J. Colijn - Sportmarketing

€ 4,00
Ophalen of Verzenden
40sinds 8 mei. '25, 11:16
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
SchoolvakNederlands
NiveauOverige niveaus
AuteurJ. Colijn; R. Kok

Beschrijving

Ziet er nieuw uit.


Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 304

JOLANDA COLIJN & ROBERT KOK
Sportmarketing
Sportmarketing is een relatief nieuw vakgebied. In de sportwereld worden steeds vaker marketingtechnieken gebruikt om doelstellingen te bereiken en sportorganisaties worden steeds meer marktgericht vormgegeven. Dit boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en bekijkt de sport dan ook vanuit een marktgerichte visie.
Vanuit de marketinggedachte en een definitie van sport wordt de essentie van sportmarketing duidelijk gemaakt. Het eerste deel laat zien op welke markten sportmarketing van toepassing is. In het tweede deelligt de nadruk op strategieontwikkeling. Een opzet voor de verdere uitwerking van een gekozen strategie wordt in deel drie behandeld. In het laatste deel komt sponsoring aan de orde.
Uitgangspunt van dit boek vormt de competentie sportmarketeer. Bij elk hoofdstuk wordt aangegeven wat een sportmarketeer op het gebied van het behandelde onderwerp moet kunnen. De theorie wordt afgewisseld met kaders waarin voorbeelden uit de sportpraktijk worden gegeven...
Advertentienummer: m2265906338