Boek Top 9789082745238€ 22,95
Handboek voor leraren 9789046907221
€ 19,95
Verzenden
10sinds 1 mei. '25, 17:34
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Beschrijving
Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.
Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van ‘Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?’ tot ‘Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?’; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema’s, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorieën en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo.
Het Handboek voor leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt:
Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts, werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij het Onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, timemanagement, werkvormen, effectieve instructies en leidinggeven.
• Op werkdagen voor 16:00 uur besteld is morgen in huis!
• Gratis bezorging vanaf € 50
• 3 maanden garantie op al onze producten
• 14 dagen niet goed, geld terug
Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van ‘Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?’ tot ‘Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?’; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema’s, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorieën en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo.
Het Handboek voor leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt:
- Meer aandacht voor differentiatie, leerdoelen en beginsituatie (hoofdstuk 2).
- Cyclus van handelingsgericht werken toegevoegd (hoofdstuk 2).
- Aandacht voor Feed-up, Feedback en Feed-forward (hoofdstuk 3).
- Verbeterde uitleg klassenmanagement (hoofdstuk 4).
- Aanstippen effectieve strategieën om het leren te bevorderen (hoofdstuk 5).
- Meer aandacht voor formatief onderwijs, rubrics en toetsanalyse (hoofdstuk 5).
- Update hoofdstuk Passend onderwijs (hoofdstuk 8).
- Toevoeging diverse nieuwe onderwijsconcepten (hoofdstuk 10).
- Intercultureel een update van de termen naar 3.0 (hoofdstuk 11).
Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts, werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij het Onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, timemanagement, werkvormen, effectieve instructies en leidinggeven.
• Op werkdagen voor 16:00 uur besteld is morgen in huis!
• Gratis bezorging vanaf € 50
• 3 maanden garantie op al onze producten
• 14 dagen niet goed, geld terug
Website
link naar het product!Advertentienummer: a1513323317
Populaire zoektermen
athena summary in Studieboeken en Cursussenstudieboeken integrale veiligheidskundehandboek voor lerarenteleac cursussenstudieboeken in Boekenhandboek systeemtherapietweedehands studieboeken hbohandboek voor leraren in Boekenstudieboeken verkopen hbohandboek mediationhandboek naaitechnieken in Boekenhandboek ecologisch tuinierenhandboek groepsdynamicahandboek sportmassageluxe tuinstoelairco binnenunithouten poppenbed in Poppenkasto zaagmachine in Zaagmachinesfishermans friend blik in Verzamelenbatavus intermezzo 57alfa romeo middenconsole in Auto-onderdelenzadels passier in Dieren en Toebehorenmiss etam 44 in Kleding, Damesschoolplaat borneo in Schoolplaten