat there for years because a similar van played the lead role in the film.
The van is therefore covered in messages and names. That's why we (Niels) painted it Sweet Patina.
As I mentioned before, this Econoline is from 1970 and is equipped with the 302ci (5.0L) V8 and an automatic transmission.
We restarted the engine by connecting a new battery, replacing the spark plugs, cleaning the carburetor, fitting it with a rebuild kit, and installing a new fuel pump.
Before starting the engine, we lubricated it with Mistery Oil and cranked the engine twice by hand.
Then… start and run.
101,000 miles on the clock.
We installed four brand new tires because two of them were losing pressure very slowly. This is annoying during transport.
It was probably a camper van in the past. We suspect this because it has four pop-up windows, a factory-installed air conditioning system, and a heating element in the rear.
Of course, you'll need to pamper the van with fresh oil, filters, etc., but the engine runs well, and the transmission shifts forward and reverse. The brakes will need to be checked as there is no brake pressure on the pedal.
The exhaust is leaking... mainly just below the connection to the exhaust manifold on the driver's side.
The body is surprisingly hard; apart from the patina, there's very little rust to be found. Two small spots smaller than a 10-cent coin.
Especially a beautiful patina that suits the bus well.
On the driver's side, there's some rust where the bumper support attaches to the frame.
If the bus is sold for the asking price, I will ensure it is properly and professionally welded and finished in the Netherlands.
I'm asking €7,999 for this super nice Econoline, INCLUDING transport to Roosendaal (NL) and INCLUDING import duties.
——————————————————————————————-
WERKWIJZE D.G. TOMASSEN CLASSICS:
Is dit niet wat je zoekt? Kijk dan even bij mijn andere advertenties OF stuur me even een berichtje met wat je wel graag op de stoep zou zien staan?
Misschien kan ik wat voor je betekenen?
Ik reis gemiddeld 6 maanden per jaar met de camper en trailer door diverse Staten in Amerika maar om op zoek te gaan naar leuke betaalbare klassiekers en tegenwoordig ook veel motorfietsen, over het algemeen Harley Davidson’s.
Ik heb in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan en diverse cursussen doorlopen op het gebied van het merk Harley Davidson en verzorg ook aankoopkeuringen voor derden.
Aankoopkeuringen betreffende klassieke voertuigen zijn uiteraard niet nieuw voor ons, daar zijn we inmiddels al bijna 17 jaar actief mee bezig..
Je kunt mijn avonturen ook volgen op Facebook en als je me op “volgen” zet dan krijg je alles wat ik aanbied, maar ook wat ik weiger te kopen en mijn avonturen als eerste te zien..
Ik verkoop echter 90% van de aankopen binnen enkele uren, maximaal enkele dagen weer door aan mensen door geheel Europa en soms ook daar buiten.
Dit gaat dus over het algemeen wel via Messenger of Whattsapp.
Dat moet je natuurlijk wel willen. Daarvoor moet je dat uit handen durven geven en willen vertrouwen op onze expertise..
Voordeel is de mooie lage prijzen, tevens hoef je niet meer blind te kopen via eBay of wat dan ook van een totale vreemde..
Uiteraard ben ik ook niet voor iedereen een bekende, maar als je je even verdiept in mijn verleden en misschien kijkt of we gezamenlijke vrienden op Facebook hebben, dan zul je vrij vlot merken dat ik al heel veel mensen een BIG SMILE heb bezorgt in de afgelopen 16 - 17 jaar dat ik deze lifestyle leef..
Ik doe ongeveer 90-120 voertuigen per jaar en dat alleen samen met mijn vrouw Jennyfer en onze kinderen.
Veel mensen beginnen me eerst te volgen en na verloop van de tijd gaan ze wennen aan de manier waarop we onze auto’s en motorfietsen aanbieden..
Ik omschrijf het geheel zo goed mogelijk en maak veel foto’s en video’s welke ik je altijd kan toesturen bij interesse in een bepaalt voertuig..
Veel 2 en 4 woekers die ik aanschaf zijn leuke originele auto’s en trucks en het liefst in de eerste lak, maar dat lukt helaas niet altijd meer..
Het zijn veelal projecten, maar eigenlijk altijd roestvrij en vrij van plamuur.. Dat is onze specialiteit, ONLY BONE DRY CLASSICS! Gezonde bodies!
Mocht ik eens een bijzondere auto vinden welke ik niet kan laten staan terwijl er toch echt wat corrosie aanwezig is? Dan krijg je daar ten aller tijde een extra fotoreportage van gericht op de aanwezige roest..
Verder vervoeren we ook auto’s en motorfietsen voor klanten, maar ook voor mensen die zelf wat gekocht hebben.. Ik kan gerust zeggen dat ik vanuit diverse havens in Amerika kan verschepen tegen ABSOLUUT DE SCHERPSTE TARIEVEN!
Kwaliteit blijft absoluut gewaarborgd..
We verschepen zo enorm veel auto’s, dat we echt hele scherpe tarieven aangeboden krijgen en we berekenen die door naar onze klanten met een hele kleine marge..
Dat leidt naar nog meer auto’s en nog scherpere tarieven.. Dus iedereen happy..
UITERAARD BEHOORT BEELDBELLEN TEGENWOORDIG OOK TOT DE MOGELIJKHEDEN!