Fotografie - Lieve Blancquaert - Fotograaf -Selectie Fotos
Kenmerken
Beschrijving
BESTELLEN KAN ALLEEN DOOR TE KLIKKEN OP DE LINK RECHTS IN DE ADVERTENTIE VIA MIJN WEBSHOP. PLAATS UW BESTELLING IN HET WINKELMANDJE. VERZENDEN EN AFHALEN ZIJN MOGELIJK (IN HET KEUZE-MENU ) EN BIJ MEERDERE PRODUCTEN WORDEN AUTOMATISCH SLECHTS 1X VERZENDKOSTEN BEREKEND.
BETALING VIA IDEAL OF PAYPAL.
OOK VERZENDING NAAR BELGIË IS MOGELIJK (BETALING VIA PAYPAL). UW BESTELLING WORDT UITERLIJK 1 WERKDAG NA BESTELLING VERZONDEN. EEN TRACK EN TRACE CODE KRIJGT U VAN MIJ DOOR.
KIJK OOK EENS NAAR MIJN ANDERE ADVERTENTIES. VAAK HEB IK VAN EEN BEPAALD ONDERWERP DIVERSE BOEKEN OP VOORRAAD – SCHEELT IN VERZENDKOSTEN.
IN MIJN WEBSHOP BOEKENHOBBY.NL STAAN VELE ANDERE VERZAMELAARS-ITEMS, GESCHIEDENIS-, HOBBY- NATUUR- EN KUNSTBOEKEN TEGEN REDELIJKE PRIJZEN.
Gebonden met stofomslag, stofomslag met lichte gebruikssporen, maar algeheel is het boek in nieuwstaat, zonder inschrijvingen, zie foto's.
Auteur: Lieve Blancquaert
- Nederlands
- Hardcover
- 9789020991086
- 04 februari 2011
- 277 pagina's
Lieve Blancquaert is een van de bekendste Vlaamse persfotografen. Behalve van haar portretten van talrijke BV’s is ze vooral bekend als een fotografe die werkt rond gevoelige maatschappelijke thema’s zoals ziekte en de plaats van de vrouw in de maatschappij. Dit boek is het eerste overzichtswerk van Blancquaert en beslaat de periode van midden jaren tachtig tot vandaag. Om een onderscheid te kunnen maken tussen de verschillende facetten van haar werk, werd gebruik gemaakt van teksten die geschreven werden door enkele bekende vrienden van de fotografe (zoals Erwin Mortier, Michiel Hendrickx en Annemie Struyf). Ten slotte schrijft Blancquaert zelf over wat het is ‘om fotografe te zijn’ en geeft ze een kort overzicht van haar carrière.
Het boek begint met een serie over ouders en kinderen uit 2010 en gaat over in recente reeksen over brandwondenslachtoffers, vrouwen in Afghanistan, Congo en Zaïre. Na een persoonlijke tekst van Erwin Mortier krijgen we een serie portretten van vrouwen. Michiel Hendrickx leidt, als een van haar voormalige leermeesters, een overzicht in van minder stereotiep Blancquaert-werk. Hier zien we minder bekende foto’s over thema’s zoals Oost-Europa in de jaren tachtig, kinderen in Zaïre en een korte serie over post-genocidair Rwanda. De tekst van Annemie Struyf over hun diverse samenwerkingen leidt het voornaamste onderdeel van Blancquaerts werk in: portretten van talrijke bekende Vlamingen. Tot slot is er het nawoord van Lieve Blancquaert zelf, waarin ze kort ingaat op de selectiecriteria die ze hanteerde bij het kiezen van beelden voor deze monografie (‘zoekend naar beelden die me na al die jaren niet onberoerd lieten. Foto’s waarvan ik het warm of koud kreeg’),