Focus op het leerproces met formatief evalueren

381sinds 26 mei. '25, 14:55
€ 10,00
Ophalen of Verzenden
Thuisbezorgd via DHL voor € 3,95
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
SchoolvakNederlands
NiveauOverige niveaus
AuteurMarinka Drost; Petra Verra

Beschrijving

Ondertitel: 8 aanraders

Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 100

In het basisonderwijs wordt veel getoetst met LVS-toetsen en methodetoetsen. Vaak gebeurt dit omdat de school zich wil verantwoorden naar de inspectie of om resultaten te kunnen tonen aan ouders. Maar eigenlijk zeggen die toetsen, die meestal alleen worden beoordeeld met een cijfer, heel weinig over het achterliggende leerproces van een leerling.Deze TIBtool geeft IB’ers en leerkrachten grip en gereedschap om het leerproces formatief in te richten met behulp van RTTI (Reproductie, Training, Transfer, Inzicht) en OMZA (Organisatie, Meedoen, Zelfvertrouwen, Autonomie). Daarbij zijn leerdoelen (feedup) het uitgangspunt, krijgen leerlingen gerichte feedback en wordt concrete feed forward gegeven.Wanneer je toetsen met RTTI beoordeelt en leergedrag met OMZA, kun je praktisch formatief evalueren en krijg je inzicht in wat leerlingen goed of minder goed kunnen. Daardoor kun je hen gericht begeleiden en passende handreikingen bieden waarmee zij zich verder kunnen ontwikkelen, ongeacht welke lesmethode je gebruikt...
Advertentienummer: m2272306983