Emotionele gezondheid 9789021587004 T. Goleman-Bennett€ 15,90
Verdeel en beheers 9789085711421 G. van de Ven
€ 19,40
Verzenden
250sinds 26 sep. '24, 01:05
Kenmerken
AuteurG. van de Ven
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789085711421
Jaar (oorspr.)2007
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Verdeel en beheers
Auteur: G. van de Ven
ISBN: 9789085711421
Conditie: Beetje gebruikt
300 jaar Pannerdensch Kanaal
Het 11 kilometer lange Pannerdensch Kanaal is gegraven tussen 1701 en 1709, aanvankelijk als verdedigingslinie, gevoed door de IJssel en de Neder-Rijn en zonder verbinding met Rijn en Waal. Die verbinding werd enkele jaren later pas gelegd, om de watertoevoer naar de IJssel en de Neder-Rijn veilig te stellen. Het kanaal bracht niet alleen economisch voordeel (de loop van de Neder-Rijn werd verkort), maar was ook van strategisch belang. Dankzij de versnelde wateraanvoer kon de Nieuwe Hollandse Waterlinie veel sneller onder water worden gezet. Waar het kanaal overging in Waal en Rijn verrees fort Pannerden, dat ook nu nog regelmatig in het nieuws is.
In dit rijk geïllustreerd boek behandelt bijzonder hoogleraar Waterstaatsgeschiedenis Gerard van den Ven uitvoerig de geschiedenis van het kanaal. Het boek bevat uniek historisch beeldmateriaal.
Gerard van de Ven (1941) is bijzonder hoogleraar Waterstaatsgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. In 1976 promoveerde hij op Aan de Wieg van Rijkswaterstaat. Het graven van het Pannerdens Kanaal. In 1993 stelde hij het standaardwerk Leefbaar Laagland. Geschiedenis van de waterbeheersing en landaanwinning in Nederland samen. Dit boek verscheen ook in het Engels.
Titel: Verdeel en beheers
Auteur: G. van de Ven
ISBN: 9789085711421
Conditie: Beetje gebruikt
300 jaar Pannerdensch Kanaal
Het 11 kilometer lange Pannerdensch Kanaal is gegraven tussen 1701 en 1709, aanvankelijk als verdedigingslinie, gevoed door de IJssel en de Neder-Rijn en zonder verbinding met Rijn en Waal. Die verbinding werd enkele jaren later pas gelegd, om de watertoevoer naar de IJssel en de Neder-Rijn veilig te stellen. Het kanaal bracht niet alleen economisch voordeel (de loop van de Neder-Rijn werd verkort), maar was ook van strategisch belang. Dankzij de versnelde wateraanvoer kon de Nieuwe Hollandse Waterlinie veel sneller onder water worden gezet. Waar het kanaal overging in Waal en Rijn verrees fort Pannerden, dat ook nu nog regelmatig in het nieuws is.
In dit rijk geïllustreerd boek behandelt bijzonder hoogleraar Waterstaatsgeschiedenis Gerard van den Ven uitvoerig de geschiedenis van het kanaal. Het boek bevat uniek historisch beeldmateriaal.
Gerard van de Ven (1941) is bijzonder hoogleraar Waterstaatsgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. In 1976 promoveerde hij op Aan de Wieg van Rijkswaterstaat. Het graven van het Pannerdens Kanaal. In 1993 stelde hij het standaardwerk Leefbaar Laagland. Geschiedenis van de waterbeheersing en landaanwinning in Nederland samen. Dit boek verscheen ook in het Engels.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlAdvertentienummer: a1506136664
Populaire zoektermen
capitool reisgidsenoude reisgidsennoorwegen capitool in Reisgidsenanwb goud reisgidsennoorwegen in Reisgidsen100 reisgidsenlonely planet italy in Reisgidsendominicus reisgidsencapitool mexico in Reisgidsenstreekpad in Reisgidsenlannoo reisgidsentrotter in Reisgidsenzuid limburg in Reisgidsenrik zaal in Reisgidsenparasol doek in Partytentenijspanduplo 10929suske en wiske de tartaarse helmvolvo v40 r design blauwbavaria servies jaren 30oude lagersbaumann emaillerolstoel lelystadbuckles