Kenmerken
Beschrijving
BESTELLEN KAN ALLEEN DOOR TE KLIKKEN OP DE LINK RECHTS IN DE ADVERTENTIE VIA MIJN WEBSHOP. PLAATS UW BESTELLING IN HET WINKELMANDJE. VERZENDEN EN AFHALEN ZIJN MOGELIJK (IN HET KEUZE-MENU ) EN BIJ MEERDERE PRODUCTEN WORDEN AUTOMATISCH SLECHTS 1X VERZENDKOSTEN BEREKEND. 
BETALING VIA IDEAL OF PAYPAL. 
OOK VERZENDING NAAR BELGIË IS MOGELIJK (BETALING VIA PAYPAL). UW BESTELLING WORDT UITERLIJK 1 WERKDAG NA BESTELLING VERZONDEN. EEN TRACK EN TRACE CODE KRIJGT U VAN MIJ DOOR.
KIJK OOK EENS NAAR MIJN ANDERE ADVERTENTIES. VAAK HEB IK VAN EEN BEPAALD ONDERWERP DIVERSE BOEKEN OP VOORRAAD – SCHEELT IN VERZENDKOSTEN.
IN MIJN WEBSHOP BOEKENHOBBY.NL STAAN VELE ANDERE VERZAMELAARS-ITEMS, GESCHIEDENIS-, HOBBY- NATUUR- EN KUNSTBOEKEN TEGEN REDELIJKE PRIJZEN.
Paperback met gebruikssporen, wens op titelblad geschreven, algeheel in goede, gave staat, zonder verdere inschrijvingen.
Paperbacks U.S.A. - Een grafische geschiedenis - 1939-1959
Veel afbeeldingen van de covers in zwart-wit en kleur en beschrijvingen van de belangrijkste tekenaars en kunstenaars die de covers hebben gemaakt.
Auteur: Schreuder
- Nederlands
 - Bindwijze overig
 - 9789062132515
 - 260 blz.
 - o.a. Penguin Books / PocketBooks / Avon books / Popular Library / Dell Books en Bantam Books
 
Hoewel de eerste schre-den van de paperback-geschiedenis op het Europese vasteland gezet zijn, is het Amerika waar het verschijnsel meteen gigantische vormen aannam. Kort voor de oorlog begon de Grote Paperback-revolutie met de eerste Pocket Books, kort daarop gevolgd door Avon Books, Penguin Books, Dell Books, Po-pular Library en Bantam Books. In deze beschrij-ving van de eerste twin-tig jaar van de paper-backhistorie valt de nadruk op de uiterlijke vorm van de boeken en met name de omslagen: wie ze maakten, hoe ze gemaakt werden, en hoe ze in de loop der jaren veranderden. Dui-delijker nog dan de boeken zelf weerspie-gelen de omslagen de Amerikaanse dromen en verwachtingen die in de jaren veertig en vijftig bij gewone men-sen leefden.
Piet Schreuders, redak-teur en ontwerper van twee Nederlandse tijd-schriften, besteedde vijf jaar aan het onder-zoek naar de wortels van dit culturele ver-schijnsel en vond, naast schaamteloos plagiaat, minderwaardige teke-ningen en door commer-cie gevoede wansmaak, ook gevoelige, persoon-lijke, originele en unieke staaltjes van ontwerp-en schilderkunst.