Volvo 850 2.3 T-5 1995 Groen

€ 7.900,-
KM stand
276.000 km
Bouwjaar
1995
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
447543sinds 4 dec. '23, 19:45

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelVolvo 850
Bouwjaar1995
Uitvoering2.3 T-5
CarrosserieSedan
KentekenLZ-BL-13
APK tot02 juni 2024
BrandstofBenzine
KM stand276.000 km
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
Prijs€ 7.900,00
Motorinhoud2.3 liter
Topsnelheid240 km/h
Vermogen225 pk
Opties
  • ABS
  • Airbags
  • Bluetooth
  • Centrale vergrendeling
  • Climate control
  • Elektrische ramen
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Mistlampen
  • Open dak
  • Radio
  • Traction-control
  • Verwarmde buitenspiegels

Algemene kenmerken

Merk & ModelVolvo 850
Uitvoering2.3 T-5
CarrosserieSedan
KentekenLZ-BL-13
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurGroen
Aantal deuren4

Geschiedenis

APK tot02 juni 2024
Aantal eigenaren tot en met nu7
Eigenaar sinds20 maart 2020
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland13 september 1995
Import autoNee
Nieuwprijs vanaf€ 41.421,00

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.3 liter
Aantal cilinders5
Vermogen225 pk
Koppel300 nm / 2.000 tpm
Topsnelheid240 km/h
TurboNee
Acceleratie 0-1007.4 sec(0-100)
LPG-g3Nee
AandrijvingVoorwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem

Maten en gewicht

Lengte4.67 m
Breedte1.76 m
Hoogte1.41 m
Wielbasis2.66 m
Tankinhoud73 liter
Leeg gewicht1.379 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.910 kg
Gewicht aanhanger geremd1.600 kg
Gewicht aanhanger ongeremd500 kg

Beschrijving

Wat u hier ziet is een vers gewassen Volvo 850 met ongeveer 276000 kilometer levenservaring. Dit is bijna 4 jaar mijn auto geweest, maar met de aankoop van een andere auto mag deze plaats maken en naar een nieuwe liefhebbende eigenaar.

Ik heb de auto gekocht omdat mijn eerste auto total loss was. Dit was ook een Volvo 850 sedan. Omdat ik dit zo'n fijne auto vond, wou ik heel graag verder met dit type. De redenen dat ik toen deze auto kocht waren de 2.3 t5, de prachtige kleur groen, en de climate control. 
Het schuifdak en de lage kilometerstand waren extras. Omdat mijn liefde voor de 850 begonnen is bij de T5R, en deze auto daar niet ver vanaf zit, heb ik het onderstel vervangen voor het onderstel dat onder de T5R zit. Met nivomats. Dit levert een veel strakker doch comfortabele wegligging op en helemaal in combinate met een veerpootbrug (die er niet meer op zit). De remmen voor heb ik tijdig vervangen door Volvo originele 302 mm remschijven. Dit geeft meer marge die past bij een Volvo. De remslangen zijn vervangen door gevlochten Rvs exemplaren. Een puur genot naar mijn mening. 

Verder heb ik in de loop der jaren de airco compressor laten vervangen, de stuurpomp is geen 3 jaar oud. De motorsteunen zijn vervangen. Het warme deel van de turbo is vervangen. Het meeste aan slangen is vervangen. Zowel vacuum als druk. Vanwege vogelpoep schade zijn de horizontale delen en de voor en achterbumper gespoten. 
De koplampglazen zijn vervangen voor de apk. 
De auto staat op nette Vredesteijn Ultrac satin met voor 5 en achter 7 mm profiel. De auto komt met de getoonde zeer nette Volvo Tethys velgen. 
Al met al een auto naar mijn hart. 

Na het opnoemen van deze pluspunten mag ik ook een paar aandachtspunten noemen.
Zoals het R onderstel voorschrijft, moeten de nivomats verlaagd worden. Dit is gebeurd door het verhogen van de montagepunten door het plaatsen van de voorgeschreven afstandsbussen. Dit levert een rammeltje op. Ik ben zelf nog niet op onderzoek uitgeweest om dit uit te zoeken. 
Zoals de 5 cilinders bekend is verbruikt ook deze motor olie. Een motorspoeling stond dan ook op het verlanglijstje, maar dit laat ik aan de nieuwe eigenaar over. 
De hemelbekleding kent het bekende kwaaltje, en dit is tijdelijk opgelost door het kunstig aanbrengen van wat stoffeer spelden. 
Links achter zit een klein roestplekje op de dorpel. Zichtbaar bij het openen van de deur. 
De airco compressor is niet origineel, maar een immitatie. Dit is een prima exemplaar, doet het al 3 jaar goed, maar je hoort m als je naast de auto staat. Ook al 3 jaar. 
De powerflex motorsteun kent geen flex, dit resulteert in het doordreunen van de motor bij het accelereren. Dit heeft zo zijn charme, maar of een ieder dit kan waarderen is een 2e. Dit is te verhelpen met een exemplaar van Ipd. 
De onderhoudshistorie van de auto is bij een voorgaande eigenaar zoekgeraakt. Dus ik heb weinig te bieden op dit vlak. 

Ik hoop alles in eerlijkheid verteld te hebben. Het blijft een oude auto, maar in mijn tijd is er goed voor gezorgd. Ik ben ook nooit van plan geweest de auto te verkopen, totdat mijn nieuwe auto mijn pad kruiste. Dit geeft een uitleg voor de investeringen die gedaan zijn. 

Mochten er vragen of serieuze interesse zijn, dan ben ik het liefst des avonds bereikbaar zijn op 06-13997609.
De auto wordt niet verkocht zonder een persoonlijke ontmoeting.
Advertentienummer: m2054618894