Morgan 4/4 Roadster – Indigo Blue – 79.204km – Y2002

€ 39.990,-
KM stand
79.204 km
Bouwjaar
2002
Verbruik
12,22 km/l
Energielabel
Garantie
-
47115sinds 11 mei. '24, 14:35

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelMorgan 4/4
Bouwjaar2002
Uitvoering1.8
CarrosserieCabriolet
Kenteken57-JJ-TJ
APK tot08 mei 2025
BrandstofBenzine
KM stand79.204 km
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
EnergielabelF
Verbruik12.2 km/l
Prijs€ 39.990,00
Motorinhoud1.8 liter
Topsnelheid180 km/h
Vermogen112 pk

Algemene kenmerken

Merk & ModelMorgan 4/4
Uitvoering1.8
CarrosserieCabriolet
Kenteken57-JJ-TJ
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurBlauw
Aantal deuren2
Aantal stoelen2

Geschiedenis

APK tot08 mei 2025
Aantal eigenaren tot en met nu5
Eigenaar sinds15 september 2016
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland07 mei 2002
Import autoNee
Nieuwprijs vanaf€ 59.520,00

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud1.8 liter
Aantal cilinders4
Vermogen112 pk
Koppel150 nm / 4.400 tpm
Topsnelheid180 km/h
TurboNee
Acceleratie 0-1008 sec(0-100)
LPG-g3Nee
Verbruik12.2 km/l
CO2-uitstoot196 g/km
AandrijvingAchterwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterTrommelrem

Maten en gewicht

Lengte3.89 m
Breedte1.5 m
Hoogte1.29 m
Wielbasis2.47 m
Tankinhoud50 liter
Leeg gewicht900 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.400 kg

Beschrijving

Onze eigen Morgan 4/4 inmiddels alweer 15 jaar hier. Het is nu tijd voor een nieuwe, enthousiaste eigenaar voor dit icoon uit de Britse autogeschiedenis.

Rijdend in een Morgan met de kap er af vergeet je even alles om je heen, puur genieten! Dit is waar je het voor doet, dit geeft een volwassen mens plezier. Het is niet voor niets dat werkelijk elke Morgan anders is; het resultaat van het eindeloze enthousiasme van de eigenaar, of eigenaresse. Plezier als je er naar kijkt, en nog meer plezier als je er lekker mee rijdt.

Dit zijn de echte auto’s! Laag zittend in de cognac kleurige leren stoelen, je kunt het wegdek met je vingers aanraken. De wind in je haren, de zon op je hoofd. Een schitterend MotoLita stuurwiel in je handen, de horizon tegemoet.

Ik weet nog goed dat we aan het rondkijken waren voor een klassieker, mijn vader en ik. Alweer 15 jaar geleden. Mijn vader wilde vooral een klassieker die het ‘gewoon deed’, ik wilde graag een échte klassieker, geen kitcar of een reproductie. Toch met een schuin oog naar een replica 356 Speedster gekeken, maar toch snel weer omgedraaid. Een Morgan, het beste van twee werelden; Ambachtelijk met de hand vervaardigd, echt Brits. Klassiek gelijnd, maar toch met relatief moderne, betrouwbare techniek. Maar… Enorm prijzig, boven ons budget. Totdat we een uniek aanbod kregen; het ging om de Indigo Blue Morgan 4/4 met destijds slechts 14.000km, van de eerste eigenaar, in sublieme staat. Dát werd onze Morgan!

Want kijk nou eens naar de foto’s, wat een prachtig kunstwerk het is. Volledig in aluminium uitgevoerd koetswerk, voorzien van Indigo Blue lakwerk, nog steeds volledig origineel. Met de hand gestanste louvres op de motorkap. Prachtig cognac gekleurd leder op elk deel van het interieur. Chromen spaakvelgen… het is een heerlijke verschijning, dat zeker.

Dat leder is een uniek punt van deze specifieke 4/4. Veel modellen hebben deels kunstlederen bekleding op bijvoorbeeld middentunnel, deurtjes en overige delen. Bij het samenstellen van deze Roadster is echter voor veel bijzondere opties gekozen, waaronder uitsluitend lederen bekleding, afgewerkt met mooie donkerblauwe bies. Vanzelfsprekend zijn de mooie chromen spaakvelgen een optie, alsook de Morgan vleugelmoeren.
We hebben er jaren van genoten, in elk opzicht. Een reis naar de Morgan fabriek, het bezoeken van het 1909-2009 100 years of Morgan Cars, ritjes door Cotswolds, het was prachtig. Ook anderen hebben van de Morgan genoten, met name tijdens bruiloften, waar de vaak Morgan een van de mooiste bijrollen heeft gehad. Vele foto’s zijn natuurlijk voorhanden. Zelfs wanneer je niet rijdt is het genieten, Parkeer de Morgan op een zonnige dag in je tuin om er alleen al naar te kijken, heerlijk toch!

Zoals het hoort met een klassieker, is op onderhoud niet bezuinigd. Gedurende de 15 jaar is er veel onderhoud uitgevoerd, deels preventief. Zo is de distributie vernieuwd en zijn de Michelin banden van een recent jaartal en is de remmerij goed op orde gehouden. Elk jaar heeft de Morgan zijn onderhoud gehad inclusief, dit in tegenstelling tot veel andere klassiekers. Onlangs is er een nieuwe APK uitgevoerd, natuurlijk zonder opmerkingen. Klaar voor een nieuwe eigenaar, die hoogstwaarschijnlijk net zo van de Morgan zal genieten als wij altijd hebben gedaan!
Nog even over dat onderhoud; Hiervan zijn veel facturen voorhanden. Ook is het netjes afgestempelde onderhoudsboekje aanwezig. Elk jaar is er onderhoud uitgevoerd, zoals het hoort. Dit in tegenstelling tot veel aanbod op de klassiekermarkt. Want vergis je niet, veel klassiekers worden matig onderhouden. ‘Ik rij toch niet veel?’ is een veel gehoord argument. Stilstand betekent achteruitgang, zeker voor een klassieke auto.

Op de foto’s zie je de Morgan in optima forma; Zijruitjes opgeborgen achter de stoelen, de kap er af. Deze items zijn dus voorhanden en zijn in nette staat. De kap is van zwart vinyl, blauw afgebiesd. Er is een mohair tonneaucover bij de Morgan aanwezig waarmee je de opbergruimte achterin kan afschermen zoals op de foto zichtbaar. Ook kun je deze cover gebruiken voor het interieur, waarbij je de keuze hebt om het gehele interieur af te dekken, of uitsluitend de passagierszijde. Op deze manier geniet je tijdens een zonnige maar koude winterdag van een heerlijke rit, de warmte in het interieur gehouden door de tonneaucover. De aanwezige stoelverwarming draagt daar zeker aan bij.

Je vraagt je misschien af waarom de Morgan ons na 15 jaar gaat verlaten. Naast deze 4/4 staat een Plus 8 geparkeerd en hoewel de 4/4 de eerste Morgan in onze handen was, kies ik er toch voor om de Plus 8 te houden en wat ruimte te maken voor andere zaken door de 4/4 te verkopen. Jouw kans om dit stukje historische kunst op wielen van me over te nemen, het leven is te kort om niet te genieten, toch?

Goed, ik kan nog wel uren doorgaan, beter is dat je even komt kijken en rijden. Je bent van harte welkom in Oirschot, de koffie staat klaar!

Waarom deze Morgan 4/4?
Volledig in de originele lak
Top onderhouden
Chassis en koets in goede staat
Goede investering
Puur genot op wielen!

Export.

Liefhebbers van Engelse klassiekers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: 57-JJ-TJ
Oorsprong: NL
Registratie NL: 07-05-2002
Eerste registratie: 07-05-2002
Kilometerstand: 79.204km
APK vervaldatum: 08-05-2025
Cilinderinhoud: 1769cm3
Motortype: 4 cilinders in lijn opstelling
Vermogen: 90kW/122PK

Financieel.
Morgan 4/4 Roadster – Indigo Blue – 79.204km – Y2002

Vaste prijs: €39.990,-
Marge voertuig, geen BTW verrekenbaar
Inruil? Graag!

Rob de Bruin Classics
Jaguar - Daimler - Land Rover
Advertentienummer: m2114001624