Omdat mijn caravan nét te hoog is en niet goed achter de V70 hangt, heb ik gekozen voor een iets nieuwere XC70. Daarom mag deze fijne V70 nu weg. Ik heb de auto op 14-05-2024 gekocht als tweede auto naast mijn Land Rover (waarmee ik de steden niet meer in mag). De auto is altijd keurig onderhouden — ik heb er een hele stapel facturen bij en zelf ook het nodige gedaan om hem in topvorm te houden. In de kleine anderhalf jaar dat ik de auto heb gereden (ongeveer 10.000 km), geen enkel probleem gehad. Daarnaast zijn de volgende zaken recent vernieuwd of gedaan:
✅ Nieuwe koppeling ✅ Nieuwe remschijven en blokken ✅ Servicebeurt ✅ Nieuwe sleepring voor stuurbediening ✅ Nieuwe Vredestein-banden rondom ✅ Aircoservice – ijskoud! ✅ Kunststof exterieur netjes opgefrist ✅ APK tot 07-07-2026, zonder gebreken goedgekeurd
De auto rijdt soepel, is verrassend zuinig en de legendarische 2.4-liter motor zonder turbo is praktisch onverwoestbaar en gebruikt geen druppel olie— deze motoren halen met gemak een miljoen kilometer.
Natuurlijk zijn er wat gebruikssporen: – Enkele kunststofdelen interieur beschadigd – Automatisch dimmende binnenspiegel donker – Losse stiknaad bestuurdersstoel – Cd-wisselaar werkt niet – Linkerdeel achterbank klapt niet plat – Dashboardkastje sluit niet helemaal lekker – Kilometerstand: ruim 500.000 km
Ondanks dat, rijdt hij nog fantastisch — een heerlijke, betrouwbare V70 voor weinig geld. Auto staat in Huizen en is te bezichtigen en proef te rijden.