SAAB 90, ‘84, oldtimer izgs, belastingvrij en gereviseerdBieden
Merk & Model, uitvoering
Saab 90, 2.0
Bouwjaar
1984
Kilometerstand
235.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
99 pk
Beschrijving
(H)eerlijke klassieke belastingvrije SAAB 90 uit 1984 (een van de eerste Saab 90’s in de productielijn), in de kleur “platina blauw”, zeker in het zonlicht een geweldige frisse kleur maar ook een mooie, typische, jaren 80 kleur. Verse APK tot juni 2027 en bijna helemaal fabrieksorigineel, 235.000 km op de teller wat weinig is voor deze oersterke en degelijke SAAB’S.
Een aantal jaren geleden geheel gereviseerd, de gehele carrosserie is roestvrij, de onderkant is keihard. Wielkastranden roestvrij.
De SAAB staat op goede Pirelli All-season banden met fraaie “Inca turbo velgen”, gepoedercoat.
Originele SAAB vierkante speakers in de hoedenplank, ook de originele gereedschapsset en thuiskomer zijn aanwezig.
Luxe console en koplampwissers
Veel zaken zijn de afgelopen jaren aangepakt, o.a;
-schokdempers
-uitlaat
-remslangen
-remklauwset achter
-toplager vervangen
-hulpkoppelingscilinder gereviseerd
-drukgroep vervangen
-pakkingset motorblok
-nieuwe accu
-radiator
-interieur, origineel Perzisch blauw
-nieuwe hemelbekleding
-oliefilter
-luchtfilter
-nieuwe banden
-sierstrips in de bumper zijn vervangen
-logo’s
Verder zijn wat kleine APK aandachtspuntjes aangepakt; blower gereviseerd, fuseekogel, stofhoes, kentekenverlichting etc.
Veel rekeningen aanwezig.
De Saab is 41 jaar oud en uiteraard blijf je aan een klassieker wat werk houden. Wat nog mag gebeuren; het bestuurdersraam valt soms een stukje naar beneden, die moet een keer terug in de rail in de deur gezet worden. De km teller blijft soms hangen, ik vermoedt een losse kabel achter het klokhuis die gespannen moet worden omdat hij de ene dag wel werkt, de andere niet. In de bestuurdersstoel zit een scheurtje van een paar cm (niet hinderlijk), de intermediate stand van de ruitenwisser werkt niet altijd, de continu standen wel (slecht contact?) Klein beetje vliegroest aan het rechter achterraam (zie laatste foto) maar dat mag geen naam hebben en de hoedenplank mag een keer aangepakt worden om de SAAB helemaal tiptop te maken maar eigenlijk is ie dat zo ook al. De autoradio met cassette is niet aangesloten. Een professionele detailing van de platina blauwe lak zou van de SAAB helemaal een pareltje maken maar de foto’s spreken voor zich.
Vraagprijs €5995, een goed bod is bespreekbaar.
Kortom; starten en rijden. Ik rij er bijna dagelijks mee, nooit teleurgesteld.
SAAB 90 SAAB 900 SAAB 99 SAAB 99 Oldtimer Classic
Een aantal jaren geleden geheel gereviseerd, de gehele carrosserie is roestvrij, de onderkant is keihard. Wielkastranden roestvrij.
De SAAB staat op goede Pirelli All-season banden met fraaie “Inca turbo velgen”, gepoedercoat.
Originele SAAB vierkante speakers in de hoedenplank, ook de originele gereedschapsset en thuiskomer zijn aanwezig.
Luxe console en koplampwissers
Veel zaken zijn de afgelopen jaren aangepakt, o.a;
-schokdempers
-uitlaat
-remslangen
-remklauwset achter
-toplager vervangen
-hulpkoppelingscilinder gereviseerd
-drukgroep vervangen
-pakkingset motorblok
-nieuwe accu
-radiator
-interieur, origineel Perzisch blauw
-nieuwe hemelbekleding
-oliefilter
-luchtfilter
-nieuwe banden
-sierstrips in de bumper zijn vervangen
-logo’s
Verder zijn wat kleine APK aandachtspuntjes aangepakt; blower gereviseerd, fuseekogel, stofhoes, kentekenverlichting etc.
Veel rekeningen aanwezig.
De Saab is 41 jaar oud en uiteraard blijf je aan een klassieker wat werk houden. Wat nog mag gebeuren; het bestuurdersraam valt soms een stukje naar beneden, die moet een keer terug in de rail in de deur gezet worden. De km teller blijft soms hangen, ik vermoedt een losse kabel achter het klokhuis die gespannen moet worden omdat hij de ene dag wel werkt, de andere niet. In de bestuurdersstoel zit een scheurtje van een paar cm (niet hinderlijk), de intermediate stand van de ruitenwisser werkt niet altijd, de continu standen wel (slecht contact?) Klein beetje vliegroest aan het rechter achterraam (zie laatste foto) maar dat mag geen naam hebben en de hoedenplank mag een keer aangepakt worden om de SAAB helemaal tiptop te maken maar eigenlijk is ie dat zo ook al. De autoradio met cassette is niet aangesloten. Een professionele detailing van de platina blauwe lak zou van de SAAB helemaal een pareltje maken maar de foto’s spreken voor zich.
Vraagprijs €5995, een goed bod is bespreekbaar.
Kortom; starten en rijden. Ik rij er bijna dagelijks mee, nooit teleurgesteld.
SAAB 90 SAAB 900 SAAB 99 SAAB 99 Oldtimer Classic
Zekerheden van deze auto
APK tot 1 juni 2027
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Someren
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting.
Meer informatie633x bekeken
27x bewaard
Sinds 2 okt '25
Advertentienummer: m2317676892
Populaire zoektermen
saab 96Saabsaab viggensaab cabriosaab 900 turbosaab 96saab 9-3 viggensaab 96 v4saab 900saab 9 3 turbo xsaab 9 3 cabriosaab 900 classicsaabsaab 96nintendo switch used products in Spelcomputers | Nintendo Switchpollepelpot blond in Keuken | Serviesgoldbergh goud in Wintersportkledingpatrizia dini in Gelegenheidskleding4x114,3 velgen in Banden en Velgenzuiderzeewerken in Antiek | Bestekmb5 in Brommers | Hondacatalogus plaatfouten in Postzegels | Nederlanddaihatsu charade in Oldtimersduikbril speedo in Duiken