USS Los Angeles - The Navy's Venerable Airship and Aviation€ 36,00
White Towers by Paul Hirshorn and Steven Izenour (1979) 1st
221sinds 3 jul. '25, 10:52
€ 25,00
Ophalen of Verzenden
Kenmerken
Beschrijving
First edition, 1979, published by the MIT Press, Cambridge, Massachusetts and London, England
Hardcover met stofomslag, beide in zeer goede staat.
De dominante fastfoodketens van vandaag de dag spenderen miljoenen om ons ervan te overtuigen dat ze alles voor ons doen, dat we het op onze manier kunnen krijgen.
White Tower, de baanbrekende hamburgerketen opgericht in 1926, voelde nooit de behoefte aan dit soort reclame; het vertrouwde op het direct herkenbare gebouw om alles te zeggen. Die glimmend witte ("schone"), goed verlichte ("altijd open"), gestroomlijnde ("snel en efficiënt"), op menselijke schaal ("vriendelijke") gebouwen waren driedimensionale reclameborden voor hun franchise, bekroond door een echte witte toren, vaak met een overbodige, opvallende tekst "White Tower". Dit was branding vóór het tijdperk van branding.
De foto's in dit klassieke boek schetsen niet alleen de evolutie van een restaurantketen, maar leggen ook een iconografie vast van een deel van de Amerikaanse gebouwde omgeving dat niet meer bestaat.
In een aanpak die sterk in de geest is van "Learning from Las Vegas", van Venturi, Scott Brown en Izenour, hebben architecten Paul Hirshorn en Steven Izenour foto's geselecteerd die in verschillende stijlen zijn genomen – van sober en droogkomisch tot familiealbumachtige snapshots. In een liefdevol geschreven inleidend essay beschrijven Hirshorn en Izenour de herkenbare en eigenzinnige commerciële architectuurstijl van de jaren 30 en 40 en documenteren ze de ontwikkeling van de White Tower-gebouwen en hun stilistische variaties.
Hun gesprekken met voormalige medewerkers van de White Tower – waaronder Charles Johnson, die meer dan veertig jaar lang de architect van de White Tower was – vormen de bron voor vele treffende citaten en vermakelijke bijschriften die hun analyse van de gebouwen plaatsen in een breder verhaal over bedrijfscultuur, massamarketing en de opkomst van franchising in de twintigste eeuw.
Hardcover met stofomslag, beide in zeer goede staat.
De dominante fastfoodketens van vandaag de dag spenderen miljoenen om ons ervan te overtuigen dat ze alles voor ons doen, dat we het op onze manier kunnen krijgen.
White Tower, de baanbrekende hamburgerketen opgericht in 1926, voelde nooit de behoefte aan dit soort reclame; het vertrouwde op het direct herkenbare gebouw om alles te zeggen. Die glimmend witte ("schone"), goed verlichte ("altijd open"), gestroomlijnde ("snel en efficiënt"), op menselijke schaal ("vriendelijke") gebouwen waren driedimensionale reclameborden voor hun franchise, bekroond door een echte witte toren, vaak met een overbodige, opvallende tekst "White Tower". Dit was branding vóór het tijdperk van branding.
De foto's in dit klassieke boek schetsen niet alleen de evolutie van een restaurantketen, maar leggen ook een iconografie vast van een deel van de Amerikaanse gebouwde omgeving dat niet meer bestaat.
In een aanpak die sterk in de geest is van "Learning from Las Vegas", van Venturi, Scott Brown en Izenour, hebben architecten Paul Hirshorn en Steven Izenour foto's geselecteerd die in verschillende stijlen zijn genomen – van sober en droogkomisch tot familiealbumachtige snapshots. In een liefdevol geschreven inleidend essay beschrijven Hirshorn en Izenour de herkenbare en eigenzinnige commerciële architectuurstijl van de jaren 30 en 40 en documenteren ze de ontwikkeling van de White Tower-gebouwen en hun stilistische variaties.
Hun gesprekken met voormalige medewerkers van de White Tower – waaronder Charles Johnson, die meer dan veertig jaar lang de architect van de White Tower was – vormen de bron voor vele treffende citaten en vermakelijke bijschriften die hun analyse van de gebouwen plaatsen in een breder verhaal over bedrijfscultuur, massamarketing en de opkomst van franchising in de twintigste eeuw.
Advertentienummer: m2285085128
Populaire zoektermen
paul huf fotohoog design boektime life fotografiepaul hufhoog designpaul huf highlightsde wereld van de fotografiedesign denken en doenfoto paul hufvitra designhoog design boeknaakt fotografiedesign bronnenboekfotografie boekenhouten weidehek in Tuinhekken en Hekwerkscheepskennis in Schoolboekenvoltcraft in Meetapparatuurmepal bord in Kampeeraccessoirescapi bloempotten in Bloempottenhummel madonna in Antiek | Religiekristallen bierpul in Antiek | Glas en Kristalfiets elfstedentocht in Evenementen en Festivalsveerman in Rubberbotenbiertap snelkoeler in Thuistaps