Volvo V60 D6 215pk Plug-in Hybrid 2014 Champagne 1e eigenaar
2409sinds 29 jul. '25, 22:06
€ 12.600,-
Merk & Model, uitvoering
Volvo V60, D6 215pk Plug-In Hybrid
Bouwjaar
2014
KM stand
175.000 km
Brandstof
Hybride Elektrisch/Diesel
Transmissie
Automaat 6 versnellingen
Vermogen
215 pk
Type hybride
Plug-in hybride
Basis
Merk & Model
Volvo V60
Uitvoering
D6 215pk Plug-In Hybrid
KM stand
175.000 km
Brandstof
Hybride Elektrisch/Diesel
Bouwjaar
2014
Carrosserie
Stationwagon
Transmissie
Automaat 6 versnellingen
Kenteken
9-TJG-58
Aantal deuren
5
Aantal stoelen
5
Bekleding
Leder
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Beige
Aandrijving
Voorwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
2.4 liter
Aantal cilinders
5
Vermogen
215 pk
Koppel
440 nm / 1.500 tpm
Topsnelheid
230 km/h
Turbo
Ja
Acceleratie 0-100
6.10 sec
Milieu
Brandstof
Hybride Elektrisch/Diesel
Type hybride
Plug-in hybride
Verbruik
55.6 km/l
CO2-uitstoot
48 g/km
Emissieklasse
Euro 5
Energielabel
A
Geschiedenis
APK tot
22 maart 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
28 februari 2014
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
28 februari 2014
Nieuwprijs vanaf
€ 71.555,00
Onderhoud
Dealer onderhouden
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.64 m
Breedte
1.87 m
Hoogte
1.48 m
Wielbasis
2.77 m
Tankinhoud
67 liter
Kofferinhoud min. - max.
430 - 1241 liter
Leeg gewicht
1.849 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.505 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.800 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 155,25 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 88,97 per maand
Banden
€ 25,86 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 43,11 per maand
Kosten p/m
€ 313,19
Per kilometer
€ 0,25
Per jaar
€ 3.758,28
Beschrijving
Erg mooie Volvo D6 van eerste eigenaar. Verkoop wegens overstap naar een elektrische auto.
De auto verkeert in erg goede staat en is voorzien van alle denkbare extra’s. Nieuwprijs in 2014 inclusief accessoires €75000.
We hebben de auto vrijwel altijd elektrisch gebruikt (zie gemiddeld verbruik, printscreen app). Alleen tijdens vakanties en heel af en toe binnen Nederland ‘gedieseld’. Ik schat rond de 3000 km per jaar. Motor is dus als nieuw…
De auto is altijd opgeladen via een gewoon stopcontact waardoor de accu nauwelijks geleden heeft. Bij aankoop gaf Volvo aan dat de auto 50 km op de accu kon rijden. Al heel snel was op het dashboard af te lezen dat de maximale capaciteit 45 km was. En dat is nog steeds zo (zie foto)...
De eerste 10 jaar onderhoud bij Volvo dealer. Sinds 2 jaar bij een in Volvo’s gespecialiseerde vakgarage in onderhoud. Alle facturen voorhanden.
Distributieriem (recent) bij 160.000 km vervangen. In februari 2025 een nieuwe accu laten monteren (€300).
Helaas is 3 weken geleden de airco stuk gegaan. Dat is een dure reparatie (€2600 bij de Volvo dealer). Ik kan de auto laten repareren. De reparatie is gepland op 25 augustus. Degene die de reparatie laat uitvoeren door een Volvo dealer krijgt levenslange garantie op de aircopomp. Als de auto van eigenaar wisselt, vervalt die levenslange garantie. De auto mag daarom voor € 10.000 van eigenaar wisselen. De reparatiekosten en de levenslange garantie zijn uiteraard voor/van de nieuwe eigenaar. Ik kan de airco ook zelf bij de dealer laten repareren.
De auto staat op all-weatherbanden. Achter vrijwel nieuw. Voorbanden nog veel profiel.
Daarnaast zijn er nog 4 lichtmetalen velgen waarvan één met ongebruikte all-weatherband (die wij als reserveband gebruiken).
Tenslotte is de auto voorzien Volvo dakdragers.
Er is een kleine beschadiging aan de lak op de achterbumper (zie laatste foto). Op de velgen zijn, na 11 jaar parkeren langs hoge stoepranden, duidelijk gebruikssporen zichtbaar. Dat is dus eigenlijk het enige dat echt 2e hands is aan deze auto. In het kleine raampje van het linker achterportier zit een barstje. In 2016 is geprobeerd in te breken maar de auto is voorzien van inbraakpreventief ‘pantserglas’. Verder hele lichte gebruikerssporen maar eigenlijk is onze Volvo spik en span.
Voor vragen kun je me altijd bellen. Alleen op een serieus bod wordt gereageerd.
De auto verkeert in erg goede staat en is voorzien van alle denkbare extra’s. Nieuwprijs in 2014 inclusief accessoires €75000.
We hebben de auto vrijwel altijd elektrisch gebruikt (zie gemiddeld verbruik, printscreen app). Alleen tijdens vakanties en heel af en toe binnen Nederland ‘gedieseld’. Ik schat rond de 3000 km per jaar. Motor is dus als nieuw…
De auto is altijd opgeladen via een gewoon stopcontact waardoor de accu nauwelijks geleden heeft. Bij aankoop gaf Volvo aan dat de auto 50 km op de accu kon rijden. Al heel snel was op het dashboard af te lezen dat de maximale capaciteit 45 km was. En dat is nog steeds zo (zie foto)...
De eerste 10 jaar onderhoud bij Volvo dealer. Sinds 2 jaar bij een in Volvo’s gespecialiseerde vakgarage in onderhoud. Alle facturen voorhanden.
Distributieriem (recent) bij 160.000 km vervangen. In februari 2025 een nieuwe accu laten monteren (€300).
Helaas is 3 weken geleden de airco stuk gegaan. Dat is een dure reparatie (€2600 bij de Volvo dealer). Ik kan de auto laten repareren. De reparatie is gepland op 25 augustus. Degene die de reparatie laat uitvoeren door een Volvo dealer krijgt levenslange garantie op de aircopomp. Als de auto van eigenaar wisselt, vervalt die levenslange garantie. De auto mag daarom voor € 10.000 van eigenaar wisselen. De reparatiekosten en de levenslange garantie zijn uiteraard voor/van de nieuwe eigenaar. Ik kan de airco ook zelf bij de dealer laten repareren.
De auto staat op all-weatherbanden. Achter vrijwel nieuw. Voorbanden nog veel profiel.
Daarnaast zijn er nog 4 lichtmetalen velgen waarvan één met ongebruikte all-weatherband (die wij als reserveband gebruiken).
Tenslotte is de auto voorzien Volvo dakdragers.
Er is een kleine beschadiging aan de lak op de achterbumper (zie laatste foto). Op de velgen zijn, na 11 jaar parkeren langs hoge stoepranden, duidelijk gebruikssporen zichtbaar. Dat is dus eigenlijk het enige dat echt 2e hands is aan deze auto. In het kleine raampje van het linker achterportier zit een barstje. In 2016 is geprobeerd in te breken maar de auto is voorzien van inbraakpreventief ‘pantserglas’. Verder hele lichte gebruikerssporen maar eigenlijk is onze Volvo spik en span.
Voor vragen kun je me altijd bellen. Alleen op een serieus bod wordt gereageerd.
Zekerheden van deze auto
Logische kilometerstand
De NAP-check heeft het als logisch beoordeeld
APK tot 22 maart 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Dealer onderhouden
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
Eerste eigenaar
Minder risico op verborgen problemen
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieAdvertentienummer: m2294115169
Populaire zoektermen
Volvovolvo amazonvolvo c303volvo 245volvo laplandervolvo s80 v8plug in hybridvolvo 66volvo 244volvo v70 d5volvo 142volvo v40 d4volvo duettvolvo 242kobo sage in E-readerspreken in Godsdienst en Theologiesorgenfri in Truien en Vestenvandycke in Kinderboeken | Jeugd | onder 10 jaardumler breiden germany in Antiek | Vazencamper hagelbestendig dak in Campersvelgen corsa d in Banden en Velgenalto shaam in Horeca | Keukenapparatuurkussens skai in Accessoires en Onderhoudstempels tim holtz in Scrapbooking